  • 11. Data: 2014-04-15 16:11:37
    Temat: Re: Jaki aparat(+wideo) dla backpackera?
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > Na razie obserwuje takie modele jak: Panasonic GX7/LX7/GF6, Sony RX100

    Dorzuć GM1 - jakość GX7 w wymiarach LX7.

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 12. Data: 2014-04-15 22:46:58
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f...@g...c
    om>,
    b...@g...com wrote:

    > Dzięki, Fajny ten Pentax miedzy innymi dzieki odporności na warunki
    > atmosferyczne, to by się przydało, nie uwzględniałem wcześniej w ogóle
    > Pentaxa.
    > Masz na myśli model K5 czy K5II? ten drugi już sporo droższy jest.

    Mialem na mysli k5, k5II, k5IIs, k3
    Stosunek ceny do wartosci podobny. Tu masz roznice:
    http://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-5-ii-k-5-ii
    -s
    Kupuj najdrozszy na jaki cie stac.

    > Ma chyba wszystko co potzebuje, jedynie nie nagrywa filmów w 50p ani 50i :(

    No, to dopiero ma k3

    > No i ten obiektyw całkiem spory :)

    E, bez przesady. To dosc kompaktowy zoom.
    Jak ci za dlugi, zbieraj na stalki...

    > A jak sie spisuje stabilizacja obrazu?

    Photo czy video?
    Ja mam (jak pisalem) znacznie starszy korpus mam tylko photo i jest ok.
    --
    TA

  • 13. Data: 2014-04-16 19:39:14
    Od: b...@g...com

    Dzisiaj poszedłem w teren aby pooglądać i dotknąć sprzęty.

    Na tę chwilę mój wybór ograniczył się do:
    - Samsung NX300/NX300M
    - Sony RX100(II)
    - Panasonic GF6
    - Panasonic LX7

    Jak widać zastanawiam się nad 2 "bezlusterkowcami" albo 2 power-kompaktami.
    Jeżeli bezlusterkowiec to NX300 czy GF6?
    Jeżeli kompakt to RX100 czy LX7?

  • 14. Data: 2014-04-16 20:05:49
    Od: b...@g...com

    Dzisiaj poszedłem w teren aby obejrzeć i pomacać sprzęty.
    Mój wybór ograniczył się obecnie do:
    - Samsung NX300(M)
    - Sony RX100(2)
    - Panasonic GF6
    - Panasonic LX7

    Jak widać zastanawiam się czy iść w "bezlusterkowca" albo power-kompakta.
    Z jednej strony któryś z tych kompaktów byłby dla mnie bardziej wygodny, mały, lekki
    i właściwie spełnia wszystkie moje wymagania, a z drugiej strony te z wymienna
    optyką, co prawda nie zamierzam bawić się innymi obiektywami (jak na razie), jednak
    obiektywy z pierścieniami dają lepszą wygodę używania.

    Jeżeli bezlusterkowiec to NX300 czy GF6?
    Jeżęli kompakt to LX7 czy RX100?

  • 16. Data: 2014-04-18 08:10:06
    Od: b...@g...com

    Ok, juz po problemie, zakupiłem LX7 :)
    Spełnia wiekszość moich wymagań, ale oczywiście nie jest idealny, w stosunku do
    konkurencji brakuje mu dotykowe ekranu i odchylanego ekranu, ma frameratey jakie
    potrzebuje, ale tylko 50/25 (region PAL), gdy np. w sony można sobie dowolnie
    wybierac 60/50/30/25.

    Ale stwierdziłem że co bym z tych nie wybrał, to nie będzie to co chce mieć docelowo,
    chciałbym mieć jakąś lustrzanke lub bezlusterkowac troszeczke lepszego.
    Więc na tą chwilę wybrałem to co najtańsze :)

    LX7 ma najjaśniejszy obiektyw z tych wszystkich, i mimo że ma stosunkowo małą matryce
    to chyba najlepiej radzi sobie z głębią ostrości :)
    Przebywam włąsnie w Bangkoku, i chyba kupiłem ostatni egzemplarz tutaj, bo zjeździłem
    wiele sklepów i dostałem ostatnią sztuke, niestety białą a chciałem czarnego :) LX7
    mimo że bardzo dobry model został wycofany :/, jest nowy model LF1, ale poza bajerami
    ma skoro gorsze możliwości :)

  • 17. Data: 2014-04-18 10:33:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <b...@g...com> wrote:

    [...]
    > LX7 ma najjaśniejszy obiektyw z tych wszystkich, i mimo że ma
    > stosunkowo małą matryce to chyba najlepiej radzi sobie z głębią
    > ostrości :)

    Głębia ostrości jest dość trudna do intuicyjnego oszacowania sobie w
    kompaktach (rozmiar matrycy rządzi), dlatego tak fajne są wykresy
    dpreview - GO ujednoliconej dla 135:

    LX7 (faktycznie nie najgorzej):

    http://www.dpreview.com/previews/fujifilm-xq1/images
    /Apertures_XQ1.png

    Oraz inne:

    http://www.dpreview.com/previews/olympus-stylus-1/im
    ages/apertures.png
    http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-
    gm1/images/apertures-final.png

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 18. Data: 2014-04-18 17:54:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    b...@g...com writes:

    > LX7 ma najjaśniejszy obiektyw z tych wszystkich, i mimo że ma
    > stosunkowo małą matryce to chyba najlepiej radzi sobie z głębią
    > ostrości :)

    LX7 jest najciemniejszy z tych 4 aparatów. On tylko jest jasny
    marketingowo.

    Ciemny obiektyw = największa głębia ostrości. Oczywiście w aparacie
    z jaśniejszym obiektywem możemy zwiększyć przysłonę, stanie się on
    wtedy ciemniejszy i głębia ostrości się zwiększy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2014-04-18 18:05:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Głębia ostrości jest dość trudna do intuicyjnego oszacowania sobie
    > w kompaktach (rozmiar matrycy rządzi),

    Dokładne określenie głębi ostrości bez dokładnego przebadania obiektywu
    jest niemożliwa. Trzeba wykonać X pomiarów z różnymi ogniskowymi *
    Y pomiarów z różnymi odległościami.

    Natomiast takie zgrubne oszacowanie wydaje mi się dość proste, trzeba
    podzielić minimalną ogniskową przez minimalną "liczbę f/x" (małe
    wartości = stosunkowo duża głębia ostrości).
    Obie te liczby są zwykle umieszczone na obiektywie, dokładnie tak samo
    jest też w większych aparatach i tylko w telefonach może być z tym
    problem (ale normalnie te mają dużą głębię ostrości tak czy owak).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2014-04-18 19:08:42
    Od: trolling tone <a...@a...org>

> [...]
    > jest też w większych aparatach i tylko w telefonach może być z tym
    > problem (ale normalnie te mają dużą głębię ostrości tak czy owak).
    Nie do końca tak. Zależność od ogniskowej jest kwadratowa, a od liczby
    przysłony - liniowa. Dochodzi jeszcze rozmiar matrycy, a z nim wielkość
    krążka rozproszenia.