  • 21. Data: 2010-09-18 12:15:55
    Temat: Re: Jaki notebok do programowania?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Zastanawiam się nad przejściem na pracę na noteboku ze względu na
    > wysokie zużycie energii mojego obecnego sprzętu (stacjonarny PC).

    Koszty prądu i tak ci się nie zwrócą, no ale jak chcesz.

    W każdym razie, klawiatura! Patrz żeby było normalne delete, insert,
    pgup/pgdn/home/end - dostępne od razu a nie poprzez Fn. Czy kombosy typu
    "strzałka-strzałka-strzałka-home-shift+end-ctrl+ins-
    end-enter-shift+insert"
    są wykonalne i na ile wygodne. Wiele dzisiejszych laptopów ma tak nieżyciowe
    klawiatury, że się do programowania, wymagającego wielu skrótów
    klawiszowych, nie nadają.

    --
    Azarien

  • 22. Data: 2010-09-18 18:49:26
    Od: Stach <s...@f...pl>

    W dniu 2010-09-18 14:15, Wiktor S. pisze:

> [...]
    > pgup/pgdn/home/end - dostępne od razu a nie poprzez Fn. Czy kombosy typu
    > "strzałka-strzałka-strzałka-home-shift+end-ctrl+ins-

    No - nie kupuj maka :-)

    Stach

  • 23. Data: 2010-10-18 11:34:40
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 17 Wrz, 13:17, Przemysław Osmański <p...@o...eu> wrote:

    > Zapewniam Cię, że sprzedałem wiele systemów z dyskami SSD i niestety
    > muszę się borykać z ich naprawami gwarancyjnymi. Dyski SSD mają
    > wydajność ale takie typu Patiot TorqxM28 gdzie przy cenie 1500zł dają
    > transfer 220zapis 260-280 odczyt, takie dwa w rajdzie 0 mają sens i
    > faktycznie dają przyspieszenie, ale i tak nie są wieczne i mają

    No tak, ale dyskusja jest o "notebooku do programowania", a nie
    robotach, czy zastosowaniach serwerowych.

    Uzywam OCZ Vertex 30gb jako drugiego dysku na kod/indeksy/lokalne
    repozytorium Mavenowe - IDE dziala jakies 3-5 razy szybciej,
    kompilacja 2-3x krocej, nie wspominajac o przeszukiwaniu, ponownym
    indeksowaniu czy tez operacjach na repozytorium SVN (FAT32, kto sie
    borykal, ten wie).

    Dysk kosztowal 350 PLN rok temu (amazon.com, teraz sa jeszcze tansze).
    Teraz tyle kosztuje na allegro.

    Problemy: zadne.

    Przewaga SSD nad tradycyjnymi HDD ujawnia sie tutaj:

    http://i.frazpc.pl/pliki/recenzja/WD_VelociRaptor_OC
    Z_Vertex/06_losowy_4kb.png

    I nie musze chyba wspominac, ze kod sklada sie w wiekszosci z mnostwa
    malych plikow i praca na kodzie polega na mnostwie^2 malych odczytow/
    zapisow?

    > odczuwalnie mniejszą żywotność.

    * MTBF 1.5 million hours

    Moze i mniejsza, jednak smiem twierdzic, ze pomijalnie. :D

    pozdr
    AA

  • 24. Data: 2010-10-18 11:46:32
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-18, Adam Adamaszek <c...@g...com> wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > * MTBF 1.5 million hours
    >
    > Moze i mniejsza, jednak smiem twierdzic, ze pomijalnie. :D

    Akhem. 1.5 miliona godzin to tak na oko ponad cztery tysiące lat.
    Sądzisz że jak to producenci zmierzyli? Oszacowali pi razy drzwi,
    ekstrapolując wyniki działania przez krótki czas. Czyli to raczej nie
    jest prawdziwy średni czas między awariami, zwłaszcza że (za Przemkiem)
    praktyka wskazuje, że pady dysków SSD bywają częstsze.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 25. Data: 2010-10-18 11:55:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mean_time_between_failu
    res#Common_MTBF_misconceptions

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 26. Data: 2010-10-18 12:52:11
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 18 Paź, 13:46, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

> [...]
    > jest prawdziwy średni czas między awariami, zwłaszcza że (za Przemkiem)
    > praktyka wskazuje, że pady dysków SSD bywają częstsze.

    Bywaly. Dyski sie wieszaly, potwornie zwalnialy. W Vertexach, czy
    Intel X25 np. problemu nie zaobserwowano - dzialaja bez zarzutu.

    Przemek pisal o robotach - przypominam, ze rozmawiamy tu o notebooku
    do programowania.

    Poza tym zrozumiales moje slowa zbyt doslownie. Nie twierdzilem, ze
    dysk przezyje 4 tysiace lat - chodzilo mi o to, ze w zastosowaniu, o
    jakim mowa, dysk SSD bedzie o pare ladnych rzedow wielkosci
    niezawodniejszy, niz klasyczny dysk twardy, ot chocby z uwagi na fakt,
    ze SSD nie posiada czesci ruchomych.

    pozdro
    Adam

  • 27. Data: 2010-10-19 15:33:42
    Od: Krzysiek <"dthrone[wytnij_to_i_nawiasy]"@interia.pl>

    W dniu 2010-10-18 13:34, Adam Adamaszek pisze:

    > * MTBF 1.5 million hours
    >
    > Moze i mniejsza, jednak smiem twierdzic, ze pomijalnie. :D

    http://en.wikipedia.org/wiki/MTBF#Common_MTBF_miscon
    ceptions

    To trochę jak z czasem życia atomów promieniotwórczych. Niby połowiczny
    czas rozpadu to na przykład 1000 lat, ale co chwila jakiś atom się
    rozpada dając charakterystyczny odczyt w liczniku Geigera i dany
    konkretny atom może przeżyć 10 minut, albo 100 tysięcy lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 28. Data: 2010-10-19 15:55:09
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-19, Krzysiek <"dthrone[wytnij_to_i_nawiasy]"@interia.pl> wrote:

> [...]
    > rozpada dając charakterystyczny odczyt w liczniku Geigera i dany
    > konkretny atom może przeżyć 10 minut, albo 100 tysięcy lat.

    Ale to się da odwrócić: jak szybko (w pierwszym roku) rosną szanse padu
    dysku o MTBF 1.5 miliona godzin? Czyli: jakie są szanse, że dysk nie
    przeżyje pierwszego roku? Tak na oko, jeśli średnia między awariami
    wynosi 4k lat, to szanse padu dysku raczej powinny być niższe niż 1%
    (jeszcze zależy od rozkładu, ale gaussowski powinien tu być niezłym
    modelem).

    Jeśli więc obserwowane są[*] pady więcej niż 5% dysków w pierwszym
    roku, to znaczy że oszacowanie parametru MTBF jest do dupy.

    [*] O to trzeba spytać Przemka Osmańskiego.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 29. Data: 2010-10-20 08:00:58
    Od: ds <a...@e...pl>

    Stach wrote:

    > No - nie kupuj maka :-)

    Mnie się dobrze kodowało na maku (13'' potem 15''), miałem wszystko czego mi
    było potrzeba bez oglądania się na "jak to skonfigurować" albo "kiedy będzie
    zwiecha" :) no i był photoshop natywny więc nie miałem konieczności
    przełączania systemów żeby coś narysować. Aha i BSD "pod maską" - dla mnie
    to istotne było.

    Ale tak naprawdę komfort odczułem jak zacząłem pracować z podświetlaną
    klawiaturą. Teraz mam dwa wyznaczniki dobrego laptopa do kodowania -
    rozdzielczość matrycy i podświtlanie klawiatury. :)

    ds

  • 30. Data: 2010-10-20 08:36:15
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-20, ds <a...@e...pl> wrote:

> [...]
    > klawiaturą. Teraz mam dwa wyznaczniki dobrego laptopa do kodowania -
    > rozdzielczość matrycy i podświtlanie klawiatury. :)

    Nie wiem jak ty, ale ja piszę bezwzrokowo ;>

    BP,NMSP.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot