    From: Przemysław Osmański <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.lang.c,pl.comp.programming
    Subject: Re: Jaki notebok do programowania?
    Date: Fri, 17 Sep 2010 13:17:39 +0200

    W dniu 2010-09-17 11:55, Marek Borowski pisze:

    > Kwestia gustu. Wyrazilem swoja opnie. Najbadziej komfortowo pracowalo mi
    > sie na D600 (15" 1024x768). Istotne jest pole powierznchni ekranu a nie
    > ilosc pixeli. (jak zrobia 16:2 to przekatna moze byc jeszcze wieksza
    > przy mniejszym obszarze roboczym - p* marketing).

    Ilość pikseli jest jak najbardziej ważna. Uruchom na tym 1024x768
    Eclipse, VS lub RadStudio. Pracować się nie da. Ba... Nawet bawić się za
    bardzo nie można. I to właśnie przez ilość pikseli, bo pomniejszenie
    czcionki nic nie da. Czcionka 8px w matrycy 4x4 jest mniej widoczna niż
    w 8x8 czy 16x16 (przy identycznych wymiarach fizycznych tej matrycy).

    > Oczywiscie ze sie da zaproponowac cos bardziej "wypasnego" jak ty to
    > napisales. Ale dla w/w zestaw jest cenowo optymalny. Zas ty chyba
    > pomyliles dyski SSD z kartami CF, (Te padaja). SSD daje zauwazalego kopa
    > przy kompilacji za sprawa duzej ilosc io/s i niskiego czasu odstepu. Co

    Zapewniam Cię, że sprzedałem wiele systemów z dyskami SSD i niestety
    muszę się borykać z ich naprawami gwarancyjnymi. Dyski SSD mają
    wydajność ale takie typu Patiot TorqxM28 gdzie przy cenie 1500zł dają
    transfer 220zapis 260-280 odczyt, takie dwa w rajdzie 0 mają sens i
    faktycznie dają przyspieszenie, ale i tak nie są wieczne i mają
    odczuwalnie mniejszą żywotność. Kwestia tego, czy komuś zależy na
    delikatnym przyspieszeniu czy na niezawodności. Natomiast popularne
    SSDki to porażka, transfery na poziomie 60-80 zapis i 160-180 odczyt nie
    są warte tej ceny, a ich wytrzymałość jest odpowiednia do ceny - niska.
    Jeśli chodzi o szybkość to jedynym rozwiązaniem które jest naprawdę
    szybkie to dyski SSD na PCI-E, te maja transfery na poziomie 400-500
    odczyt i zapis, ale ich cena... No i to raczej nie rozwiązanie do laptopów.
    Zresztą, ja tylko radzę, jeśli ktoś chce wydać 1.5 tysiąca i po roku się
    wściekać że padło, to jego sprawa.

    > do tego czy lepsze jest mocniejszy laptop czy stacjonarny + bylejaki
    > laptop - to duzo zalezy od specyfiki pracy. Duzo pracujesz w biurze,
    > malo w domu czy na wyjazdach - zestaw pierwszy. Praca jest twoja pasja
    > pracujesz wszedzie - rozwiazanie drugie.

    Nie byle jaki laptop. Rozsądny można kupić w cenie do 4 tys, z dobrą
    matrycą i klawiaturą. Nie będzie to co prawda I7, ale...

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.