  • 41. Data: 2016-11-21 14:30:24
    Temat: Re: Jakie autko wybrać?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-11-19 o 17:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    [ciach]

    > Nigdy nie zwracam na to uwagi (choć słyszę wypalanie po buczeniu z
    > wydechu) - jak się mam zatrzymać to się zatrzymuję. Wypalanie jest
    > kontynuowane po ponownym uruchomieniu silnika.
    > Mówisz, że przyspieszam tym zgon filtra? - jak się popsuje/zapcha to go
    > wymienię, tak jak wymienia się inne eksploatacyjne elementy.

    [ciach]

    W HDI'kach to się filtra nawet nie wymienia. Wystarczy go porządnie
    wymyć, wklepać pod PP/Lexią/Diagiem wymianę filtra i na kolejne lata
    spokój. Oczywiście nie można zapominać o uzupełnieniu płynu eloys czy
    jak to tam się nazywa, kiedy się kończy... Fakt, że napełnienie to kilka
    stówek, ale starcza też na ~200kkm....

    Miałem poprzednio Zafirę 1,9CDTI z DPF'em i kilka razy udało mi się
    przerwać wypalanie. Kolejne włączyło się odpowiednio wcześniej, kiedy
    komp po przeliczeniu sobie różnicy ciśnień przed i za DPF stwierdził, że
    filtr jest zapchany na tyle, że należy go w tym momencie wypalić...
    Jak wypalił się od początku do końca to średnio wypalanie miałem co
    800-850km, jak pogoniłem troszkę więcej po trasie to dystans ten
    zwiększył się do ~1100km. Jak przerwałem ze dwa razy wypalanie to
    kolejne miałem po 400km... Ale tam filtr był suchy...

    A teraz na szczęście mam C5'tkę 2,0HDI 136KM fabrycznie bez FAP'a :)

  • 42. Data: 2016-11-21 14:36:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 11:56, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> [...]
    > historii Pugów. Ktoś miał dostęp do baz danych w Europie i po podaniu
    > vin i koniecznie aktualnego stanu licznika, publicznie wypisywał
    > ostatnie zarejestrowane w bazach wpisy.
    > Wielu się zdziwiło (mając świeżo kupione, 5-7-10-cio letnie diesle z EU,
    > 120-150kkm na liczniku), że ich auta miały ostatni wpis rok przed
    > udziałem w wątku, przy stanie licznika po 250-400kkm. I jakoś dziwnym
    > trafem, to ci sami, którzy pisali o problemach i "jakie te auta
    > niedorobione, że przy 150kkm już takie problemy są".
    > Więc te opinie z for, to bym jednak jako nie do końca miarodajnie,

    Tak samo na PKP jak i na nieżyjącym już dzisiaj forum307.pl
    Choć czasem forum uratowało dupę i portfel przed niepotrzebną wizyta u
    mechanika...