    From: ledres <l...@u...op.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Jaki aparat kompaktowy?
    Date: Sat, 30 Jan 2010 15:11:02 +0100

    Witam.
    Chce kupic aparat fotograficzny i potrzebuje pomocy w decyzji dotyczacej
    modelu.
    Ostatni aparat ktory posiadalem dostalem na komunie 18 lat temu, jednak
    uzywalem go jedynie do beztroskiego pstrykania :)
    Moja dziewczyna posiadala Canona A700 IS i byla raczej zadowolona,
    kupowany byl wprawdzie z mysla o "pstrykaniu" i o nauce podstaw
    fotografii, ale jak to pewnie czesto bywa z tego drugiego celu nic nie
    zostalo. Podsumowujac, jestem zupelnym laikiem jesli chodzi o
    fotografie, a chcialbym to zmienic. Nie chodzi mi o aparat do robienia
    zdjec na imprezach ani nawet na wakacjach (przynajmniej na razie), bo do
    tego wystarcza mi aparat w komorce. Chcialbym nauczyc sie podstaw
    fotografii, ale jednoczesnie nie chcialbym musiec zmieniac aparatu za
    rok czy dwa, kiedy juz nabiore wiekszej wprawy. Z drugiej strony
    chcialbym, zeby aparat mial przejrzyste menu i nie odrzucal
    skomplikowaniem takiego amatora jak ja.

    Poczytalem troche o podstawowych parametrach i doszedlem do takich wnioskow:

    - rodzaj aparatu to kompakt,
    - nie zalezy mi na bardzo duzym zoomie ani liczbie megapikseli,
    - zalezy mi na dobrym odwzorowaniu kolorow i duzej matrycy,
    - szerokosc obiektywu <=30mm,
    - stabilizacja obrazu,
    - reczne ustawianie ostrosci (czy uwazacie, ze to mi sie w ogole przyda?
    dosyc mocno to obcina liczbe modeli spelniajacych warunki)
    - reczne ustawianie przyslony, czasu naswietlania i czulosci (w jakich
    zakresach powinny sie miescic te wartosci?)
    - mozliwosc nagrywania filmow,
    - cena okolo 1000 PLN.

    Przegladalem dpreview.com i zwrocilem uwage na Canona SX200 IS, ale
    naczytalem sie o nim zlych rzeczy.

    Jesli chodzi o inne Canony (w tej marce szukalem najpierw ze wzgledu na
    sentyment do A700) to z tego co czytalem A1100 i 2100 maja zredukowane
    mozliwosci regulacji nastaw w stosunku do poprzednich modeli.

    Inny model, ktory wpadl mi w oko to Panasonic DMC-LX2 - w nim wszystko
    wydaje sie ok, ale chyba ciezko go dostac odkad pojawil sie LX3?

    Moze moglibyscie polecic jakis inny model o tych parametrach?

    Przepraszam za laicki ton tego postu i z gory dziekuje za odpowiedzi.

    pzdr. ledres