-
1. Data: 2012-10-20 19:52:32
Temat: Linowe barierki
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,
Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.h
tml
Takie one bezpieczne, te liny sie wyciagaja ... ale te slupki to gesto
rozmieszczone i nie sposob w nie nie trafic :-)
Tym niemniej ... w tym przypadku raczej dopuszczam, bo jak ktos jezdzic nie
umie i wylatuje z zakretu, to powinien 50km/h jechac :-P
J.
-
2. Data: 2012-10-20 20:29:51
Temat: Re: Linowe barierki
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-10-20 19:52, J.F. pisze:
>
> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,
Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.h
tml
>
> Takie one bezpieczne, te liny sie wyciagaja ... ale te slupki to gesto
> rozmieszczone i nie sposob w nie nie trafic :-)
>
> Tym niemniej ... w tym przypadku raczej dopuszczam, bo jak ktos jezdzic nie
> umie i wylatuje z zakretu, to powinien 50km/h jechac :-P
>
W Szwecji miedzy miastami sa 3 pasy ruchu i zamiast podwojnej ciaglej sa
wlasnie takie barierki linowe oddzielajace pasy ruchu (raz jeden
kierunek ma 2 pasy, raz drugi) - i jakos masowo nie gina, a wyprzedzanie
jest czysta przyjemnoscia, w dodatku nie ma potrzeby jechania szybciej
niz 80-90, bo wiesz, ze za 2km i tak zawalidroge wyprzedzisz.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
3. Data: 2012-10-20 20:58:34
Temat: Re: Linowe barierki
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 20 Oct 2012 20:29:51 +0200, v...@i...pl napisał(a):
> W dniu 2012-10-20 19:52, J.F. pisze:
>> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,
Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.h
tml
>> Tym niemniej ... w tym przypadku raczej dopuszczam, bo jak ktos jezdzic nie
>> umie i wylatuje z zakretu, to powinien 50km/h jechac :-P
>>
> W Szwecji miedzy miastami sa 3 pasy ruchu i zamiast podwojnej ciaglej sa
> wlasnie takie barierki linowe oddzielajace pasy ruchu (raz jeden
> kierunek ma 2 pasy, raz drugi) - i jakos masowo nie gina, a wyprzedzanie
Tym niemniej wydaje mi sie ze klasyczne blaszane bylyby lepsze -
przynajmniej trudniej zaryc w cos rogiem.
> jest czysta przyjemnoscia, w dodatku nie ma potrzeby jechania szybciej
> niz 80-90, bo wiesz, ze za 2km i tak zawalidroge wyprzedzisz.
Jesli jednak trafisz na traktor to pojedziesz 25km/h.
A jak bedzie sezon, to traktor moze byc co kilometr ... a nie, to Szwecja,
to bedzie przeladowana ciezarowka z drewnem :-)
A jak tak bedzie, to kiedys pomyslisz "jeszcze zdaze", tylko barierka nie
ustapi :-)
J.
-
4. Data: 2012-10-20 21:07:14
Temat: Re: Linowe barierki
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-10-20 19:52, J.F. pisze:
>
> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,
Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.h
tml
>
> Takie one bezpieczne, te liny sie wyciagaja ... ale te slupki to gesto
> rozmieszczone i nie sposob w nie nie trafic :-)
Skoro poszli po bandzie - niech trafiają. Stosowane są w wielu krajach
w różnych miejscach.
-
5. Data: 2012-10-20 21:12:40
Temat: Re: Linowe barierki
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-10-20 20:58, J.F. pisze:
> Jesli jednak trafisz na traktor to pojedziesz 25km/h.
> A jak bedzie sezon, to traktor moze byc co kilometr ... a nie, to Szwecja,
> to bedzie przeladowana ciezarowka z drewnem :-)
>
> A jak tak bedzie, to kiedys pomyslisz "jeszcze zdaze", tylko barierka nie
> ustapi :-)
>
Zdarzalo sie trafic traktor, wtedy zamiast na pierwszym poszerzeniu sie
go wyprzedzalo na drugim - 5 min. nikogo nie zbawilo, a przynajmniej nie
trzeba sie zastanawiac, czy czasem ten z przeciwka nie leci 150...
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
-
6. Data: 2012-10-20 21:58:48
Temat: Re: Linowe barierki
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Sat, 20 Oct 2012 19:52:32 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>
>http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661
,Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.
html
>
>Takie one bezpieczne, te liny sie wyciagaja ... ale te slupki to gesto
>rozmieszczone i nie sposob w nie nie trafic :-)
Takie barierki od dłuższego czasu są na DK2 - Warszawa - Mińsk Maz. A
te ursynowskie widziałem w czwartek, zastanawiałem się nad celowością
ich stawiania w tym miejscu.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
7. Data: 2012-10-20 22:04:44
Temat: Re: Linowe barierki
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-10-20 21:58, jerzu pisze:
(...)
> Takie barierki od dłuższego czasu są na DK2 - Warszawa - Mińsk Maz. A
> te ursynowskie widziałem w czwartek, zastanawiałem się nad celowością
> ich stawiania w tym miejscu.
Parę samochodów tam ładnie latało - ostatnio jakieś porsche :)
Zasieki, wilcze doły, broń maszynowa?
-
8. Data: 2012-10-20 23:38:19
Temat: Re: Linowe barierki
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Takie barierki od dłuższego czasu są na DK2 - Warszawa - Mińsk Maz. A
> te ursynowskie widziałem w czwartek, zastanawiałem się nad celowością
> ich stawiania w tym miejscu.
Na zakopiance tez to stawiaja
sz.
-
9. Data: 2012-10-20 23:57:16
Temat: Re: Linowe barierki
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Sat, 20 Oct 2012 19:52:32 +0200, J.F. napisał(a):
> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12703661,
Nowe_bariery_ze_stalowych_lin_stanely_na_Ursynowie.h
tml
>
> Takie one bezpieczne, te liny sie wyciagaja ... ale te slupki to gesto
> rozmieszczone i nie sposob w nie nie trafic :-)
A te linki to takie dobre do ochrony chodnika?
Bo tak na oko to mi się widzi że potencjalny wypadnięty to zostanie złapany
dużo dalej niż przy stalowych barierach.
Takie linki to raczej do ochrony na autostradach czy za miastem, a i to
raczej od zewnątrz, a nie do rozdzielania pasów.
-
10. Data: 2012-10-21 01:09:14
Temat: Re: Linowe barierki
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-10-20, v...@i...pl <v...@i...pl> wrote:
>
> Zdarzalo sie trafic traktor, wtedy zamiast na pierwszym poszerzeniu sie
> go wyprzedzalo na drugim - 5 min. nikogo nie zbawilo, a przynajmniej nie
> trzeba sie zastanawiac, czy czasem ten z przeciwka nie leci 150...
>
Przeciez to Szwecja i wg. mitow tam wszyscy jezdza przepisowo to kto ma
jechac 150? No i po co te barierki w takim razie?
--
Artur
ZZR 1200