  • 31. Data: 2012-01-10 21:45:28
    Temat: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 21:41:36 +0000, AlexY napisał(a):
    > Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > [..]
    >
    > Uszkodzona albo na 110V

    Albo ma dwie moce w spuscie.
    Albo to jednak wypalarka, tylko Chinczykom sie pudelka pomylily przed
    wysylka do gmbh :-)

    J.

  • 32. Data: 2012-01-10 21:57:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-10 01:30, Wojciech_B pisze:

> [...]
    > Dawno,dawno temu kupiłem groty z blachy miedzianej.Była to blacha o
    > grubości ok 0.5-1.0 mm a konkretnie pasek tej blachy o szerokości ok.2
    > mm rozcięty w połowie tak, że rozcięcie kończyło się ok.1 mm przed
    > końcem paska tworząc ramiona grota.Taki grot,wprost nie do wiary,
    > wytrzymywał około miesiaca intensywnego lutowania,a prawie rok
    > rzadszego.Kupowałem to w blistrach po 3 rozmiary grubości blach i po
    > kilka sztuk kazdego rozmiaru.Do dzisiaj mam jeszcze kilka sztuk pomimo
    > upływu co najmniej 25 lat.Aha,nieprzecieta końcówka takiego grota była
    Potwierdzam, bardzo dobrze się tym pracowało, a jedyne uszkodzenie które
    następowało - to upalenie któregoś z "drutów" tuż przy tym zgrubieniu.
    Ale gdzie teraz takie coś dostać?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2012-01-10 21:58:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Albo ma dwie moce w spuscie.

    Nawet jak ma dwie moce to fabryczny grot nie powinien świecić.

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 34. Data: 2012-01-10 22:00:49
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.01.2012 22:58, AlexY wrote:

    > Nawet jak ma dwie moce to fabryczny grot nie powinien świecić.

    Ale dzięki temu nie muszą dodawać żarówki do lutownicy.

  • 35. Data: 2012-01-10 22:01:22
    Temat: Re: [OT jaka lutownica
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-10 12:52, J.F pisze:
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w

    > Ale zadnej takiej zeby od raczki do konca grota bylo krotko :-(
    A w czym problem? piłka w dłoń, skracasz wyprowadzenia, wiertełko i masz
    dziurkę na śrubkę, miedziane pręty są miękkie, więc i nagwintujesz
    dowolną śrubą, jak gwintownika nie masz. I długość dostosowana.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 36. Data: 2012-01-10 22:10:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Albo ma dwie moce w spuscie.
    > Albo to jednak wypalarka, tylko Chinczykom sie pudelka pomylily
    > przed wysylka do gmbh :-)

    Jak wół stoi 230V - 50Hz, ale... 180W. Chyba trochę dużo jak na
    lutownicę transformatorową. Na uszkodzoną nie wygląda, trafo się
    nie grzeje się, nie dymi się ze środka. Spust robi pojedyncze
    "pstryk". Jest jeszcze taki śmieszny napis: "on 12s, off 48s"
    -- może gdyby mieć taki PWM w palcu, to by temperatura była
    bardziej odpowiednia. Ale i tak chyba lepiej "on 2s, off 8s".

    Zmierzyłem napięcie na rozwartym wyjściu. Zwykłym multimetrem
    cyfrowym. Jest 790mV. Ile powinno być w przyzwoitej lutownicy?

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2012-01-10 22:12:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Ale dzięki temu nie muszą dodawać żarówki do lutownicy.

    W tej jest akurat biały LED. Właczony wprost do AC, więc miga dość
    denerwująco.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2012-01-10 22:13:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bartłomiej Kuźniewski napisał:

    > A w czym problem? piłka w dłoń, skracasz wyprowadzenia, wiertełko i masz
    > dziurkę na śrubkę, miedziane pręty są miękkie, więc i nagwintujesz
    > dowolną śrubą, jak gwintownika nie masz. I długość dostosowana.

    A nie lepiej wypić, żeby ręce się nie trzęsły?

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2012-01-10 23:48:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > -- może gdyby mieć taki PWM w palcu, to by temperatura była
    > bardziej odpowiednia. Ale i tak chyba lepiej "on 2s, off 8s".

    I już wiadomo, ten napis to taka instrukcja obsługi, max czas włączenia
    12s po czym 48s studzenia. Kiedyś miałem tego typu kompresor do kół, 10
    min pompowania 30min chłodzenia, nie szło koła napompować i zdechło
    expresowo, bardzo ekologiczny sprzęt...
    [..]

  • 40. Data: 2012-01-11 00:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 22:10:48 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Jak wół stoi 230V - 50Hz, ale... 180W. Chyba trochę dużo jak na
    > lutownicę transformatorową. Na uszkodzoną nie wygląda, trafo się

    Moja stara radziecka ma 65W. niedawno kupilem ... 100W, teraz widze w
    promocji 150W ... Ciekawe. Bezolowiowa ?

    > nie grzeje się, nie dymi się ze środka. Spust robi pojedyncze
    > "pstryk". Jest jeszcze taki śmieszny napis: "on 12s, off 48s"

    Mozesz to uniesc czy trafo elektroniczne ?
    Choc w sumie - to chyba odpowiednik 80W dla pracy ciaglej.
    Przy chinskich (tu akurat z podziwem) trafach ... moze byc jak dawniej 60W
    ciaglej ... ta 100W podobnie ciezka jak stare 65W i tez 12/48s

    > -- może gdyby mieć taki PWM w palcu, to by temperatura była
    > bardziej odpowiednia. Ale i tak chyba lepiej "on 2s, off 8s".

    Trzeba wstawic ST202 i stabilizator temperatury :-)

    > Zmierzyłem napięcie na rozwartym wyjściu. Zwykłym multimetrem
    > cyfrowym. Jest 790mV. Ile powinno być w przyzwoitej lutownicy?

    radziecka ma 0.35V, ta 100W 0.6V - widac wszystko sie zgadza.

    z grotem spada do polowy, ale to chyba jakies oszustwo .. tzn blad metody
    pomiaru

    J.