  • 51. Data: 2010-11-13 00:01:04
    Temat: Re: Jaki samochód na budżetowego stealth campera?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.11.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Wierzę, jakbym był pasażerem, a kto inny by z tym latał, to może też bym
    > miał ubaw. ;-)

    Ale to przypadek nieodosobniony, kilka awarii było, ale trzeba dawać sobie
    rade, to kwintesencja takiej turystyki.

    > Wszystko mi pasuje, no może poza tym namiotem.

    O to niedobrze, też miałem okres luksusu na wakacjach, ale po około 10
    latach wróciłem do wakacji z namiotem - świetna sprawa. Nasz kamp na
    przełęczy legionów: http://jola.comm.pl/4x4/ukraina-2009/126.html

    > Chociaż teraz kręci mnie Petra, tam autem raczej nie dojadę.

    Zależy jakim autem :) Chociaż klimat tam podobny do Afganstanu czy Czeczeni.
    Mnie kusi Gruzja i Turcja, ogólnie Czarne i Kaspijskie dookoła, ale trochę
    się obawiam wojennych rejonów.

  • 52. Data: 2010-11-13 00:02:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > O to niedobrze, też miałem okres luksusu na wakacjach, ale po około 10
    > latach wróciłem do wakacji z namiotem

    Ja nie mam do czego wracać, z pobytów namiotowych mam kiepskie wspomnienia.

    > Zależy jakim autem :)

    Osobowym. ;-)

  • 53. Data: 2010-11-13 00:15:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.11.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Ja nie mam do czego wracać, z pobytów namiotowych mam kiepskie wspomnienia.

    Ja zawsze lubiałem te klimaty, namioty, jachty itd. później miałem okres
    kwaterowo/hotelowy ale obecnie wracam do wakacji na dziko - namiot, spanie w
    samochodzie, całkiem inna turystyka.

    > Osobowym. ;-)

    A no to może być problem, moim by się pewnie dojechało, jak koniem się da
    to dam radę :D

  • 54. Data: 2010-11-13 00:23:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > kwaterowo/hotelowy ale obecnie wracam do wakacji na dziko - namiot, spanie

    Mnie zupełnie nie kręci.
    Spać i jeść, to lubię porządnie.
    Zwłaszcza że jak się dobrze poszuka, to za śmieszną kasę się znajdzie.
    Resztę przeżyję.

  • 55. Data: 2010-11-13 01:33:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 19:57:08 +0100, Mariusz Chwalba wrote:
    >Dnia 12-11-2010 o 19:48:19 Cavallino <c...@k...pl>
    >[...]
    >
    >Może cię zaskoczę, ale mam zamiar takie auto sprawić sobie, nie Tobie :>

    Ale mierzysz metr 50 w kapeluszu ? Bo my ci dobrze radzimy - zmierz
    jeszcze raz.

    Duzo zalezy od pozycji - jesli spisz na brzuchu to dochodzi pol stopy,
    jesli na embriona, to moze i wystarczy 176.

    J.

  • 56. Data: 2010-11-13 01:51:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Cavallino napisal:
    > Wszystko mi pasuje, no może poza tym namiotem.
    > Chociaż teraz kręci mnie Petra, tam autem raczej nie dojadę.

    Dlaczego? Tzn. swoim z Europy możesz faktycznie mieć niejakie
    problemy, ale w Ammanie wynajmiesz bez problemu. Jak już chcesz
    brać Petrę to rezerwuj na to dwa dni, bo w jeden to tylko
    początek doliny ci pokażą. Hotelików tam mnóstwo, nawet jakiś
    Marriot się zaplątał ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 57. Data: 2010-11-13 09:55:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 00:23:46 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    >
    >Mnie zupełnie nie kręci. Spać i jeść, to lubię porządnie.

    Mnie sie w namiocie bardzo dobrze spi.
    Ale lubie miec prysznic w pokoju :-)

    >Zwłaszcza że jak się dobrze poszuka, to za śmieszną kasę się znajdzie.

    A kampingi pod namiot nie sa tanie.

    J.

  • 58. Data: 2010-11-13 10:58:09
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 13-11-2010 o 01:33:33 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale mierzysz metr 50 w kapeluszu ? Bo my ci dobrze radzimy - zmierz
    > jeszcze raz.
    >
    > Duzo zalezy od pozycji - jesli spisz na brzuchu to dochodzi pol stopy,
    > jesli na embriona, to moze i wystarczy 176.

    Toć mówię - zdarzało mi się sypiać w krótkich łóżkach bez szczególnej
    traumy.
    Może to pozycja, a może niejaki pitagoras trochę pomaga. Tak czy siak, nie
    zamierzam przecież robić zabudowy bez przymierzenia się do niej "na sucho".
    Jak będzie potrzeba, to te dodatkowe 20cm się wygospodaruje.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 59. Data: 2010-11-13 11:43:32
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 12-11-2010 o 22:50:04 Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > tam jest kilka hoteli zaliczyłem, ale reszta to albo agro u rolnika,
    > albo polana :)
    > No a na skandynawię to nie widzę innej alternatywy jak własne spanie,
    > znalezienie Hyty w ciemno powyżej kręgu polarnego to los na loterii.
    > Ale tam znowu nocować można wszędzie.
    >
    > Ja osobiście zwiedzam Cherokee, nocleg na 180cm mam po wywaleniu
    > tylniej kanapy. Oczywiście to nie kamper, ale kaperem nie zrobisz
    > sobie obozowiska na 1200mnpm na bezdrożnej poloninie :) lub w końcu
    > fiordu nad oceanem arktycznym, bo musisz tam móc wjechać i

    A to dużo zależy, na bazie czego tego campera masz zrobionego, np:
    http://www.youtube.com/watch?v=lNvdGGanFSQ

    Obiecująco pod tym względem wygląda właśnie L300:
    http://www.youtube.com/watch?v=GNbSjO1Mgq0

    > Na takiego stealtha też mam chrapkę, myślałem o t4/t5 syncro z
    > asb na bazie 7-9 osobówki.

    O, a to odpowiedź w temacie na jaką czekałem.

    http://img297.imageshack.us/i/wp3cd88211dh2.png/

    Jeśli dobrze odcyfrowuję, to T4 ma w środku 245x160x130cm przestrzeni.
    Po dołożeniu obracanych przednich foteli może nadać się na całkiem
    sensowną zabudowę - o ile będzie dało się te fotele wkomponować w łóżko.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 60. Data: 2010-11-13 11:58:48
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 12.11.2010 23:02, Cavallino pisze:

    > Brak związku.
    > Osobówką dojedziesz lepiej i w więcej miejsc niż kamperem.
    > Więc dalej kamper to ten prom, tyle że wynajęty na wyłączność.
    > Następny stopień to własny autobus.
    > Podobnie praktyczny.

    Dyskutujemy jak slepy z gluchym o kolorach ;)

    > Musi nie musi, ale jest.
    > Jak chcesz zrobić to inaczej?
    > Jakiegoś złoma wynająć i ryzykować że wakacje u mechanika spędzisz?

    No tak - zapomnialem, ze jak ma wiecej niz 5 lat to zlom ;) A ja moim
    20latkiem (osobowka) zjezdzilem bezawaryjnie europe tylko dla tego, ze
    to byly podroze w czasie ;)

    > To czy było sprawne, to się dowiesz jak wrócisz.
    > Dla mnie takie ryzyko na wakacjach jest nieakceptowalne.
    > Nawet starą osobówką bez assistance z holowaniem do Polski bym się nie
    > wybral w podróż parę tys km.

    To wracam do pierwszego mojego zdania w tym poscie - nie mamy o czym
    dyskutowac. EOT.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk