eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jaki familok do 30k ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 62

  • 41. Data: 2012-02-05 23:18:19
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:jggf43$bjl$1@inews.gazeta.pl...

    > Może Koreanczyk?
    > Może Logan kombi?
    >
    O koreańczykach napisałem. Logana kombi leasingowałem i używałem przez dwa
    lata. Ogólnie był OK, ale nie poleciłbym go nikomu do prywatnego użytku
    zwłaszcza w dłuższym okresie czasu. Ani logana, ani dustera ani sandero.
    Logan MCV jest bardzo fajnym autem do roboty, do firmy, na taxi itp. Niska
    cena nie bierze się znikąd. Auto jest wykonane z wykorzystaniem materiałów o
    niskiej jakości i trwałości, zwłaszcza materiałów wewnątrz. Ja swego logana
    brałem do roboty i w tej roli sprawdzał się doskonale: tani, obszerny
    wygodny z bagażnikiem prawie jak w małym dostawczaku.
    Blachy karoserii są bardzo cienkie. Łatwo jest je wgiąć ręką lub w inny
    przypadkowy sposób.
    Jeżeli patrzymy tylko na cenę, to samochód absolutnie nie ma konkurencji i
    odstawia ją na kilometry. Ja moją daćkę brałem w lutym 2009 i wyszarpałem ją
    za 36,5 tys z lakierem metalic, 4 poduszkami powietrznymi, relingami
    dachowymi, centralnym zamkiem na pilota, elektryką szyb, wspomaganiem i
    dodatkowym kompletem opon zimowych. Samochód mi się nie zepsuł, ale
    przejechałem nim tylko około 25 tys km więc tyle co nic. Po dwóch latach
    przestał być potrzebny i oddałem leasing

    Mam też od nowości hyundaia. Ma w tej chwili 8,5 roku, około 130 tys i też
    się nigdy nie zepsuł. Wymieniałem elementy podlegające normalnemu zużyciu
    (klocki, tylne amorki, łącznik wydechu). W okresie gwarancyjnym wymieniłem
    na gwarancji wyłącznik podnoszenia szyby i lusterko. Następne auto jakie
    kupię to też raczej będzie hyundai lub kia.
    --
    Jackare



  • 42. Data: 2012-02-06 08:34:09
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    Po weekendzie spedzonym ze znanym portalem aukcyjnym i parkingiem pod marketem
    :) wyniklo ze zaleznie co sie uda znalezc w lepszym
    stanie/wyposazeniu/pieniadzach:
    - albo pojde w opcje Partner/Berlingo 1,6/90.
    - albo w strone X.Picasso z konca produkcji/Scenic/Zafira
    Kazde ma jakies subiektywne wady i zalety. Przyszla kierowniczka musi sie
    ostatecznie przejechac i wypowiedziec.

    - Logan odpadnie ze wzgledu na argumenty Jackare i slabe wnetrze.
    - Kangoo po lifcie nam sie nie do konca podoba, moze sie to zmieni jeszcze :)
    - osobowki kombi typy Vectra C, C5, Mundek - za duze gabarytowo dla kierowniczki.
    - moze temat osobowki kombi zejdzie na klase nizej - Foka, Astra, 307SW.

    Na razie tyle - burza mozgow i zbieranie funduszy trwaja :)
    R

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 43. Data: 2012-02-06 10:46:03
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-04 20:07, *AL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    >
    > jak Ci sie ta Insignia sprawuje?

    Bardzo dobrze, ale to jeszcze świeża sztuka - 8 miesięcy i 12 kkm.
    Napisał bym, że rewelacyjnie, gdyby nie popiskiwania z okolic tylnej
    klapy na zimno - na przeglądzie mi to nasmarują :)

    > Pytam, gdyz u zony w pracy kupiono i wiecznie w warszatatch stoja.

    Wiem (a pracuję w takim miejscu, że na parkingu często stoi i z 50 sztuk
    na oko :) ), że w początkowym okresie zdarzały się choroby wieku
    dziecięcego (zwłaszcza w takiej wersji jak u mnie, czyli 2.0 CDTI 160
    KM). Teraz nie słyszę narzekań.

    > Co coekawe - wiekszosc problemow powtarza sie - wiec to tak jakby
    > przypadlosc marki a nie przypadek.

    Prawdą jest, że jest tam kupę elektroniki, a to zawsze może zawieść, ale
    Insignia ma pierwsze miejsce w klasie D wg Dekry, a 2 miejsce generalnie
    wśród samochodów nowych i to chyba 2 rok z rzędu.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 44. Data: 2012-02-06 14:48:35
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-06 10:46, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2012-02-04 20:07, *AL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >
    > Prawdą jest, że jest tam kupę elektroniki, a to zawsze może zawieść, ale
    > Insignia ma pierwsze miejsce w klasie D wg Dekry, a 2 miejsce generalnie
    > wśród samochodów nowych i to chyba 2 rok z rzędu.
    >
    z tego co wiem, to we wszystkich tylne dyferencjaly juz byly
    wymieniane/uszczelniane/naprawiane - to sa wersje kombi 4wd (auta maja <
    3 miesiecy - wiec jak dla mnie troche wtopa)
    Rowniez wymieniano kanapy/fotele (cos musialo byc nie tak skoro serwis
    na to przystal)
    To tak z tych spraw nie elektronicznych.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 45. Data: 2012-02-06 14:55:08
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-06 14:48, *AL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    >> Prawdą jest, że jest tam kupę elektroniki, a to zawsze może zawieść, ale
    >> Insignia ma pierwsze miejsce w klasie D wg Dekry, a 2 miejsce generalnie
    >> wśród samochodów nowych i to chyba 2 rok z rzędu.
    >>
    > z tego co wiem, to we wszystkich tylne dyferencjaly juz byly
    > wymieniane/uszczelniane/naprawiane - to sa wersje kombi 4wd (auta maja <
    > 3 miesiecy - wiec jak dla mnie troche wtopa)

    Tutaj na przyfabrycznym parkingu 4x4 nie widziałem (sam nie wiem
    dlaczego), a widoczne są praktycznie wszystkie poza OPC wypasione wersje
    silnikowe - oczywiście 2.0 CDTI dominuje.

    > Rowniez wymieniano kanapy/fotele (cos musialo byc nie tak skoro serwis
    > na to przystal)

    Nie słyszałem nic na ten temat.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 46. Data: 2012-02-07 14:36:14
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 15:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    Pytanie z innej beczki. Jak Peugeot się sprawuje??
    Bo po niedzieli stanę się posiadaczem 307SW 2002 2,0HDI 90KM.


  • 47. Data: 2012-02-07 15:57:07
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak nabazgrał(a):

    > W dniu 2012-02-03 13:32, Chris pisze:
    >> Kamil 'Model' nabazgrał(a):
    >>> W dniu 2012-02-03 12:54, Chris pisze:
    >>>> Kamil 'Model' nabazgrał(a):
    >>>>> Ja rozglądam się za Peugeotem 307 SW/
    >>>> Fatalna i padająca elektrywa, weż to pod uwagę.
    >>> Jakoś tego nie zauważyłem, W firmie kiedyś mieliśmy 2x Xsarę Picasso,
    >>> C3 i Berlingo (elektryka taka sama w cytrynach i pugach). I jakoś nie
    >>> było problemów z elektryką. A zresztą po rozeznaniu konkretnie tematu
    >>> z pugiem 307 jakoś nie są to poważne usterki które nagle
    >>> unieruchamiają samochód. Wszystko to drobnica do ogarnięcia w
    >>> paręnaście minut pod domem.
    >> 406 coupe + 307 SW oba problemy z elektryką ... i z rozmów z innymi też
    >> miewali problemy, być może to kwasja wieku auta i potem poprawili.
    > Taa? I co się działo w 307? Tak ciut szczegółowo...

    Np. problemy z oświetleniem przepalanie się żarówek, oświetlenie raz działa
    a za chwilę nie działa ... HGW dla czego bo wszystko niby sprawne ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 48. Data: 2012-02-07 22:31:33
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-07 14:36, Kamil 'Model' pisze:
    > W dniu 2012-02-03 15:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >
    > Pytanie z innej beczki. Jak Peugeot się sprawuje??
    > Bo po niedzieli stanę się posiadaczem 307SW 2002 2,0HDI 90KM.

    Super się sprawuje, jak na to co o nim opowiadali i opowiadają.
    Zawieszenie proste w budowie i dość trwałe (pod warunkiem wykorzystania
    sensownych elementów, np. TRW czy Lemforder, a nie jakieś Talosa czy
    inne hójwieco). Demonem to on nie jest (szałowe 45KM z litra ;)), ale z
    silnikiem problemów brak. W opinii moich zaufanych mechaników - 2.0HDi
    8V w wersji RHY to silnik nie do zarżnięcia - brak dwumasy w kole
    zamachowym, brak filtra cząstek stałych, turbina bez zmiennej geometrii.
    To powoduje, że auto wbrew pozorom całkiem dobrze nadaje się do miasta
    (to tak gdyby ktoś twierdził, że diesel to tylko w trasy).
    Przy kupnie trzeba uważać na system wtrysku. Były dwa - Sjebens i Bosch.
    Który lepiej brać to już nie muszę chyba dodawać. Rozpoznać można po
    odgłosie pompy paliwa w Boschu - klasycznie za plecami, po włączeniu
    zapłonu. Sjebens tej pompy nie ma, za to ma pod maską gumową gruszkę do
    odpowietrzania układu paliwowego.
    Przy kupnie niech Ci go ktoś kumaty podepnie do kompa z PeugeotPlanet i
    przetrzepie. Dobrze radzę.
    Poza tym przy kupnie sprawdź BSI - to skrzynka przy lewym kolanie
    kierowcy, za zaślepką. To nie tylko skrzynka bezpieczników, ale cały
    elektroniczny moduł, który zarządza praktycznie wszystkim. W wielu
    egzemplarzach dochodzi do zalania BSI - najczęściej dotyczy to
    egzemplarzy, w których jest dołożony poza fabryką alarm. Partacze
    przebijają się z kablami alarmu przez gumowy przepust w grodzi między
    kabiną, a komorą silnika. I najczęściej zapominają to uszczelnić, przez
    co woda deszczowa z podszybia, po kablach zalewa BSI.

    Aaa, dziś mnie zaskoczył na minus jednak. Coś mu mocy brakowało do około
    1800-2000rpm. Zastanawiam się, czy to kwestia paliwa i temperatur, czy
    coś innego. Rano się podepnę z kompem i zobaczę co ten powie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 49. Data: 2012-02-08 09:17:45
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-02-06 08:34, Radarro pisze:
    > Po weekendzie spedzonym ze znanym portalem aukcyjnym i parkingiem pod marketem
    > :) wyniklo ze zaleznie co sie uda znalezc w lepszym
    > stanie/wyposazeniu/pieniadzach:
    > - albo pojde w opcje Partner/Berlingo 1,6/90.
    > - albo w strone X.Picasso z konca produkcji/Scenic/Zafira
    > Kazde ma jakies subiektywne wady i zalety. Przyszla kierowniczka musi sie
    > ostatecznie przejechac i wypowiedziec.
    >
    > - Logan odpadnie ze wzgledu na argumenty Jackare i slabe wnetrze.
    > - Kangoo po lifcie nam sie nie do konca podoba, moze sie to zmieni jeszcze :)
    > - osobowki kombi typy Vectra C, C5, Mundek - za duze gabarytowo dla kierowniczki.
    > - moze temat osobowki kombi zejdzie na klase nizej - Foka, Astra, 307SW.
    >
    > Na razie tyle - burza mozgow i zbieranie funduszy trwaja :)
    > R
    >

    A może Mazda MPV ? "Nieco" większa niż Premacy, więc problem z
    gabarytem i przekonania, ale... tylko popatrz ;)

    http://otomoto.pl/index.php?sect=search&sub=car&page
    =1&qid=2287621488&order_by=i

    A jak znajdziesz z fajnym silnikiem, to..

    Chociaż nie jestem związany z Mazdą, spróbuj na forum mazdaspeed
    poszukać informacji o MPV. Proponuję też rozpocząć poszukiwanie zakupu
    Mazdy od ofert z właśnie MazdaSpeed.

    Za minus i plus - duże, jak na auto prowadzone przez kobietę,
    niemniej, chętnie wsadziłbym do takiego auta swoją żonę - czułbym się o
    nią bezpieczniej. Na trasy rodzinne na pewno się sprawdzi - dodatki typu
    tempomat, dwustrefowa klimatyzacja, schowki... wygodne fotele.

    Sam zastanawiam się nad zmianą obecnego auta na coś innego, zerkam też
    na Mazdę MPV od jakiegoś czasu (o na przykład pierwsza z brzegu, nie
    moja): http://allegro.pl/show_item.php?item=2090691292

    Pozdr,
    Rafał


  • 50. Data: 2012-02-08 14:05:18
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:31, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > W dniu 2012-02-07 14:36, Kamil 'Model' pisze:
    >> W dniu 2012-02-03 15:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >>
    >> Pytanie z innej beczki. Jak Peugeot się sprawuje??
    >> Bo po niedzieli stanę się posiadaczem 307SW 2002 2,0HDI 90KM.
    >
    > Super się sprawuje, jak na to co o nim opowiadali i opowiadają.
    > Zawieszenie proste w budowie i dość trwałe (pod warunkiem wykorzystania
    > sensownych elementów, np. TRW czy Lemforder, a nie jakieś Talosa czy
    > inne hójwieco). Demonem to on nie jest (szałowe 45KM z litra ;)), ale z
    > silnikiem problemów brak. W opinii moich zaufanych mechaników - 2.0HDi
    > 8V w wersji RHY to silnik nie do zarżnięcia - brak dwumasy w kole
    > zamachowym, brak filtra cząstek stałych, turbina bez zmiennej geometrii.
    > To powoduje, że auto wbrew pozorom całkiem dobrze nadaje się do miasta
    > (to tak gdyby ktoś twierdził, że diesel to tylko w trasy).
    > Przy kupnie trzeba uważać na system wtrysku. Były dwa - Sjebens i Bosch.
    > Który lepiej brać to już nie muszę chyba dodawać. Rozpoznać można po
    > odgłosie pompy paliwa w Boschu - klasycznie za plecami, po włączeniu
    > zapłonu. Sjebens tej pompy nie ma, za to ma pod maską gumową gruszkę do
    > odpowietrzania układu paliwowego.
    > Przy kupnie niech Ci go ktoś kumaty podepnie do kompa z PeugeotPlanet i
    > przetrzepie. Dobrze radzę.
    > Poza tym przy kupnie sprawdź BSI - to skrzynka przy lewym kolanie
    > kierowcy, za zaślepką. To nie tylko skrzynka bezpieczników, ale cały
    > elektroniczny moduł, który zarządza praktycznie wszystkim. W wielu
    > egzemplarzach dochodzi do zalania BSI - najczęściej dotyczy to
    > egzemplarzy, w których jest dołożony poza fabryką alarm. Partacze
    > przebijają się z kablami alarmu przez gumowy przepust w grodzi między
    > kabiną, a komorą silnika. I najczęściej zapominają to uszczelnić, przez
    > co woda deszczowa z podszybia, po kablach zalewa BSI.
    >
    > Aaa, dziś mnie zaskoczył na minus jednak. Coś mu mocy brakowało do około
    > 1800-2000rpm. Zastanawiam się, czy to kwestia paliwa i temperatur, czy
    > coś innego. Rano się podepnę z kompem i zobaczę co ten powie.
    >

    Pod kompa podłączałem, zero błędów, wszystkie parametry pracy w normie.
    Wtrysk Siemensa, ale gadałem z kolesiem, który tylko i wyłącznie siedzi
    we francuzach (on podłączał kompa), to siemensa też nie ma co się
    obawiać. To jest właśnie ten sam silnik co Ty masz czyli DW10TD, czyli
    prosty, trwały i oszczędny silnik. W sobotę lub w poniedziałek odbieram
    autko. Po tym od razu zmiana kompletnego rozrządu z pompą wody, oleju,
    kompletu filtrów i paska osprzętu. Do tego dobre paliwo i będę jeździć.
    Cała elektryka w aucie działa, wszystkie światła, kierunki są sprawne.
    Jedyna rzecz co jest do zrobienia to roleta dachu. Działa, ale wysuwa
    się 1 część z 3. Jak zrobi się troszkę cieplej, to podsufitówka w dół i
    się zobaczy co tam się wypięło, bo ewidentnie było słychać jak coś lekko
    pstryknęło przy wysuwaniu rolety, lekko przycięło i wysunęła się jedna
    część. Śladów wilgoci na dywanikach, czy właśnie przy BSI brak. Wszystko
    wygląda na oryginał. Autko sprawdzone pod kątem wpisów w ASO Peugeota i
    pod koniec 2006 roku miało ostatni wpis w serwisie przy przebiegu
    105000. Aktualnie na liczniku prawie 200000. Koleś który podpinał mi pod
    komputer potwierdza, że prawdopodobnie przebieg jest realny. Myślę, że
    będę zadowolony z P307SW

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: