    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?
    Date: Wed, 11 Jan 2012 01:02:57 +0100

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 22:10:48 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Jak wół stoi 230V - 50Hz, ale... 180W. Chyba trochę dużo jak na
    > lutownicę transformatorową. Na uszkodzoną nie wygląda, trafo się

    Moja stara radziecka ma 65W. niedawno kupilem ... 100W, teraz widze w
    promocji 150W ... Ciekawe. Bezolowiowa ?

    > nie grzeje się, nie dymi się ze środka. Spust robi pojedyncze
    > "pstryk". Jest jeszcze taki śmieszny napis: "on 12s, off 48s"

    Mozesz to uniesc czy trafo elektroniczne ?
    Choc w sumie - to chyba odpowiednik 80W dla pracy ciaglej.
    Przy chinskich (tu akurat z podziwem) trafach ... moze byc jak dawniej 60W
    ciaglej ... ta 100W podobnie ciezka jak stare 65W i tez 12/48s

    > -- może gdyby mieć taki PWM w palcu, to by temperatura była
    > bardziej odpowiednia. Ale i tak chyba lepiej "on 2s, off 8s".

    Trzeba wstawic ST202 i stabilizator temperatury :-)

    > Zmierzyłem napięcie na rozwartym wyjściu. Zwykłym multimetrem
    > cyfrowym. Jest 790mV. Ile powinno być w przyzwoitej lutownicy?

    radziecka ma 0.35V, ta 100W 0.6V - widac wszystko sie zgadza.

    z grotem spada do polowy, ale to chyba jakies oszustwo .. tzn blad metody
    pomiaru

    J.