  • 1. Data: 2009-12-17 08:15:01
    Temat: 50mm F1.8 bez flasha da rade?
    Od: Straszny Dzygit <t...@g...com>

    witam

    zauwazyliscie ze ostatnio szybko sie ciemno robi? :)
    no wlasnie, zastanawiam sie czy sony 50mm F1.8 poradzi sobie w
    mieszkaniu bez flasha, tylko z oswietleniem pokojowym?
    http://www.sony.pl/product/ddl-aps-c-lenses/sal-50f1
    8
    btw jest jakas wypozyczalnia obiektywow? :>

    pozdrawiam
    s.d.

  • 2. Data: 2009-12-17 08:19:27
    Temat: Re: 50mm F1.8 bez flasha da rade?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Uzytkownik "Straszny Dzygit" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > http://www.sony.pl/product/ddl-aps-c-lenses/sal-50f1
    8
    > btw jest jakas wypozyczalnia obiektywow? :>

    Bardzo czesto tak wlasnie robie. Przy ISO 400 nie ma wiekszego problemu
    nawet przy kiepsko oswietlonym pokoju.
    Tyle, ze w moim przypadku, przy cropie, canonowski EF 50mm 1,4 nieco mydli
    na pelnej dziurze i tak do powiedzmy f2,8 :<

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2009-12-17 08:59:30
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2009-12-17 09:19, quent pisze:
> [...]
    > Tyle, ze w moim przypadku, przy cropie, canonowski EF 50mm 1,4 nieco
    > mydli na pelnej dziurze i tak do powiedzmy f2,8 :<

    Oddaj ten obiektyw do jakiegoś serwisu, skoro mydli Ci do 2.8. Owszem
    przy 1.4 jest lekkie mydło, przy 1.8 prawie nie zauważalne a przy 2.0
    ostry jak żyleta.

    A.

  • 4. Data: 2009-12-17 09:12:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1.4 jest lekkie mydło, przy 1.8 prawie nie zauważalne a przy 2.0 ostry jak

    Na jakiej puszce?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2009-12-17 09:17:23
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > 1.4 jest lekkie mydło, przy 1.8 prawie nie zauważalne a przy 2.0 ostry jak

    Mozliwe ze masz body FF bo jesli nie to inaczej definiujemy "ostry jak
    zyleta" ;->

    http://www.dpreview.com/lensreviews/widget/Fullscree
    n.ashx?reviews=24,25&fullscreen=true&av=1.667,1.667&
    fl=50,50&vis=VisualiserSharpnessMTF,VisualiserSharpn
    essMTF&stack=horizontal&lock=&config=/lensreviews/wi
    dget/LensReviewConfiguration.xml%3F4

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2009-12-17 09:34:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Dez., 10:17, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:hgcrti$fld$1@inews.gazeta.pl...

    > Mozliwe ze masz body FF bo jesli nie to inaczej definiujemy "ostry jak

    akurat mam ten obiektyw pomierzony ( rozdzielczosc w centrum ) zarowno
    dla aps -c jak i ff

    na obydwu formatach obiektyw osiaga max rozdzielczosci dla 2,8

    w zakresie 2,8 -8,0 rozdzielczosc sukcesywnie i powoli spada , w
    aps-c nieco szybciej niz w ff

    na 1,4 ma rzeczywiscie slaba rozdzielczosc , wyraznie mydli. nalezy
    koniecznie przymykac .
    gwaltownie rosnie rozdzielczosc w zakrecie 1,4- 2,8 wraz z
    przymykaniem

    dla ff ( c5dmk 2) osiaga sie o 20% wyzsza rozdzielczoss obrazowa niz
    dla aps-c c50d

    jest to obiektyw , w ktorym bez obawy o utrate rozdzielczosci mozna
    fotografowac na przysl 2,8 .
    kazde dalsze otwarcie pociaga za soba spadek rozdzielczosci.

  • 7. Data: 2009-12-17 09:45:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Dez., 09:15, Straszny Dzygit <t...@g...com> wrote:
    > witam
    >
    > zauwazyliscie ze ostatnio szybko sie ciemno robi? :)

    nie.
    u mnie ostatnio spadl sneg i zrobio sie jasno. :-)

> [...]
    pokojowym?http://www.sony.pl/product/ddl-aps-c-lense
    s/sal-50f18
    > btw jest jakas wypozyczalnia obiektywow? :>

    bez wiekszego problemu , choc pewnie przezyjesz rozczarownie
    spowodowane oswietleniem gornym ( najczesciej pokojowe jest takie
    wlasnie - pod sufitem)

    Daje ono paskudne oswietlenie postaci , okropne oczodoly ,
    podbrudek ,szyje.

    jesli masz mozliwosc to urochom tez swiatlo boczne , kinkiety ,
    lampka nocna itp , przyniesie to poprawe w charekterze oswietlenia.

    Natomiast calkiem fajne wyniki moze dac oswietlenie przechodzace
    przez okno z zewnatrz , jesli w dzien.

  • 8. Data: 2009-12-17 11:13:51
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
    > On 17 Dez., 09:15, Straszny Dzygit <t...@g...com> wrote:

    > jesli masz mozliwosc to urochom tez swiatlo boczne , kinkiety ,
    > lampka nocna itp , przyniesie to poprawe w charekterze oswietlenia.

    I baw sie pozniej balansem bieli przez pol godziny..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-12-17 11:18:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Dez., 12:13, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "XX YY" <f...@g...com> wrote in message

    h.googlegroups.com...

    > I baw sie pozniej balansem bieli przez pol godziny..
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    a niby czemu tak musi byc.

    czas niezbedny do balansownia bieli nie zalezy od liczby zrodel
    swiatla .
    od czego ?
    powiedzialbym glownie od wprawy operatora .

  • 10. Data: 2009-12-17 11:21:14
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]
    > no wlasnie, zastanawiam sie czy sony 50mm F1.8 poradzi sobie w
    > mieszkaniu bez flasha, tylko z oswietleniem pokojowym?

    poradzi sobie (troche), bedziesz widzial kawalek sciany z naprzeciwka, chyba
    ze mieszkasz w palacu :)

    zasadniczo do pomieszczen to jest szeroki kat i lampa do gory...

    p, zul