  • 11. Data: 2012-10-20 19:32:26
    Temat: Re: Jakie opinie o Zafirze B?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Oct 2012 14:19:47 GMT, t?

    > Nie chodzi o to, że nie jest, tylko DPF w Oplach jest wybitnie irytujący.
    > Włącza się zwykle w najgorszym możliwym momencie, a wrażenie jest wtedy
    > takie, jakby silnik chodził na 3 gary. W innych markach bywa to
    > rozwiązane dużo lepiej.

    Jeździłem Oplem z DPFem. Zasada działania jest taka sama jak w innych
    autach, w tym tak samo jak u mnie w M6 2.0 CiTD. Przepala się średnio co
    150-250 km, przy przeciętnych warunkach do tego celu przez 15-20 km, przywa
    mieszanki olejowej itd.

    > A poza tym -- lepiej mieć nowe auto z wyciętym
    > DPF-em czy stare, które DPF-a nigdy nie miało? :)

    To jest pytanie z serii: lepiej mieć złośliwego raka nerek czy śledziony?

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2012-10-20 20:14:01
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-20 19:27, Myjk pisze:
    > Sat, 20 Oct 2012 16:52:46 +0200, JK

    > To się wypowiedz.

    Wystarczy, że ty to robisz. Jest dostatecznie
    zabawnie :-)

    JK

  • 13. Data: 2012-10-20 20:23:34
    Od: "wasal" <w...@g...net>

    > Citroen C4 z 1.6 HDi i skrzynią MCP. Po mieście pali max 7l. Owszem,
    > jakbym go pałował spod każdych świateł - może wyszłoby 8l. Klima
    > włączona.

    nie mowie o pałowaniu, zmiana biegów przy max. 3.5 tys. wiem że da się
    zawsze oszczędniej,
    ale ja mówiłem o przeciętniej jeździe, a nie o oszczędnej jeździe. Dokąd
    paliwa nie kosztowały 4zł
    nie słyszało się o oszczędnej jeździe tylko o normalnej. Każda inna to było
    pałowanie.

  • 14. Data: 2012-10-20 20:27:10
    Od: "wasal" <w...@g...net>

    > Udowodnić że samochod dużo pali tzn jeździć tak by palił dużo jest ogólnie
    > łatwo. trudniej zeby palił mniej.

    zgadzam się,

    > Ogólnie jeżdżąc tylko po korkach TDI 1,9 dużym samochodem zgadzam się, ze
    > 9 może być. Choć jeśli jest to przejazd dłuższy na nagrzanym silniku to
    > nawet jezdzac przez centrum Warszawy mozna zejść mniej, do 7-8.

    można, wszystko zgoda ale przy w miare normalnej jeździe pali zwykle w
    okolicach 9.
    Komp pokazuje oczywiście 8,3 ale na stacji wychodzi 9 i basta.
    Mistrzem oszkiwania są auta z rodziny PSA, wspomniany P607 pokazuje na
    kompie 6,8
    na stacji wychodzi 9,8.

  • 15. Data: 2012-10-20 20:28:27
    Od: "wasal" <w...@g...net>

    > W Szczecinie, 407SW z dwulitrowym dieslem i sześciobiegowym automatem,
    > spala 7.5/100km, a waga samochodu to 1700 kg.

    powiem tak, musisz muskać pedał gazu
    swoją drogą rozumiem że to wynik ze stacji, ile wskazuje Ci komp?
    Co w tej furze tyle waży?

  • 16. Data: 2012-10-20 20:29:36
    Od: "wasal" <w...@g...net>

    > To "badziewie" chroni ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc związków
    > azotu i się go nie wycina, podobnie jak nie wycina się katalizatorów. Jak
    > kogoś nie stać na utrzymanie auta zgodnie z obowiązującymi normami, to
    > niech se kupi hulajnogę.

    kolego poczytaj więcej na ten temat, jak chcesz chronić siebie i ludzi przed
    rakiem to po prostu
    zrezygnuj z sielnika zasilanym olejem napędowym. BTW poczytaj raport WHO na
    temat przyczyn
    zachorowalności na raka.

  • 17. Data: 2012-10-20 20:30:40
    Od: "wasal" <w...@g...net>

> [...]
    > Włącza się zwykle w najgorszym możliwym momencie, a wrażenie jest wtedy
    > takie, jakby silnik chodził na 3 gary. W innych markach bywa to

    to kolejny wymysł ekofaszystów, ciekawe czy istanieje racjonalny bilans
    zysków i strat dla środowiska
    z użyciem DPF'a

  • 18. Data: 2012-10-20 21:01:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 20 Oct 2012 20:30:40 +0200, wasal

    > to kolejny wymysł ekofaszystów,

    Oczywiście. Tak samo jak oczyszczalnie ścieków,
    filtry na kominy, etc. Z czym do ludzi, człowieku?

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2012-10-20 21:13:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-20 16:52, JK pisze:

    > Ekhm... jak się nie ma pojęcia o temacie, to lepiej się publicznie nie
    > wypowiadać bo można się ośmieszyć.

    Naczytają się różnych rzeczy w internecie, nie zweryfikują źródeł itd.
    to i takie efekty. Nie żebym był za wycinaniem DPF, ale opowieści
    o "magicznym chronieniu ludzi przed wdychaniem bezpośrednio do płuc
    związków azotu" są dość zabawne :)

  • 20. Data: 2012-10-20 21:26:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 20 Oct 2012 21:13:31 +0200, Artur Maśląg

    > Naczytają się różnych rzeczy w internecie,
    > nie zweryfikują źródeł itd. to i takie efekty.

    No tak, przecież DPF, zgodnie z nazwą, chroni środowisko
    przed emisją sadzy. To taki kolejny wymysł ekooszołomów.

    --
    Pozdor Myjk