    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Jest nowy król niskich szumów na Hi-ISO!
    Date: Wed, 18 Jun 2014 06:37:46 +0200

    DxO pomierzyło wreszcie 12 megapikselowego FF Sony a7S i tym samym
    mamy nowego króla niskich szumów na Hi-ISO (ISO 3702 vs. ISO 3279 Df vs.
    ISO 3253 D3s)!
    http://www.dxomark.com/Reviews/Sony-Alpha-7S-sensor-
    review-New-low-light-champ/Sony-A7S-versus-Sony-A7-v
    ersus-Sony-A7R

    Tym pomiarem DxO za jednym zamachem udowadnia od razu dwie rzeczy:

    Rzecz I.:

    Syntetyczny "DxO Mark", który sami sobie wyliczają z własnych
    pomiarów jest po prostu śmiechu wart - i to jednoznacznie. Otóż ich
    zdaniem a7S z tym rekordowym obecnie Hi-ISO jest zarazem... najgorszą
    matrycą spośród wszystkich nieprehistorycznych pełnoklatkowych Sony!
    (tzn. bez Sony a900 z 2008 roku, który był budyniowym niewypałem).

    A7S uzyskało zaledwie 87 pkt., podczas gdy siostrzane a7 i a7R 90 i 95 pkt.:

    a7R 95 pkt.
    RX1 93 pkt.
    RX1R 91 pkt.
    a7 90 pkt.
    SLT a99 89 pkt. ISO 1555
    a7S 87 pkt. ISO 3702

    Nawet taki nienajnowszy już entry-level Nikon D5200 ma u nich 84
    pkt! Czyli rekordowo niskie szumy, a wg "DxO Mark"... Sony a7S to po
    prostu śmieć! :))

    Choć tu potwierdzę, że wg roboczo policzonego mojego znacznie lepiej
    wyważonego współczynnika jakości obrazu IQ^ wg kryteriów do reporterki
    też nie ma jakiegoś specjalnego szału nad a7S (liniowo):

    a7R 4,3 pkt.
    RX1 4,2 pkt.
    a7S 4,1 pkt.
    a7 3,9 pkt.
    RX1R 3,6 pkt.
    SLT a99 3,0 pkt.
    D5200 2,6 pkt.
    OMD M1 1,4 pkt.
    EOS 70D 1,3 pkt.
    G6 1,0 pkt.
    V1 0,6 pkt.

    Ale i tak jest bardzo dobrze (co już zaczynają potwierdzać sample),
    a nie katastrofa, jak wg "DxO Mark"...

    Rzecz II.:

    A7S i pomiary DxO jednoznacznie potwierdzają tezę, którą głoszę tu
    na grupie od lat, a niektórych wciąż jeszcze nie udało mi się odwieść od
    tezy całkowicie przeciwnej (i całkowicie błędnej ;) - niska liczba
    pikseli jest warunkiem niskich szumów na wysokich czułościach w danej
    technologii produkcji matryc - wysoka liczba pikseli gwarantuje większe
    szumy, nawet pomimo możliwości interpolacji w dół.

    QED! :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]