  • 31. Data: 2010-10-20 08:37:42
    Temat: Re: Jaki notebok do programowania?
    Od: ds <a...@e...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Nie wiem jak ty, ale ja piszę bezwzrokowo ;>

    Czasem się przydaje. BTW zawsze jak czytam "bezwzrokowo" to widzę osobnika z
    zamkniętymi oczami :) Chylę czoła w takim razie :>

    ds

  • 32. Data: 2010-10-20 10:10:05
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-20, ds <a...@e...pl> wrote:

    > Czasem się przydaje. BTW zawsze jak czytam "bezwzrokowo" to widzę osobnika z
    > zamkniętymi oczami :) Chylę czoła w takim razie :>

    Się nie śmiej, bo kiedyś pisałem rozmawiając z kolegą -- głowę miałem
    odwróconą w jego kierunku. Popełniłem literówkę i cały czas na niego
    patrząc ją poprawiłem.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 33. Data: 2010-10-20 10:45:22
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 10/20/2010 10:36 AM, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Nie wiem jak ty, ale ja piszę bezwzrokowo ;>

    On pewnie też, ciężko patrzeć, jak światło z klawiatury wali po oczach :)

    JD

  • 34. Data: 2010-10-20 12:07:56
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-18 13:34, Adam Adamaszek pisze:

    > No tak, ale dyskusja jest o "notebooku do programowania", a nie
    > robotach, czy zastosowaniach serwerowych.

    Ok, rozumiem, jednak przy takich zastosowaniach jak roboty po prostu
    szybciej można zaobserwować to jakiej one są naprawdę jakości/trwałości.
    Bo jakimś cudem zwykłe dyski (nawet te do zastosowań desktopowych) nie
    mają takich problemów / awarii i wytrzymują po kilka lat a SSDki się
    sypią średnio po pół do roku, to imho wnioski nasuwają się same.

    Ja SSDków ani nie polecam ani nie odradzam. Po prostu opisuje swoje
    doświadczenie w tym zakresie, a wnioski musi wyciągnąć każdy sam.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 35. Data: 2010-10-20 12:17:42
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-19 17:55, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Jeśli więc obserwowane są[*] pady więcej niż 5% dysków w pierwszym
    > roku, to znaczy że oszacowanie parametru MTBF jest do dupy.

    Przywołane już w dyskusji OCZ Vertex (pojemności od 30GB - 120GB) na 20
    sztuk 15 w ciągu roku było w serwisie z tego 13 szt wymienionych na nowe
    (średnio awaria występowała po pół roku).
    Kingstony 30GB - 8 sztuki, do tej pory uszkodzone 2 w pół roku (te
    jeszcze nie pracowały pełnego roku).
    OCZ TorqxM28 - 128GB - 10 sztuk pracują ponad rok - uszkodzonych 0 (ale
    jak pisałem, te mają odpowiednią cenę).
    Były jeszcze próby z SunDisk'iem 30GB ale 4 sztuki padły po niecałych
    dwóch miesiącach i na tym się skończyła znajomość z produktami tej firmy.

    W każdym razie nowe produkty są już robione inaczej. SSDki TorqxM28 są
    tylko na system, a dane są składowane na starych sprawdzonych SASach.

  • 36. Data: 2010-10-20 13:53:28
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > On 2010-10-18, Adam Adamaszek <c...@g...com> wrote:
    > [...]
    Z_Vertex/06_losowy_4kb.png
    > [...]
    >
    > Akhem. 1.5 miliona godzin to tak na oko ponad cztery tysiące lat.

    Masz bardzo dużą wadę wzorku :)

    To 171 lat z małym kawałkiem.

    > Sądzisz że jak to producenci zmierzyli? Oszacowali pi razy drzwi,
    > ekstrapolując wyniki działania przez krótki czas.

    Patrzy się ile dysków z dużej grupy, pracujących pod nominalnym
    obciążeniem, padnie w stosunkowo krótkim testowym okresie.

    > Czyli to raczej nie
    > jest prawdziwy średni czas między awariami, zwłaszcza że (za Przemkiem)
    > praktyka wskazuje, że pady dysków SSD bywają częstsze.

    To jest pi*drzwi średni czas między awariami dla dysków "w sile wieku",
    tzn nie wlicza się efektów starzenia sprzętu (poza krótkookresowym), nie
    wlicza się też awarii na skutek wad produkcyjnych

    pzdr
    \SK

  • 37. Data: 2010-10-20 13:55:16
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Przemysław Osmański wrote:

> [...]
    > mają takich problemów / awarii i wytrzymują po kilka lat a SSDki się
    > sypią średnio po pół do roku, to imho wnioski nasuwają się same.

    Między SSDaki są duże różnice zarówno w cenach jak i w jakości.
    Uogólneinie ma mały sens. SSD intela 80MB potrafi kosztować tylko co SSD
    dalekowschodnie 256MB :)

  • 38. Data: 2010-10-20 14:10:50
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 20 Paź, 12:45, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

    > On pewnie też, ciężko patrzeć, jak światło z klawiatury wali po oczach :)

    Żarty żartami, ale jedno jest pewne: Mac to *jedyna* platforma
    sprzętowa, na której można sensownie uruchomić wszystkie mainstreamowe
    systemy operacyjne. Żaden inny sprzęt tego nie potrafi.
    Jeśli ktoś pisze programy z myślą o przenośności, to ma to spore
    znaczenie.

    Disclaimer: tak, używam Maca do programowania.

  • 39. Data: 2010-10-20 14:32:27
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 10/20/2010 04:10 PM, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    > znaczenie.
    >
    > Disclaimer: tak, używam Maca do programowania.

    No ale to zdaje się dlatego, że MacOSX używa EFFI i po prostu bez tego
    sprzętu nie pójdzie? To znaczy chodzi na nim wszystko tylko dlatego, że
    Mac na niczym innym nie pójdzie?

    Przynajmniej tak było, jak ostatnio patrzyłem.

    Ale tak, argument można przyjąć.

    JD

  • 40. Data: 2010-10-20 19:01:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.10.2010 14:07, Przemysław Osmański pisze:
> [...]
    > mają takich problemów / awarii i wytrzymują po kilka lat a SSDki się
    > sypią średnio po pół do roku, to imho wnioski nasuwają się same.

    A nie są one narażone w tych robotach na jakieś drgania? Luty
    bezołowiowe to "lubią".

    Michoo