  • 11. Data: 2010-09-17 09:01:31
    Temat: Re: Jaki notebok do programowania?
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-17 09:39, Marek Borowski pisze:

    > O moze idz na calosc wez 5000x3000 na 3" bedzie super.

    1680x1050 dla 15.4" wydaje się optymalnym rozwiązaniem, jeśli ktoś
    potrzebuje mobilności przy programowaniu.

    > Miejsca nie
    > zajmuje a ile okienek sie zmiesci.....

    Mnie okienka są potrzebne ze dwa, za to linii w pionie jak najwięcej.

    > Zbyt duze DPI jest tragiczne, programista nie oglada filmow tylko mosi
    > widziec literki. Chyba juz wiem czemu niektorzy maja problem z myleniem
    > typow w rzutowaniu ;-).

    No cóż, jeśli masz z tym problem...

    > BTW: IMO 2 x 24" + stacja dokujaca + mocny laptop (i7-820) z SSD - da
    > sie pracowac.

    Bez sensu. Co to za laptop? Co to za stacjonarka? IMHO jeśli już chcesz
    coś dobrego to tylko stacjonarka + laptop na wyjazdy. Do programowania
    i7 to przerost formy nad treścią, a jak jest SSD to już pisałem. No
    chyba że jesteś programistą tego typu, co się chwali na jakim super
    wypasionym sprzęcie pisze super wypasione programy. To masz rację,
    bardziej "wypaśnie" się nie da, może ew. te malutkie monitorki zmienić
    na coś normalnego. :/

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2010-09-17 09:55:03
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 17-09-2010 11:01, Przemysław Osmański wrote:

    > 1680x1050 dla 15.4" wydaje się optymalnym rozwiązaniem, jeśli ktoś
    > potrzebuje mobilności przy programowaniu.

    Kwestia gustu. Wyrazilem swoja opnie. Najbadziej komfortowo pracowalo mi
    sie na D600 (15" 1024x768). Istotne jest pole powierznchni ekranu a nie
    ilosc pixeli. (jak zrobia 16:2 to przekatna moze byc jeszcze wieksza
    przy mniejszym obszarze roboczym - p* marketing).

> [...]
    > wypasionym sprzęcie pisze super wypasione programy. To masz rację,
    > bardziej "wypaśnie" się nie da, może ew. te malutkie monitorki zmienić

    Oczywiscie ze sie da zaproponowac cos bardziej "wypasnego" jak ty to
    napisales. Ale dla w/w zestaw jest cenowo optymalny. Zas ty chyba
    pomyliles dyski SSD z kartami CF, (Te padaja). SSD daje zauwazalego kopa
    przy kompilacji za sprawa duzej ilosc io/s i niskiego czasu odstepu. Co
    do tego czy lepsze jest mocniejszy laptop czy stacjonarny + bylejaki
    laptop - to duzo zalezy od specyfiki pracy. Duzo pracujesz w biurze,
    malo w domu czy na wyjazdach - zestaw pierwszy. Praca jest twoja pasja
    pracujesz wszedzie - rozwiazanie drugie.

    Trenowalem oba rozwiazania i dla MNIE najgodniejsze jest to co
    napisalem. Czyli stacja dokujaca + peryferia (odpowiednio dla kazdej
    lokalizacji).

    Pozdr

    Marek

  • 13. Data: 2010-09-17 10:33:58
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 17-09-2010 09:47, Maciej Pilichowski wrote:

    > Wyrzuc wszystkie ksiazki bo zniszcza Ci wzrok. Lekko 1200 DPI, a
    > monitor ma ok. 75.

    Tylko ze w ksiazkach nie uzywa sie czcionki 8x8.

    > Po wypowiedziach takich jak Twoja od razu widac kto jakiego systemu
    > uzywa :-) Czy nowoczesnego Windows, ktory do dzis nie radzi sobie ze
    > stopniowym skalowaniem UI, czy czegos przytomniejszego.

    No coz ostatnio mialem dokladnie ten sam problem (g* widac, a precyzujac
    widac ze jest numer ale nic wiecej) na Nokii N900.
    A biorac pod uwaga n/w link:

    http://my-maemo.com/software/applications.php?name=V
    iew_Contact_Info_With_Bigger_Font&faq=49&fldAuto=183
    7

    Nie tylko ja mam ten problem.

    Takze nie tylko windows. Poza tym w trybie tekstowym problem jest zawsze.

    Pozdr

    Marek

  • 14. Data: 2010-09-17 10:59:32
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 17 Sep 2010 12:33:58 +0200, Marek Borowski
    <m...@b...com> wrote:

    >Tylko ze w ksiazkach nie uzywa sie czcionki 8x8.

    A kto kaze uzywac takiej czcionki na kompie/monitorze?

    >Takze nie tylko windows. Poza tym w trybie tekstowym problem jest zawsze.

    Nigdy pod linuxem nie mialem tego problemu. Zwiekszam wielkosc
    czcionki i z glowy.

    Wyzsze DPI -- mniej szarpane czcionki, lepiej sie tekst czyta, ale z
    kolei baterie mniej pociagnia. To wszystko.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 15. Data: 2010-09-17 11:00:35
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 17 Sep 2010 11:01:31 +0200, Przemysław Osmański

    > Do programowania
    >i7 to przerost formy nad treścią,

    Biorac pod uwage jaki mulowaty jest VS, wzialbym szybki procesor. Badz
    co badz programista kompiluje swoje programy.

    milego dnia, hej

  • 16. Data: 2010-09-17 11:01:31
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 17 Sep 2010 11:55:03 +0200, Marek Borowski
    <m...@b...com> wrote:

    >Trenowalem oba rozwiazania i dla MNIE najgodniejsze jest to co
    >napisalem. Czyli stacja dokujaca + peryferia (odpowiednio dla kazdej
    >lokalizacji).

    Dla mnie tez. Wiec +1 glos.

    milego dnia, hej

  • 17. Data: 2010-09-17 11:17:39
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-17 11:55, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > ilosc pixeli. (jak zrobia 16:2 to przekatna moze byc jeszcze wieksza
    > przy mniejszym obszarze roboczym - p* marketing).

    Ilość pikseli jest jak najbardziej ważna. Uruchom na tym 1024x768
    Eclipse, VS lub RadStudio. Pracować się nie da. Ba... Nawet bawić się za
    bardzo nie można. I to właśnie przez ilość pikseli, bo pomniejszenie
    czcionki nic nie da. Czcionka 8px w matrycy 4x4 jest mniej widoczna niż
    w 8x8 czy 16x16 (przy identycznych wymiarach fizycznych tej matrycy).

> [...]
    > pomyliles dyski SSD z kartami CF, (Te padaja). SSD daje zauwazalego kopa
    > przy kompilacji za sprawa duzej ilosc io/s i niskiego czasu odstepu. Co

    Zapewniam Cię, że sprzedałem wiele systemów z dyskami SSD i niestety
    muszę się borykać z ich naprawami gwarancyjnymi. Dyski SSD mają
    wydajność ale takie typu Patiot TorqxM28 gdzie przy cenie 1500zł dają
    transfer 220zapis 260-280 odczyt, takie dwa w rajdzie 0 mają sens i
    faktycznie dają przyspieszenie, ale i tak nie są wieczne i mają
    odczuwalnie mniejszą żywotność. Kwestia tego, czy komuś zależy na
    delikatnym przyspieszeniu czy na niezawodności. Natomiast popularne
    SSDki to porażka, transfery na poziomie 60-80 zapis i 160-180 odczyt nie
    są warte tej ceny, a ich wytrzymałość jest odpowiednia do ceny - niska.
    Jeśli chodzi o szybkość to jedynym rozwiązaniem które jest naprawdę
    szybkie to dyski SSD na PCI-E, te maja transfery na poziomie 400-500
    odczyt i zapis, ale ich cena... No i to raczej nie rozwiązanie do laptopów.
    Zresztą, ja tylko radzę, jeśli ktoś chce wydać 1.5 tysiąca i po roku się
    wściekać że padło, to jego sprawa.

> [...]
    > malo w domu czy na wyjazdach - zestaw pierwszy. Praca jest twoja pasja
    > pracujesz wszedzie - rozwiazanie drugie.

    Nie byle jaki laptop. Rozsądny można kupić w cenie do 4 tys, z dobrą
    matrycą i klawiaturą. Nie będzie to co prawda I7, ale...

  • 18. Data: 2010-09-17 11:19:31
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-17 13:00, Maciej Pilichowski pisze:
    > On Fri, 17 Sep 2010 11:01:31 +0200, Przemysław Osmański

    > Biorac pod uwage jaki mulowaty jest VS, wzialbym szybki procesor. Badz
    > co badz programista kompiluje swoje programy.

    Pracuje na RADStudio/Delphi i tam nie ma problemu z szybkością
    kompilowania :) Ale fakt kompilacja w VS a w Delphi to dwa różne światy.

  • 19. Data: 2010-09-17 11:19:51
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.programming.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Osmański"
    >bardzo nie można. I to właśnie przez ilość pikseli, bo pomniejszenie

    Liczbę!

    >czcionki nic nie da. Czcionka 8px w matrycy 4x4 jest mniej widoczna niż

    8pt, znaczy?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 20. Data: 2010-09-17 12:00:59
    Od: Hoobert <m...@y...pl>

    >Do programowania
    > i7 to przerost formy nad treścią, a jak jest SSD to już pisałem.

    Do IDE faktycznie wystarczy byle co, ale
    do kompilacji niekoniecznie. U mnie projekt na 1 rdzeniu kompiluje się
    ~30 miunut
    a na 8 rdzeniach I7 około 5 więc zysk jest duży.
    Po drugie muszę mieć i Windowsa i Linuxa więc jeden z nich chodzi
    sobie na VirtualBoxie
    na który przeznaczone są 4 rdzenie.

    Co do dysku to ja sobię robię RAM disk i tam jest kompilacja.