-
1. Data: 2012-10-19 22:32:54
Temat: Kryzys
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
w brazy samochodowej
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11333661,Rekordo
we_zyski_Porsche___ponad_2_mld_euro__Panamera.html
"W zeszłym roku na sprzedaży aut Porsche wypracowało zysk operacyjny 2,05
mld euro - największy w 80-letniej historii firmy.
Zysk operacyjny Porsche za 2011 r. był o 22 proc. wyższy niż rok wcześniej.
A przychody firmy wzrosły o 18 proc. i w zeszłym roku wyniosły 10,9 mld
euro"
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11258843,Porsche
_rozpieszcza_pracownikow__Premia_7_6_tys__euro.html
"Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5
tys. pracowników premię za 2011 r. w wysokości 7,6 tys. euro. W minionym
roku firma sprzedała rekordową liczbę 119 tys. luksusowych aut. "
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12100611,Motoryz
acja_ostro_hamuje__Polacy_kupuja_coraz_mniej.html
"W pierwszej połowie roku z polskich fabryk wyjechało 360,7 tys. samochodów
osobowych i dostawczych, ponad 21 proc. mniej niż przed rokiem. [...]
Produkcja aut w Polsce spada już czwarty rok z rzędu, ale tak głębokiego
załamania jak teraz nasze fabryki nie notowały od końca 2008 r., gdy
rozpoczął się kryzys na świecie. [..]
W pierwszej połowie roku 1,18 proc. (czyli 3730 sztuk) samochodów osobowych
z naszych fabryk trafiło na krajowy rynek. [...]
- Ratunkiem dla fabryk samochodów mogłoby być zwiększenie sprzedaży w
kraju. Ale to mało realne. Polacy oszczędzają, bo obawiają się o swoją
przyszłość i w pierwszym rzędzie rezygnują z tak kosztownych zakupów jak
samochody"
A 2500 euro doplaty bedzie ?
J.
-
2. Data: 2012-10-20 12:24:29
Temat: Re: Kryzys
Od: onarjusz <z...@o...pl>
W dniu 2012-10-19 22:32, J.F. pisze:
> a aut w Polsce spada już czwarty rok z rzędu, ale tak głębokiego
> załamania jak teraz nasze fabryki nie notowały od końca 2008 r., gdy
> rozpoczął się kryzys na świecie. [..]
> W pierwszej połowie roku 1,18 proc. (czyli 3730 sztuk) samochodów osobowych
> z naszych fabryk trafiło na krajowy rynek. [...]
> - Ratunkiem dla fabryk samochodów mogłoby być zwiększenie sprzedaży w
> kraju. Ale to mało realne. Polacy oszczędzają, bo obawiają się o swoją
> przyszłość i w pierwszym rzędzie rezygnują z tak kosztownych zakupów jak
> samochody"
>
> A 2500 euro doplaty bedzie ?
Będzie jak sobie sam dopłacisz!
Kryzys to bzdura!
Gdzieś czytałem że ludzie w lekkiej depresji są bardziej efektywni w
produkcji dóbr.
-
3. Data: 2012-10-22 16:23:35
Temat: Re: Kryzys
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2012-10-19 22:32, J.F. pisze:
>
> w brazy samochodowej
>
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11333661,Rekordo
we_zyski_Porsche___ponad_2_mld_euro__Panamera.html
> "W zeszłym roku na sprzedaży aut Porsche wypracowało zysk operacyjny 2,05
> mld euro - największy w 80-letniej historii firmy.
> Zysk operacyjny Porsche za 2011 r. był o 22 proc. wyższy niż rok wcześniej.
> A przychody firmy wzrosły o 18 proc. i w zeszłym roku wyniosły 10,9 mld
> euro"
>
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11258843,Porsche
_rozpieszcza_pracownikow__Premia_7_6_tys__euro.html
> "Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5
> tys. pracowników premię za 2011 r. w wysokości 7,6 tys. euro. W minionym
> roku firma sprzedała rekordową liczbę 119 tys. luksusowych aut. "
>
Po czym sprzedano firmę Wieśwagenowi.
Ps. A pracownikom Volvo Chińczycy dołożą pałeczki. :-)
T.
-
4. Data: 2012-10-22 16:50:39
Temat: Re: Kryzys
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2012-10-19 22:32, J.F. pisze:
>
> w brazy samochodowej
>
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11333661,Rekordo
we_zyski_Porsche___ponad_2_mld_euro__Panamera.html
> "W zeszłym roku na sprzedaży aut Porsche wypracowało zysk operacyjny 2,05
> mld euro - największy w 80-letniej historii firmy.
> Zysk operacyjny Porsche za 2011 r. był o 22 proc. wyższy niż rok wcześniej.
> A przychody firmy wzrosły o 18 proc. i w zeszłym roku wyniosły 10,9 mld
> euro"
>
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11258843,Porsche
_rozpieszcza_pracownikow__Premia_7_6_tys__euro.html
> "Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5
> tys. pracowników premię za 2011 r. w wysokości 7,6 tys. euro. W minionym
> roku firma sprzedała rekordową liczbę 119 tys. luksusowych aut. "
>
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12100611,Motoryz
acja_ostro_hamuje__Polacy_kupuja_coraz_mniej.html
> "W pierwszej połowie roku z polskich fabryk wyjechało 360,7 tys. samochodów
> osobowych i dostawczych, ponad 21 proc. mniej niż przed rokiem. [...]
> Produkcja aut w Polsce spada już czwarty rok z rzędu, ale tak głębokiego
> załamania jak teraz nasze fabryki nie notowały od końca 2008 r., gdy
> rozpoczął się kryzys na świecie. [..]
> W pierwszej połowie roku 1,18 proc. (czyli 3730 sztuk) samochodów osobowych
> z naszych fabryk trafiło na krajowy rynek. [...]
> - Ratunkiem dla fabryk samochodów mogłoby być zwiększenie sprzedaży w
> kraju. Ale to mało realne. Polacy oszczędzają, bo obawiają się o swoją
> przyszłość i w pierwszym rzędzie rezygnują z tak kosztownych zakupów jak
> samochody"
>
> A 2500 euro doplaty bedzie ?
>
slyszalem w radio, ze branza/lobby samochodowe i dilerskie ma wyjsc z
apelem do rzadu. by wprowadzono doplaty do nowych samochodow.
Ale mam nadzieje, ze nie polacza tego z wylacznie zlomowaniem starych
aut, bo jak zwykle zyskaja na tym sprytni/najbogatsi.
Bo zastanowiwszy sie, czy w PL osoba jezdzaca > 10letnim autem, jezli
tak z wlasnego wyboru?
Nie, jezdzi tak w 99% z musu, bo nie stac ich na nic nowszego (i to jest
u nas tragiczne).
Zrobienie takich doplat jak w Niemczech, do zakupu nowych aut wraz ze
zlomowaniem starego, w Polsce nie specjalnie wypali - bo Ci najbardziej
zainteresowani i tak nie beda mieli reszty by wziac doplate i doplacic
do nowego auta.
Doplaty moga ewentualnie przekonac osoby, ktore teraz kupuja auta
3-4letnie, by zamiast takiego 4-ro latka wybrac jednak nowy z salonu.
I tu jest IMHO jedynie szansa, ze to moze wypalic (3-4ro latki to
najczesciej auta sprowadzane z zagranicy z przeszloscia - takie sa
polskie realia (wniosek po ostatniej penetracji rynku aut uzywanych).
-
5. Data: 2012-10-22 17:44:43
Temat: Re: Kryzys
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> Bo zastanowiwszy sie, czy w PL osoba jezdzaca > 10letnim autem, jezli tak
> z wlasnego wyboru?
Ja na przykład tak.
> Nie, jezdzi tak w 99% z musu, bo nie stac ich na nic nowszego
Mój >10 lat jest więcej wart niż kilka nowych modeli (każdy z osobna rzecz
jasna).
> Doplaty moga ewentualnie przekonac osoby, ktore teraz kupuja auta
> 3-4letnie, by zamiast takiego 4-ro latka wybrac jednak nowy z salonu.
I o to chodzi.
Bez tych nowych z salonu średnia wieku nadal będzie dramatycznie rosnąć.
-
6. Data: 2012-10-22 17:52:19
Temat: Re: Kryzys
Od: z <z...@u...pl>
W dniu 2012-10-20 12:24, onarjusz pisze:
> Kryzys to bzdura!
> Gdzieś czytałem że ludzie w lekkiej depresji są bardziej efektywni w
> produkcji dóbr.
Jeśli nie chodzi tu o popyt wśród bogacących się Chińczyków to
ewidentnie pogłębia się rozwarstwienie społeczne.
Bogaci się bogacą a biedni biednieją.
Mały procent bogatych ma w posiadaniu ogromny procent majątku całego
społeczeństwa.
Nie to żeby zaraz gnębić bogatych ale takie zachwianie proporcji (brak
klasy średniej) do niczego dobrego nie prowadzi.
z
-
7. Data: 2012-10-22 17:59:33
Temat: Re: Kryzys
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> Doplaty moga ewentualnie przekonac osoby, ktore teraz kupuja auta
>> 3-4letnie, by zamiast takiego 4-ro latka wybrac jednak nowy z
>> salonu.
>I o to chodzi.
>Bez tych nowych z salonu średnia wieku nadal będzie dramatycznie
>rosnąć.
Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie
bedzie rosnac.
Po prostu nie oplaci sie naprawiac, skoro mozna sobie kupic nowsze,
lepsze, choc ciagle 10-letnie.
Natomiast proby utrudnienia importu faktycznie postarza auta w uzyciu
:-)
Tak czy inaczej - AL ma racje. Jak sie da ulge dla tych co zlomuja
stare, to sie wcale nie da ulgi.
Jedni by sobie kupili nowe, ale nie maja starego zloma na zbyciu,
drudzy maja zloma, ale nie maja pieniedzy na nowe.
Chociaz ... ja mysle ze u nas wiekszy procent jezdzi starym autem z
wyboru, i w razie dobrej oferty mogliby sie przesiasc na nowe, ale
doplata musiala by byc istotna. Takie 10k zl mogloby przekonac do
dacii :-)
Tylko co z tego bedzie krajowy przemysl mial ? Bo przekonac mnie do
Pandy bedzie trudno, a w zasadzie mission impossible, za darmo moze
wezme, ale na sprzedaz :-)
I co to da w statystyce ? Jak nawet 10% przesiadzie sie ze starych na
nowiutkie, to sredni wiek tylko o rok podskoczy :-)
Prostszym zabiegiem moze byc uwolnienie przepisow i ulatwienie
odliczen podatkowych dla aut firmowych.
To od razu zaowocuje sprzedaza, tylko musieliby zdazyc w pazdzierniku
uchwalic nowe przepisy :-)
J.
-
8. Data: 2012-10-22 18:04:35
Temat: Re: Kryzys
Od: z <z...@u...pl>
W dniu 2012-10-22 16:50, AL pisze:
> Bo zastanowiwszy sie, czy w PL osoba jezdzaca > 10letnim autem, jezli
> tak z wlasnego wyboru?
Statystycznie pewnie masz rację :-)
Coraz więcej jednak osób po zgłębieniu tematu, zapoznaniu się z jakością
tego co się obecnie produkuje, podsumowaniu wszystkich kosztów dochodzi
do wniosku że nie warto kupować nowszego.
Złomy, ekologia, efekt cieplarniany...tfuuu:-)
To właśnie taka postawa jest oprócz dbania o własny portfel dbaniem o
środowisko.
Ja celuję właśnie w 10-latki. Ciągle się okazuje że nowszy model 6-7
letni ma paskudne unowocześnienia nie dające użytkownikowi nic a
znacząco drenujące kieszenie.
Dopłata do nowego? Za 20 tyś chętnie zakupiłbym auto wielkości nowej
Corsy czyli dawniej GolfaIII np. :-)
Na tyle mnie stać. Wszystko inne popycha mnie do "złomów" :-)
z
-
9. Data: 2012-10-22 19:23:19
Temat: Re: Kryzys
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50856d66$0$1301$6...@n...neostrada
.pl...
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>> Doplaty moga ewentualnie przekonac osoby, ktore teraz kupuja auta
>>> 3-4letnie, by zamiast takiego 4-ro latka wybrac jednak nowy z salonu.
>
>>I o to chodzi.
>>Bez tych nowych z salonu średnia wieku nadal będzie dramatycznie rosnąć.
>
> Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie bedzie
> rosnac.
Będzie, tak jak rośnie do tej pory.
Fakt, że główną przyczyną jest przymykanie oczu na przeglądach na stan tych
złomów.
-
10. Data: 2012-10-24 01:31:07
Temat: Re: Kryzys
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-10-22 17:59, J.F pisze:
> Nie Cavallino - majac obecny doplyw starych aut z Niemiec, to nie bedzie
> rosnac.
> Po prostu nie oplaci sie naprawiac, skoro mozna sobie kupic nowsze,
> lepsze, choc ciagle 10-letnie.
Ale skąd się biorą te auta i dlaczego? Ja mam wrażenie jednak, że lepsze
10letnie (które niemiec wymienił, bo już stare, bo nie ma euro5 i nie
dostanie znaczka do umweltzone itd) niż 4letnie (które niemiec wymienił,
bo rozwalił, turek sprzedał, a polak posklejał i sprzedaje jako
prawie-nowe).
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173