  • 1. Data: 2012-10-19 23:57:09
    Temat: Jakie opinie o Zafirze B?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    Aktualne auto mi się właśnie posypało i szukam czegoś. Od jakiegoś czasu
    się na to przygotowywałem i planowałem coś tańszego, ale znajomy pokazał
    mi swoją Zafirę B z 2007r 1.9 CDTI 150KM z DPF.

    I generalnie auto bardzo mi się spodobało. Ale zupełnie nie wiem jak z
    kosztami eksploatacji tego. Zobaczyłem z komputera, że spalanie po
    mieście 10,5-11,5l / na trasie 6,0-7,0l; Trochę sporo na miasto, ale...

    Z tego co jest w nim do zdobienia, to czujnik temperatury spalania przed
    albo za DPF ~700zł + wygląda na to, że ładowanie może już zaczynać kuleć
    - nie znam ewentualnych kosztów naprawy. No i ten egzemplarz jest z DPF.

    Jakie są typowe awarie w tych samochodach, ile wytrzymują silniki?
    Jeżeli faktycznie poza tym co wymieniłem zadbany (zrobię przegląd gdybym
    się przymierzał), to wart jest tych 27-28 tys? Auto ma przejechane 105 tys.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2012-10-20 00:10:46
    Temat: Re: Jakie opinie o Zafirze B?
    Od: "wasal" <w...@g...net>

    > I generalnie auto bardzo mi się spodobało. Ale zupełnie nie wiem jak z
    > kosztami eksploatacji tego. Zobaczyłem z komputera, że spalanie po mieście
    > 10,5-11,5l / na trasie 6,0-7,0l; Trochę sporo na miasto, ale...

    i masz czarno na białym ile pali w mieście diesel,
    opowieści sąsiadów i szwagrów jak to ich tdi pali 6 w miescie i 5 w trasie
    zawsze mnie śmieszyły. Paru osobom udowodniłem, że jadąc po większym mieście
    w ciągu
    dnia nie schodzę poniżej 9,5l. (2.0 TDI). bez szleństw, sedan ca.1500kg. +2
    osoby.
    Osobiście ujeżdzam często diesle klasy C5 2.0 HDi czy P607 2.2HDi i średnie
    spalanie w ciągu dnia nie schodziło poniżej 10 z włączoną klimą.
    Wybór tej Zafiry uważam za dobre posunięcie a jeśli boli Cie DPF to pomyśl
    nad wycięciem tego badziewia z programu ECU.

  • 3. Data: 2012-10-20 00:27:28
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 20 Oct 2012 00:10:46 +0200, na pl.misc.samochody, wasal
    napisał(a):

> [...]
    > Osobiście ujeżdzam często diesle klasy C5 2.0 HDi czy P607 2.2HDi i średnie
    > spalanie w ciągu dnia nie schodziło poniżej 10 z włączoną klimą.

    Citroen C4 z 1.6 HDi i skrzynią MCP. Po mieście pali max 7l. Owszem,
    jakbym go pałował spod każdych świateł - może wyszłoby 8l. Klima
    włączona.

    Piotr Biegała Warszawa
    Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

  • 4. Data: 2012-10-20 00:42:35
    Od: tÎż

    wasal wrote:

    > Paru osobom udowodniłem, że jadąc po większym mieście w ciągu dnia nie
    > schodzę poniżej 9,5l. (2.0 TDI). bez szleństw, sedan ca.1500kg. +2
    > osoby.

    Udowodniłeś tylko, że nie umiesz jeździć albo ten TDI był popsuty. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2012-10-20 01:02:51
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "wasal" <w...@g...net> napisał w wiadomości

    > zawsze mnie śmieszyły. Paru osobom udowodniłem, że jadąc po większym
    > mieście w ciągu
    > dnia nie schodzę poniżej 9,5l. (2.0 TDI). bez szleństw, sedan ca.1500kg.
    > +2

    Udowodnić że samochod dużo pali tzn jeździć tak by palił dużo jest ogólnie
    łatwo. trudniej zeby palił mniej.

    Ogólnie jeżdżąc tylko po korkach TDI 1,9 dużym samochodem zgadzam się, ze 9
    może być. Choć jeśli jest to przejazd dłuższy na nagrzanym silniku to nawet
    jezdzac przez centrum Warszawy mozna zejść mniej, do 7-8.

    a tu średnie - 1,9TDI, duży samochod 5,34l/100 na 20 tys km.
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/493252.html

  • 6. Data: 2012-10-20 07:31:20
    Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 20.10.2012 00:10, wasal pisze:

> [...]
    > Wybór tej Zafiry uważam za dobre posunięcie a jeśli boli Cie DPF to pomyśl
    > nad wycięciem tego badziewia z programu ECU.

    Miasto miastu nierówne.

    W Szczecinie, 407SW z dwulitrowym dieslem i sześciobiegowym automatem,
    spala 7.5/100km, a waga samochodu to 1700 kg.

  • 7. Data: 2012-10-20 14:16:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 20 Oct 2012 00:10:46 +0200, wasal

    > a jeśli boli Cie DPF to pomyśl
    > nad wycięciem tego badziewia z programu ECU.

    To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc związków
    azotu i się go nie wycina, podobnie jak nie wycina się katalizatorów. Jak
    kogoś nie stać na utrzymanie auta zgodnie z obowiązującymi normami, to
    niech se kupi hulajnogę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2012-10-20 16:19:47
    Od: tÎż

    Myjk wrote:

> [...]
    > katalizatorów. Jak kogoś nie stać na utrzymanie auta zgodnie z
    > obowiązującymi normami, to niech se kupi hulajnogę.

    Nie chodzi o to, że nie jest, tylko DPF w Oplach jest wybitnie irytujący.
    Włącza się zwykle w najgorszym możliwym momencie, a wrażenie jest wtedy
    takie, jakby silnik chodził na 3 gary. W innych markach bywa to
    rozwiązane dużo lepiej.

    A poza tym -- lepiej mieć nowe auto z wyciętym DPF-em czy stare, które
    DPF-a nigdy nie miało? :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2012-10-20 16:52:46
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-20 14:16, Myjk pisze:
    > Sat, 20 Oct 2012 00:10:46 +0200, wasal

    > To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc związków
    > azotu

    Ekhm... jak się nie ma pojęcia o temacie, to
    lepiej się publicznie nie wypowiadać bo można
    się ośmieszyć.

    JK

  • 10. Data: 2012-10-20 19:27:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 20 Oct 2012 16:52:46 +0200, JK

    > Ekhm... jak się nie ma pojęcia o temacie, to
    > lepiej się publicznie nie wypowiadać bo można
    > się ośmieszyć.

    To się wypowiedz.

    --
    Pozdor Myjk