  • 11. Data: 2016-11-18 21:21:57
    Temat: Re: Jakie autko wybrać?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 20:12, Maciek pisze:
    > Dnia Thu, 17 Nov 2016 13:10:36 -0800 (PST), Przemek napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Diesel do jazdy po mieście po kilkanaście km dziennie to proszenie się o
    > kłopoty.
    > Ja bym się nie zastanawiał, tylko kupił kolejne Grande Puno na benzynę i
    > zamontował LPG (albo kupił już z instalacją). 30 tys. starczy na 3-latka.
    > W tych autach masz niezłe wyposażenie i 6 airbagów.

    A czy zrobienie do tego przez weekend 100 km na trasie te kłopoty oddali?

  • 12. Data: 2016-11-18 22:00:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 11:57:08 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > To już nie grande tylko evo lub p?unto model 2012. Uważacie, że multijet 1.3 będzie
    gorszym wyborem niż ten 1.4 benzynowy?

    IMHO każdy diesel z filtrem cząstek będzie w miejskich warunkach gorszym
    wyborem niż benzynówka. Wiecznie niedogrzany, bez okazji dopalenia sadzy...
    A młodego auta bez fap/dpf już nie znajdziesz raczej.

    No i gaz. Fiat trafia się chyba nawet z fabrycznymi instalacjami LPG, nie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2016-11-18 22:00:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 21:21:57 +0100, z napisał(a):

    > A czy zrobienie do tego przez weekend 100 km na trasie te kłopoty oddali?

    A czy ja mam różdżkę i skrzydełka? :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2016-11-18 22:04:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 20:58:57 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Mówisz?
    > W takim razie muszę szybko zmienić już trzecie auto z dieslem (w sumie
    > prawie 10 lat), PDF i dwumasą, bo najczęściej jeżdżę trasą 8 km w jedną
    > stronę do pracy :)

    To dobrze, ale 1 przypadek to nie statystyka. Poczytaj fora, przejrzyj
    listy opinii...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2016-11-18 22:19:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-11-2016 o 20:54, p...@g...com pisze:
    > Hyunai,em i30 crdi 1.6 zrobiłem 200kkm i spalanie w podobnych warunkach miałbym
    poniżej 5l :)

    Wątpię, Kia Ceed crdi paliła ok. 6 w trasie.
    W mieście odpowiednio więcej.

  • 16. Data: 2016-11-18 22:20:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-11-2016 o 21:13, z pisze:

    > Yaris 1.4 D4D 75KM w cyklu mieszanym pali 5,7
    > Na trasie potrafi spalić 4,3

    A przy jakich prędkościach?
    Bo ceed też mi potrafił spalić 4.5
    Ale normalnie palił 6 w trasie i mniej wyjść nie chciało.

  • 17. Data: 2016-11-18 22:21:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 22:00 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

    > IMHO każdy diesel z filtrem cząstek będzie w miejskich warunkach gorszym
    > wyborem niż benzynówka. Wiecznie niedogrzany, bez okazji dopalenia
    > sadzy...

    Musisz uaktualnić swoja mitologię - powyższe już od paru dobrych lat to
    brednie.

    TG

  • 18. Data: 2016-11-18 22:52:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 22:21:39 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Musisz uaktualnić swoja mitologię - powyższe już od paru dobrych lat to
    > brednie.

    Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z właścicielem 4-letniej Vitary, który
    pojechał wyciąć filtr, bo nie dało się go opanowac. Auto z przebiegiem coś
    130 tys.
    DPF w kilkuletnich CRDI w Kiach/Hyundaiach też daje ostro popalić.

    Co się zmieniło w ostatnich latach?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2016-11-18 23:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Musisz uaktualnić swoja mitologię - powyższe już od paru dobrych lat to
    > brednie.

    Dlaczego?
    Moj diesel osiaga temperature w ktorej zaczyna sie normalne spalanie etc
    gdzies po 12km...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 19. Data: 2016-11-18 23:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A przy jakich prędkościach?
    > Bo ceed też mi potrafił spalić 4.5
    > Ale normalnie palił 6 w trasie i mniej wyjść nie chciało.

    Przy 90-100 na godzine rzeczywiście dawało się osiągnąc takie spalanie.
    Z tym ze ja jezdziłem 90KM. Te poprzednie były ponoc oszczedniejsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)