    From: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki familok do 30k ?
    Date: Tue, 07 Feb 2012 22:31:33 +0100

    W dniu 2012-02-07 14:36, Kamil 'Model' pisze:
    > W dniu 2012-02-03 15:27, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >
    > Pytanie z innej beczki. Jak Peugeot się sprawuje??
    > Bo po niedzieli stanę się posiadaczem 307SW 2002 2,0HDI 90KM.

    Super się sprawuje, jak na to co o nim opowiadali i opowiadają.
    Zawieszenie proste w budowie i dość trwałe (pod warunkiem wykorzystania
    sensownych elementów, np. TRW czy Lemforder, a nie jakieś Talosa czy
    inne hójwieco). Demonem to on nie jest (szałowe 45KM z litra ;)), ale z
    silnikiem problemów brak. W opinii moich zaufanych mechaników - 2.0HDi
    8V w wersji RHY to silnik nie do zarżnięcia - brak dwumasy w kole
    zamachowym, brak filtra cząstek stałych, turbina bez zmiennej geometrii.
    To powoduje, że auto wbrew pozorom całkiem dobrze nadaje się do miasta
    (to tak gdyby ktoś twierdził, że diesel to tylko w trasy).
    Przy kupnie trzeba uważać na system wtrysku. Były dwa - Sjebens i Bosch.
    Który lepiej brać to już nie muszę chyba dodawać. Rozpoznać można po
    odgłosie pompy paliwa w Boschu - klasycznie za plecami, po włączeniu
    zapłonu. Sjebens tej pompy nie ma, za to ma pod maską gumową gruszkę do
    odpowietrzania układu paliwowego.
    Przy kupnie niech Ci go ktoś kumaty podepnie do kompa z PeugeotPlanet i
    przetrzepie. Dobrze radzę.
    Poza tym przy kupnie sprawdź BSI - to skrzynka przy lewym kolanie
    kierowcy, za zaślepką. To nie tylko skrzynka bezpieczników, ale cały
    elektroniczny moduł, który zarządza praktycznie wszystkim. W wielu
    egzemplarzach dochodzi do zalania BSI - najczęściej dotyczy to
    egzemplarzy, w których jest dołożony poza fabryką alarm. Partacze
    przebijają się z kablami alarmu przez gumowy przepust w grodzi między
    kabiną, a komorą silnika. I najczęściej zapominają to uszczelnić, przez
    co woda deszczowa z podszybia, po kablach zalewa BSI.

    Aaa, dziś mnie zaskoczył na minus jednak. Coś mu mocy brakowało do około
    1800-2000rpm. Zastanawiam się, czy to kwestia paliwa i temperatur, czy
    coś innego. Rano się podepnę z kompem i zobaczę co ten powie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl