  • 1. Data: 2010-09-15 17:12:42
    Temat: Unit Test: Ile test asercji dla określonej liczby parametrów?
    Od: Samuray-X <f...@o...pl>

    Pytanie, które zawsze mnie nurtowało, ale w praktyce zawsze omijało
    się dokładną odpowiedź na to pytanie.

    Załóżmy, że mamy funkcję f1(int iVarInt1, char* pszVarString, float
    fVarFloat);
    Ile musimy mieć test asercji, aby uznać że unit test pokrywa zakres
    zmiennych?
    Według mnie:
    1. wszystkie zmienne valid
    2. pierwsza invalid
    3. druga invalid
    4. trzecia invalid
    5. pierwsza i druga invalid
    6. pierwsza i trzecia invalid
    7 druga i trzecia invalid
    8 wszystkie invalid

    Czy jest w ogóle jakieś teoretyczne uzasadnienie ilości asercji w
    zależności od typu i lości zmiennych?

    Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno ;-)

    pozdrawiam