  • 1. Data: 2009-12-17 17:05:50
    Temat: drukarka laserowa do zdjęć?
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    Chodzi o jakość zblizoną do dobrego druku offsetowego
    Jeśli ktos moze coś polecić, lub wymienić się doświadczeniami lub wyrazić jakąś
    opinię, to bardzo
    proszę
    pozdr. j

  • 2. Data: 2009-12-17 23:09:20
    Temat: Re: drukarka laserowa do zdjęć?
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Chodzi o jakość zblizoną do dobrego druku offsetowego
    > Jeśli ktos moze coś polecić, lub wymienić się doświadczeniami lub wyrazić jakąś
    opinię, to bardzo
    > proszę

    Jest nowa drukarka laserowa (a raczej ledowa) kolorowa - Brother 3040CN.
    Co prawda nie kupiłem ją generalnie do drukowania zdjęć, ale mogę
    zrobić jakiś test (dla rozdzielczości 600x2400 dpi może będzie fajnie).
    Powinna do mnie dotrzeć za parę dni, więc jak będziesz zainteresowany to
    się odezwij.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 3. Data: 2009-12-18 05:19:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    EMPI napisał(a):

    > Jest nowa drukarka laserowa (a raczej ledowa) kolorowa - Brother 3040CN.

    Hmm... Komplet tonerow (teoretycznie na ok 1400 str) kosztuje wiecej
    niz sama drukarka. Jaki jest wiec (ekonomiczny) sens inwestowania w
    taki sprzet?

    j.

  • 4. Data: 2009-12-18 10:56:11
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Hmm... Komplet tonerow (teoretycznie na ok 1400 str) kosztuje wiecej
    > niz sama drukarka.

    Coś źle policzyłeś. Drukarka kosztuje 1000 zł. Jeden toner poniżej 200 zł.

    Jaki jest wiec (ekonomiczny) sens inwestowania w
    > taki sprzet?

    hehe, a ile wydasz na tusze w drukarce atramentowej do wydrukowania 1400
    stron. I ile razy kwota ta przekroczy cenę drukarki ?
    W moim przypadku straciłem cierpliwość do problemów z zasychającymi
    dyszami bo drukuję mało. Poza tym, pewnie zanim mi się skończą tonery
    dostarczone z drukarką to będą w sprzedaży tańsze zamienniki.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 5. Data: 2009-12-18 11:23:27
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2009-12-17 18:05, janek pisze:
    > Chodzi o jakość zblizoną do dobrego druku offsetowego
    > Jeśli ktos moze coś polecić, lub wymienić się doświadczeniami lub wyrazić jakąś
    opinię, to bardzo
    > proszę

    Miałem kontat z kilkoma HP i było tragicznie. Korzystam teraz z 2605dtn,
    do wydruków techniczno/biurowych jest doskonała, do zdjęć zupełnie się
    nie nadaje. Co gorsza po wypróbowaniu 2 typów zamienników trzeba było
    wrócić do oryginalnych tonerów.

    Sebastian

  • 6. Data: 2009-12-18 11:37:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    EMPI napisał(a):

    > Coś źle policzyłeś. Drukarka kosztuje 1000 zł. Jeden toner poniżej 200 zł.

    W jakimiś na szybko wygoglanym cenniku widziałem 240 netto za jeden
    toner - a tych przeciez potrzeba 4 (jeden czarny i trzy kolorowe) ;)

    > hehe, a ile wydasz na tusze w drukarce atramentowej do wydrukowania 1400
    > stron. I ile razy kwota ta przekroczy cenę drukarki ?

    Dlatego ja kolorowe wydruki zlecam na zewnatrz, i dzieki temu place duzo
    mniej niz jakbym mial samemu sobie drukowac na samodzielnie kupionej
    drukarce ;)

    > W moim przypadku straciłem cierpliwość do problemów z zasychającymi
    > dyszami bo drukuję mało. Poza tym, pewnie zanim mi się skończą tonery
    > dostarczone z drukarką to będą w sprzedaży tańsze zamienniki.

    No wlasnie - im mniej drukujesz tym rachunek ekonomiczny o ktorym pisze
    bedzie na Twoja niekorzysc ;)

    j.

  • 7. Data: 2009-12-18 17:21:51
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Hmm... Komplet tonerow (teoretycznie na ok 1400 str) kosztuje wiecej
    > niz sama drukarka. Jaki jest wiec (ekonomiczny) sens inwestowania w
    > taki sprzet?

    powiem więcej:
    1400str przy pokryciu 5% wydruk na całej A4 20xmniej = 70 str. (z drukarką
    dostajesz tonery startowe jeszcze mniejsze 1000str.)

    bęben 15000 dla 5% w czern i; 4x mniej dla pełnego wydruku 20x mniej dla
    całej strony jeśli drukujesz tylko 1 stronę to jeszcze 2x mniej.

    jesli drukarka ta będzie TAK SAMO popularna jak inne brothery to na
    zamienniki pojawia sie na świętego nigdy a jesli sa zabezpieczone
    elektronicznie to może później.

  • 8. Data: 2009-12-18 20:14:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    TheGuru napisał(a):

    > 1400str przy pokryciu 5% wydruk na całej A4 20xmniej = 70 str. (z drukarką
    > dostajesz tonery startowe jeszcze mniejsze 1000str.)

    Czyli za ok 800 zl moge wydrukowac 70 pelnokolorowych stron A4?
    Znacznie, znacznie mniej placę za zlecone wydruki A4 ;)

    j.

  • 9. Data: 2009-12-18 20:35:45
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > 1400str przy pokryciu 5% wydruk na całej A4 20xmniej = 70 str. (z drukarką
    > dostajesz tonery startowe jeszcze mniejsze 1000str.)

    Jak wspomniałem akurat w moim przypadku te wyliczenia nie mają sensu bo
    ja nie kupiłem tej drukarki do wydruków zdjęć, choć nie wykluczam , że
    od czasu do czasu coś takiego sobie druknę.
    BTW. sprawdziłem i chcąc wydrukować zdjęcie A4 w największej jakości
    (2400x600) nie wystarcza pamięci drukarki i trzeba by dokupić dodatkowy
    moduł RAMu.

    Natomiast jakość zdjęć (druknąłem 9x13) jest rewelacyjna - jedyne
    ograniczenie jakości powoduje papier (mam taki zwykły najtańszy do ksero).

    > bęben 15000 dla 5% w czern i; 4x mniej dla pełnego wydruku 20x mniej dla
    > całej strony jeśli drukujesz tylko 1 stronę to jeszcze 2x mniej.

    hehe, 15 tys. stron to ja przez 10 lat nie wydrukuję.... pewnie za 20
    lat też nie :-)

    > jesli drukarka ta będzie TAK SAMO popularna jak inne brothery to na
    > zamienniki pojawia sie na świętego nigdy a jesli sa zabezpieczone
    > elektronicznie to może później.

    Używam drukarek laserowych Brothera od jakiś 10 lat.
    Zakupiłem już do różnych miejsc z kilkadziesiąt Brotherów laserowych i
    uważam je za najlepsze drukarki laserowe i jedne z najtańszych w
    eksploatacji (konkretnie model HL-5052DN). Zamiennik toneru na 7000
    stron kosztuje ok. 160 zł. Bęben, który starcza na 25 tys. stron da się
    "zregenerować" nawet dwukrotnie w cenie ok 100 zł. Czego więcej chcieć ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 10. Data: 2009-12-20 21:05:35
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 18 Gru, 21:35, EMPI <e...@p...onet.pl> wrote:

    > hehe, 15 tys. stron to ja przez 10 lat nie wydrukuję.... pewnie za 20
    > lat też nie :-)

    No nie wiem. Założenie jest dla 5% czerni a z założeniami to różnie
    bywa.
    Możesz drukować bardziej "czarne" wydruki i już nie 15000 tylko dużo
    mniej.