  • 1. Data: 2009-12-17 14:37:14
    Temat: Jasny standard AF dla Pentaksa - jaki?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Apetyt rosnie w miare jedzenia (a wzrok psuje sie z wiekiem).

    Od jakiegos czasu nurtuje mnie temat jakiejs przyzwoicie
    jasnej (1.4-2) "stalki" z auto focusem i ogniskowa w
    okolicach tzw. standardu przeznaczonej do Pentaksa.

    Teraz trudna czesc - chce uniknac koniecznoci sprzedazy
    nerki (czy innych pozornie nadmiarowych organow) celem
    splacenia kredytu na to szkielko.

    I, cholera, jakbym nie podchodzil do tej ukladanki to
    wychodzi mi, ze musze skladac na Sigme 30/1.4...

    Na prawde nie ma innej opcji??
    Zadnego odpowiednika 50/1.8 za paczke orzeszkow?

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 2. Data: 2009-12-17 14:44:32
    Temat: Re: Jasny standard AF dla Pentaksa - jaki?
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Zadnego odpowiednika 50/1.8 za paczke orzeszkow?
    Nawet taniej - fotografia otworkowa. Naprawde tanie obiektywy.
    Pentaxowy 50/1,4 nie jest wcale drogi w stosunku do tego jaki daje obraz na
    F2.
    Wolbys mydlany wolny obiektyw za 400 zl z grzechoczacymi soczewkami w
    skrzypiacym plastiku?

  • 3. Data: 2009-12-17 14:51:40
    Od: "Roman Cierlica" <r...@g...pl>

    Vituniu <v...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > wychodzi mi, ze musze skladac na Sigme 30/1.4...
    >
    > Na prawde nie ma innej opcji??
    > Zadnego odpowiednika 50/1.8 za paczke orzeszkow?

    Może spróbuj 50/1,4 F lub FA

  • 4. Data: 2009-12-17 14:55:25
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Nawet taniej - fotografia otworkowa. Naprawde tanie obiektywy.

    A powyzsza zlosliwosc podyktowana jest? ;)

    > Pentaxowy 50/1,4 nie jest wcale drogi

    Kiedy ostatnio sprawdzales jego cene? :/

    > w stosunku do tego jaki daje obraz na F2.

    Dobra... ja to wiem... ba! nawet potrafie zracjonalizowac
    sobie jego zakup kilkoma rolkami slajdow czekajacym
    w lodowce...

    > Wolbys mydlany wolny obiektyw za 400 zl
    > z grzechoczacymi soczewkami w skrzypiacym plastiku?

    Dla odbitek 13*18? Chyba tak... ;)

    Ale na pewno chcialbym miec przynajmniej mozliwosc
    zastanawiania sie nad takim wyborem... :/

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2009-12-17 15:04:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Vituniu pisze:
> [...]
    > jasnej (1.4-2) "stalki" z auto focusem i ogniskowa w
    > okolicach tzw. standardu przeznaczonej do Pentaksa.

    Ale chodzi ci o standard pod APS-C? To poza Sigmą 30/1.4 masz jeszcze
    Pentakxa 35/2
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/samsung-schneider-kreu
    znach-d-xenon-35-mm-f/20.html
    (trochę przefarbowany ;) ).
    Sam nad nim się zastanawiam. Bo moje manualne szkła fajne są, ale na
    kliszy. Na cyfrze już takie nie są.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-12-17 15:37:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ale chodzi ci o standard pod APS-C?

    Raczej tak... Manualna 50/1.4 mam i na cropie jest troszke za waska
    jednak...

    > To poza Sigmą 30/1.4 masz jeszcze Pentakxa 35/2

    O widzisz... bedzie lektura do podusi :)

    > Sam nad nim się zastanawiam. Bo moje manualne szkła fajne są,
    > ale na kliszy. Na cyfrze już takie nie są.

    A co konkretnie im dolega? Pytam z ciekawosci...
    Korzystam z raczej przecietnych manuali pokroju 135/2.8
    czy 50/1.4 a na chwile uwagi czeka jakis Kiron 28/2.5...
    I sie zastanawiam czy nie mam zanizonych wymagan przypadkiem... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2009-12-17 15:50:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Vituniu pisze:

    > A co konkretnie im dolega? Pytam z ciekawosci...

    Miałem do czynienia w sumie chyba z 8 szkłami manualnymi (K i m42) i
    wszysktie z wyjątkiem jednego (Pentacon 200/4) mają podobne problemy -
    aberracje chromatyczne mimo cropa (większe lub mniejsze), słaba lub
    przeciętna ostrość, nawet dwie 50/1.8 są takie sobie. Dopiero po
    przymknięciu do 2.8 jest dobrze. Generalnie jestem dużo bardziej
    zadowolony z nowoczesnych obiektywów (kit 18-55, Sigma 17-70, a nawet
    Sigma 70-300).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-12-17 16:34:09
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał:

> [...]
    > czy 50/1.4 a na chwile uwagi czeka jakis Kiron 28/2.5...
    > I sie zastanawiam czy nie mam zanizonych wymagan przypadkiem... ;)

    Przy dłuższych ogniskowych problemów zwykle nie ma. Przy krótszych (gdzieś
    tak poniżej ok. 40mm) często zaczyna wyłazić brak telecentryczności. Film
    analogowy był niemal niewrażliwy na kierunek padania swiatła, dla matryc
    aparatów cyfrowych ma to znaczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-12-17 16:46:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > analogowy był niemal niewrażliwy na kierunek padania swiatła, dla matryc

    To prawda. 135/2.8 spisuje się najlepiej (poza Pentaconem 200/4, który
    był bardzo dobry nawet na f/4), ale z kolei ogniskowa do portretów
    trochę za długa (do APS-C). Za to z obu 50/1.8 nie jestem zachwycony.
    Użyteczne są dla mnie od f/2.8. No i ostrzenie jak dla mnie jest
    kłopotliwe, dlatego zastanawiam się nad jasną stałką AF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-12-17 17:13:15
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    znach-d-xenon-35-mm-f/20.html

    > (trochę przefarbowany ;) ).
    > Sam nad nim się zastanawiam. Bo moje manualne szkła fajne są, ale na

    Sam mam Pentax K100D, sympatyczny aparat, miałem ogromną chęć na K-X,
    ale po przejrzeniu oferty szkieł wyszło mi coś takiego:
    Pentax SMC DA 17-70mm f/4 AL - cena 2250zł
    MTF - http://tinyurl.com/ygb2on5
    kontra
    Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - cena 835zł
    MTF - http://tinyurl.com/y8bn9ux

    albo taka opcja
    Pentax SMC DA 35mm f/2.8 Limited macro - cena 2200zł
    MTF - http://tinyurl.com/bmy6ec
    kontra
    Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G - cena 750zł
    MTF - http://tinyurl.com/aeuxaa

    No i jeszcze pozostaje zakupić coś do makro tu myślę że dobrym
    kompromisem będzie Tamron AF 90mm f/2.8 Di SP macro dostępny pod oba
    systemy, nada się nawet do portretu.
    Trzy szkła i mamy pokryty zakres do wielu zastosowań, moich osobistych
    wręcz wszystkich. Tylko że ja widzę przepaść cenową na niekorzyść
    Pentaxa, druga sprawa to że LV w Nikonie to komedia wykastrowana z
    histogramu. Poczekam chyba sobie na Samsung NX, na razie mam czym pstrykać.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.