  • 11. Data: 2009-08-11 19:06:55
    Temat: Re: Jednak są dobre LCD!
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 11 sierpień 2009 19:09, Leszek Drwal wyraził następujacą opinię:

    > Ale wtedy trzeba go porównywać z analogicznym profesjonalnym CRT z
    > dawnych lat...

    Ale co mi da takie porównanie? W czasie się nie przeniosę a teoretyzowanie
    mnie nie pociąga, potrzebuję dobry sprzęt za niską cenę, więc cieszy mnie że
    pojawiły się na rynku wtórnym monitory LCD o jakości którą akceptuję :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 12. Data: 2009-08-11 19:15:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net> napisał:

    > No i muszę odszczekać swoje niepochlebne opinie wyrażane o "wszystkich
    > LCD
    > cuzamen do kupy" :-) Właśnie dostałem na biurko EIZO FlexScan L685 i ...
    > no cóż, opad szczęki, 170stopni w pionie i poziomie to nie jest chwyt
    > reklamowy - to jest fakt, nie ma najmniejszego nawet efektu "pływania"
    > barw,
    > siedmioletni monitor bez _żadnej_ kalibracji pokazuje wszelkiego rodzaju
    > "obrazy testowe" _idealnie_.
    >
    > Jestem naprawdę w szoku.
    >[...]

    L685 to wprawdzie już trochę staroć, ale w swoim czasie był bardzo dobrym
    monitorem. Był m. innymi stosowany jako fabryczny monitor do tomografów
    komputerowych Toshiby (na froncie była nalepka Toshiby, ale na tylnej
    ściance monitora były już standardowe oznakowania Eizo - włącznie z ich
    znakiem firmowym i typem monitora). Znam egzemplarze z przebiegiem po ok.
    40000 godzin pracy (monitory te mają wbudowany licznik czasu pracy i ilość
    przepracowanych godzin można łatwo sprawdzić w menu) które pracują
    bezawaryjnie i nadal zapewniają bardzo przyzwoitą jakość obrazu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-08-11 19:17:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał:

    > Do faktów możemy zaliczyć jedynie poziom Twoich wymagań lub stan wzroku,
    > ale nie homogeniczność chrominancji w przedziale 170 stopni dla panela PVA
    > ;-)

    Akurat ten L685 to nie PVA tylko IPS.

    > http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Sprawdzałem na kilku egzemplarzach L685 - nie miały problemów z tym testem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-08-11 19:21:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Leszek Drwal" <l...@a...pl> napisał:

    > No i co z tym obrazkiem, bo na moim laptopie wyglada ok, rzadnej żeźni ;)
    > znaczy żadnej rzeźni ;)

    Jeśli ogladając pod różnymi kątami nie widzisz kolorowych przebarwień
    (uwaga: obraz należy koniecznie oglądać bez pzreskalowywania - w oryginalnej
    wielkości) to bardzo dobrze to świadczy o matrycy Twojego laptopa - zapewne
    nie masz TN tylko cos lepszego (w dzisiejszych laptopach wielka rzadkość).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-08-11 19:23:08
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 11 sierpień 2009 16:59, Tomasz Jakubowski wyraził następujacą
    opinię:

    > Do faktów możemy zaliczyć jedynie poziom Twoich wymagań lub stan wzroku,
    > ale nie homogeniczność chrominancji w przedziale 170 stopni dla panela PVA
    > ;-)

    Dobra, dobra ;-) Dziś już oglądałem monitor spokojniej i rzeczywiście
    lekkie przebarwienia się pojawiają, ale IMHO są na poziomie całkowicie
    akceptowalnym :-)

    > http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Obejrzę sobie w pracy, ale to:
    http://eat86.internetdsl.tpnet.pl/photo/books/calib/
    img/220.png monitor
    przechodzi bez najmniejszych problemów - zero kolorów, nawet patrząc pod
    kątem :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 16. Data: 2009-08-11 19:27:44
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 11 sierpień 2009 21:15, Marek Wyszomirski wyraził następujacą
    opinię:

> [...]
    > egzemplarze z przebiegiem po ok. 40000 godzin pracy ... które pracują
    > bezawaryjnie i nadal zapewniają bardzo przyzwoitą jakość obrazu.

    Mój ma niecałe 8 tyś. od 2002 roku i zwykłe oznaczenia. Dzięki za info o
    rodzaju matrycy, jakby co to będę wiedział czego szukać ... w bliżej
    nieokreślonej przyszłości ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 17. Data: 2009-08-11 21:31:11
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-11 21:17, Marek Wyszomirski pisze:

    > Akurat ten L685 to nie PVA tylko IPS.

    Hm, byłem przekonany że to klasyczne PVA, w takim razie odszczekuję com napisał.

    > Sprawdzałem na kilku egzemplarzach L685 - nie miały problemów z tym testem.

    No to pogratulować Darkowi dobrego (i zapewne niedrogiego) zakupu.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 18. Data: 2009-08-11 21:41:46
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-11 21:23, Dariusz Zygmunt pisze:
    > (...)
    > Dobra, dobra ;-) Dziś już oglądałem monitor spokojniej i rzeczywiście
    > lekkie przebarwienia się pojawiają, ale IMHO są na poziomie całkowicie
    > akceptowalnym :-)

    Wierzę, sorry za wybitnie nie trafioną opinię :-/

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 19. Data: 2009-08-11 23:57:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" napisał

> [...]
    > że
    > pojawiły się na rynku wtórnym monitory LCD o jakości którą akceptuję :-)

    Dokładnie !
    Ja tam nie mogę się nacieszyć poleconym na grupie secondhandowym Eizo za
    grosze ; )

    adam

  • 20. Data: 2009-08-11 23:57:55
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Leszek Drwal" napisał

    > No i co z tym obrazkiem, bo na moim laptopie wyglada ok, rzadnej żeźni ;)
    > znaczy żadnej rzeźni ;)

    A ja na T41p jak się ruszę to mam wszystkie odcienie tęczy ; )

    adam