  • 31. Data: 2010-01-12 12:00:36
    Temat: Re: Janko Muzykant -- Tyś robotowiec...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" hiho41$572$...@n...onet.pl

    > raczej do czasu zwolneinia portu.

    Qredeaux... Choć jeden temat wyczerpał się i rozmowa
    nie powędrowała w niezrozumiałych kierunkach... :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2010-01-12 12:01:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Marek Dyjor" hiho41$572$...@n...onet.pl

    > Qredeaux... Choć jeden temat wyczerpał się i rozmowa
    > nie powędrowała w niezrozumiałych kierunkach... :)

    ok donek to p... eee to nie ta grupa...

  • 33. Data: 2010-01-12 12:19:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Robert_J pisze:

    > Z całym szacunkiem, ale chyba niekoniecznie ;-)). Mylisz stabilizację
    > prądu z ograniczeniem prądu.

    A różnią się głównie nazwą :) Zasilacz z regulowanym odcięciem
    prądu może być przecież (często jest) traktowany jak źródło prądowe,
    w odpowiednim zakresie obciążeń rzecz jasna...

  • 34. Data: 2010-01-12 12:21:58
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > bo ograniczenie nie jest wiele różne od stabilizacji.

    Ciekawa teoria ;-))).

  • 35. Data: 2010-01-12 12:22:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    TomekM pisze:

    > to jest fizycznie niemożliwe, albo masz stabilizacja napięcia (co jest na
    > USB)
    > albo masz stabilizacje prądu (źróło prądowe). Prawo Ohma tu Cie nie puści.

    Tzn. jeden układ może robić jedno i drugie, tylko nie w tym samym
    momencie (tzn. przy różnych zakresach obciazeń). I najczęściej tak jest

  • 36. Data: 2010-01-12 12:25:10
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zasilacz z regulowanym odcięciem
    > prądu może być przecież (często jest) traktowany jak
    > źródło prądowe,
    > w odpowiednim zakresie obciążeń rzecz jasna...

    Niby tak, ale chyba raczej w zakresie Imax :-). A jeśli
    mówimy o zakresie normalnej pracy zasilacza, czyli 0-Imax,
    to jakoś nie widzę tu stabilizacji prądu, lecz napięcia. Ale
    mogę się mylić...

  • 37. Data: 2010-01-12 12:33:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Robert_J pisze:

    > Niby tak, ale chyba raczej w zakresie Imax :-). A jeśli mówimy o
    > zakresie normalnej pracy zasilacza, czyli 0-Imax, to jakoś nie widzę tu
    > stabilizacji prądu, lecz napięcia. Ale mogę się mylić...

    Na przykład ładowarki akumulatorów litowych. To stabilizowany zasilacz
    plus ograniczenie prądowe, czy też jak kto woli - stabilizator prądu
    ładowania z ograniczeniem napięcia końcowego :) Oba stany pracy
    są nominalne, a jeśli popatrzeć na czas pracy, to tryb regulacji
    prądu przeważa :)

  • 38. Data: 2010-01-12 13:23:18
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Na przykład ładowarki akumulatorów litowych. To
    > stabilizowany zasilacz
    > plus ograniczenie prądowe,

    No tak, ale to urządzenie przeznaczone do ładowania
    konkretnego rodzaju akumulatorów, a nie uniwersalny zasilacz
    :-).

  • 39. Data: 2010-01-12 13:52:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Robert_J pisze:

    > No tak, ale to urządzenie przeznaczone do ładowania konkretnego rodzaju
    > akumulatorów, a nie uniwersalny zasilacz :-).

    Ja tylko bronię tezy, że to samo co do idei (a czasem wręcz fizycznie)
    źródło prądowe, w zależności od funkcji w urządzeniu, raz może być tylko
    "ograniczeniem prądowym" a raz "stabilizatorem prądu" więc faktycznie
    jedno od drugiego niewiele się różni - bo tylko/aż(?) funkcją... :)

    Tyle że faktycznie nie każde ograniczenie prądu działa jak źródło,
    to zależy od konstrukcji. Są też takie o "zawiniętej" charakterystyce.

  • 40. Data: 2010-01-12 14:10:54
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Robert_J" <r...@w...pl> napisał:

    > Ciekawa teoria ;-))).

    Można skonstruować zasilacz, którego charakterystyka prądowo-napieciowa
    będzie sie składała z dwóch odcinków - poziomego i pionowego. Taki zasilacz
    bedzie miał wtedy dwa tryby pracy - w pierwszym - przy dużych rezystancjach
    obciążenia - będzie stanowił źródło napięciowe i stabilizował napiecie, w
    drugim - przy małych rezystancjach obciażenia - będzie pracował w trybie
    ograniczenia prądowego - jako źródło pradowe i stabilizował prąd.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)