  • 31. Data: 2011-01-09 00:12:23
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:igahce$b1k$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;]
    > Jak juz pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z
    > czujnika spalania stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego
    > cylindra. Wiec przestancie gadac glupoty o katalizatorach, jakis
    > mieszankach i innych bzdurach. Skoro niemcy potrafili to zrobic 20 lat
    > temu to mysle, ze inne nacje tez.

    Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny
    mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej
    dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie
    stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.

    Jesli w cylindrze nic sie nie spala to nie ma i spalania stukowego a ponadto
    ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania
    stukowego...

    Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
    stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
    wylaczyc...

    --
    Picasso

  • 32. Data: 2011-01-09 00:25:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2011 23:53:03 +0100, marek napisał(a):

    > a Ty sie dowiedz jak dziala silnik 4t zanim napiszesz kolejna bajke.

    Umiesz czytac ze zrozumieniem?

    --
    Maciek

  • 33. Data: 2011-01-09 11:04:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo napisał(a):

> [...]
    > dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie

    Prawie dobrze. On zbiera wszystko, dopiero elektronika analizuje to, co
    zebrał pod kątem detonacji.

    > Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
    > stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
    > wylaczyc...

    Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy'
    normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2011-01-09 11:24:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3P2w8P$JQY@mike.oldfield.org.pl...

    > Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie
    > 'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

    Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?

    Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme
    cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na
    tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc.

    --
    Picasso

  • 35. Data: 2011-01-09 12:04:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:24:15 +0100, P_ablo napisał(a):

    > Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?

    irl://mój.mózg

    > Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme
    > cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na
    > tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc.

    Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry.

    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2011-01-09 12:12:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote:
> [...]
    >dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie

    Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
    zwykle spalanie, czy detonacja.
    No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
    dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.

> [...]
    >Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
    >stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy

    Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni.
    Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja
    dodatkowo poprawna prace.
    W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

    J.

  • 37. Data: 2011-01-09 12:17:46
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy'
    > normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

    Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary
    cylindrow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 38. Data: 2011-01-09 12:51:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:

> [...]
    > dodatkowo poprawna prace.
    > W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

    Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym
    właśnie cylindrem.
    Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten
    sam i może go odłączyć.

    Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby
    awaryjne zakłada projekt.

  • 39. Data: 2011-01-09 13:05:28
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3P2xTG$JQh@mike.oldfield.org.pl...

    > Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry.

    Tak jak myslalem - nie ma mowy o wylaczaniu wtryskiwacza - przejechane tak
    do momentu zapalenia checka. Silnik 3,2 l V6 BFD z konca 2005 r - auto jest
    z poczatku 2006r. Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym przypadku nie ma
    problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder. Prawdopodobnie blad zapala sie
    przez anormalne wskazania sond lambda.

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2011-01-09 13:08:13
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary
    > cylindrow.

    Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.

    --
    Picasso