  • 71. Data: 2009-12-01 17:31:16
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał

    > Ok przykład od czapy, przyznaję :). Nie przekonamy się, nic na siłę.
    > Proponuję EOT.

    Zeby nie bylo,
    nie jestem jakims ortodoksem analoga.
    ---

  • 72. Data: 2009-12-01 18:43:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > ja mialem kilkanascie , a ty nic nie czytasz.

    to fajnie ze zajmowales sie handlem aparatami :)

    > we wnetrzu oka - na siatkowce

    ale wiesz ze to jest dosc idiotyczny spsób podawania rodzielczosci oka :)

  • 73. Data: 2009-12-01 19:00:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > ale wiesz ze to jest dosc idiotyczny spsób podawania rodzielczosci oka :)

    No i nieprawdziwe. Nie pamiętam dokładnie, ile ma plamka żółta, ale coś
    ok. 5mm średnicy. Na tej powierzchni mieści się ok. 6mln czopków, a na
    pozostałej powierzchni ok. 120mln pręcików (- powierzchnia tarczy nerwu
    wzrokowego), ale nie jest to widzenie precyzyjne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 74. Data: 2009-12-01 19:08:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > a na pozostałej powierzchni ok. 120mln pręcików (- powierzchnia
    > tarczy nerwu wzrokowego), ale nie jest to widzenie precyzyjne.

    coś czuję że już tutaj nie przeczytamy nic więcej w wydaniu XYZta

  • 75. Data: 2009-12-01 19:12:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > fotografuje od co najmniej 25 lat :)

    A ja od ok.10, ale to nie jest argument. Można fotografować i nie umieć
    fotografować. ;)

    A swoją drogą - co złego w tych 3 sposobach, które podałem i jakiego
    innego sposobu używasz, żeby uzyskać to, co chcesz, w podanym przez
    ciebie przykładzie. Czy nie przypadkiem serii? Bo nie wierzę, że
    oczekujesz, że pojedyncza ekspozycja ma ci załatwić sprawę w takich
    warunkach, jak podane. Nie sądzę, aby Canon 300D sobie z tym poradził,
    który ma lepszy AF od D3 (bo pokrywa większą część kadru - mechanizm
    przecież ten sam) i ze śledzeniem obiektu nie ma problemów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 76. Data: 2009-12-01 19:16:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > no i nikt nikomu nie broni używać EVF ale ja jednak wolę na razie wizjer
    > optyczny, podobnie jak wolę ekran matowy w laptopie a nie taki cudowny
    > błyszczący.

    No ja też wolę matowe, ale sprzedawca przekonywał mnie, jakie to one
    lepsze, jakie podświetlenie lepsze, że bardziej równomierne, itp, itd, a
    przecież to tylko różnica w tym, co kładą na sam wierzch :)

    A wracając do EVF - generalnie na razie wolę optyczny lub duży LCD z
    tyłu. Chociaż ten w G1 był już bliski temu poziomowi, gdzie nie robiłoby
    mi różnicy, a nawet wolałbym EVF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 77. Data: 2009-12-01 19:18:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 19:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > to fajnie ze zajmowales sie handlem aparatami  :)

    > ale wiesz ze to jest dosc idiotyczny spsób podawania rodzielczosci oka :)

    ja wiem cos zupelnie przeciwnego, ze jest to bardzo rozsadny sposob
    podawania rozdzielczosci oka - caly rachunek glebi ostrosci od
    poczatku istnienia fotografii do dnia dzisiajeszego wychodzi za
    zalozenia najwyzszej mozliwej rozdzielczosci liniowej przecietnego oka
    ludzkiego rownej 10 cykli /mm . Gdybys chcial podawac rozdzielczosc
    oka jako rozdzielczosc katowa w aspekcie rozdzielczosci zdjecia , to
    wowczas nalezaloby podawac rozdzielczosc zdjecia w cyklach / stopien .
    Sens fizyczny bylby ten sam , wyrazony jednak w jakiejs mierze
    katowej. w tym przypadku zamiast rozdzielczosci urzadzenia np 300 dpi
    podawano by np 900 dpr ( 900 dot per radian) - i zaraz powstaloby
    takie samo pytanie , ktore teraz stawiasz - o odleglosc obserwacji.

    poslugiwanie sie liniowa rozdzielczoscia jest uzasadnione wygoda
    poslugiwania sie taka miara.
    praktyczne na uzytek dnia codziennego przeliczenia sa proste i mozna
    je latwo przeprowadzic w pamieci. Tego samego typu przeliczenia w
    oparciu o miare katowa bylby trudno wykonlne pamieci.

    Prosty przyklad:

    na negatywie masz rozdzielczosc obrazowa np 40 l/mm . Ile razy mozna
    powiekszyc negatyw aby uzyskac maksymalna rozdzielczoc odbitki .

    Odpowiedz jest natychmiastowa.

    A teraz sproboj odpowiedziec na to samo pytanie w oparciu o rachunek
    katowej rozdzielczosci oka wynoszacej srednio 1 minute katowa.

  • 78. Data: 2009-12-01 19:34:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 18:25, PSYLO <P...@o...pl> wrote:

    > Ty to poważnie wypisujesz, czy po prostu się zgrywasz?
    >
    > --
    > PSYLO

    oczywiscie ze powaznie.
    dobieram klase argumnetow do klasy argumnetow adwersarza.
    jesli uwaza , iz rzeczowym argumnetwm w kwestii nastawy ostrosci jest
    liczba posiadanych lustrzanek , to mam racje gdyz posiadalm ich wiecej
    - do tej pory leza mi ze 4 albo z 5.

    jesli pyta o odleglosc od oka - to mozna mowic o odleglosci soczewki
    oka od siatkowki - blizej sie nie da.

    gdyby pomierzyc rozdzilczoc oka przed lub za siatkowka czyli mijscem
    ogniskowania musi byc ona nizsza.
    10 cykli na mm to najwyzsza liniowa rozdzeilczosc przecietnego oka
    ludzkiego - z taka czestosci jest przecietne oko co najwyzej
    rozrozniac szczegol w naturze.

    pewnie ktos na jakijs stronie www w innym aspekcie podal te
    rzdzielczosc ale wyrazona katowo i wielu nie moze pojac jak to jest
    mozliwe mozna wyrazic jednoczesnie rozdzielczosc oka katow lub
    liniowo.
    To tak jakby nie moc zrozumiec ze wentylek w kole roweru porusza sie z
    predkoscia np 20 stopni / sekunde i np 50 cm/sek.

  • 79. Data: 2009-12-01 19:35:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal:

    > Pozycz sobei jakas lustrzanke nawet starego D70 i sprawdz chyba, ze jestes
    > slepawy to nie musisz tego eksperymentu robic.

    Daj mu spokój - jak zwykle wyglasza mentorskim stonem swoje sady bez wzgledu
    na to, czy maja pokrycie w rzeczywistosci. Od wielu lat robie makro, przez
    dlugie lata uzywalem do tego celu lustrzanki i najlepiej ostrzylo mi sie
    manualnie na gladkiej matówce Pentaxa MZ-5n. Teraz uzywam m. innymi Pentaxa
    K20D - i jak sie okazuje - na APSC tez mozna. Ale... XX YY i tak bedzie
    twierdzil ze sie nie da, a ci, którzy tak robia pewnie maja popsuty wzrok
    albo nei widzieli nigdy wizjera elektronicznego. Przyszlosc - owszem, tu z
    nim sie zgodze - nalezy do elektronicznych wizjerów - ze wzgledu na znaczne
    uproszczenie mechaniki aparatu co daje nizsza cene, mniejsza mase, mniejsze
    rozmiary i brak drgan od lustra, ale zanim te elektroniczne wizjery dogonia
    pod wzgledem jakosci matówke ich technologia musi jeszcze pójsc znacznie do
    przodu.

    >[...]
    > Pozyczylem sobie swego czasu Panasonika G1, on ma naprawde fantastyczny
    > wizjer ale problemem jest szybkie wybranie miejsca gdzie chcesz ostrzyc i
    > równoczesna kontrola calego kadru.

    Drugi problem to opóznienie miedzy obrazem widocznym w wizjerze a
    rzeczywistym. Sprawdzalem Panasonika w niezbyt dobrych warunkach
    oswietleniowych (w pomieszczeniu przy sztucznym swietle) i ten efekt byl
    bardzo wyraznei zauwazalny. Byc moze na zewnatrz w dzien jest pod tym
    wzgledem lepiej, ale zdjecia czasem trzeba robic w róznych warunkach.

    > Lupka sie nadaje tylko do zdjec statycznych.

    Dokladnie. Gdy masz czas na spokojne przelacznaie miedzy lupka a podgladem
    pelnego kadru - pracuje sie z lupka wygodnie, gdy tego czasu barkuje - lupka
    tylko pzreszkadza. Niektórzy producenci (np. Panasonic w modelu FZ-50)
    probowali temu zaradzic wstawiajac lupke obejmujaca tylko czesc ekranu,a le
    to tez nie w kazdej sytuacji zdaje egzamin - zawsze po wlaczeniu lupki nie
    masz kontroli nad pewna czescia kadru.

    Ano wlasnie - tez o tym wyzej pisalem - szczególnie przy kiepskim swietle
    robi sie dramat. Zanim EVF zastapi matówke trzeba poprawic zarówno jego
    rozdzielczosc (musi byc podobna do rozdzielczosci matówki) jak i czas
    reakcji - i to w calym zakresie dostepnych warunków oswietleniowych - a do
    tego jeszcze dosc daleka droga.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 80. Data: 2009-12-01 19:37:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > To tak jakby nie moc zrozumiec ze wentylek w kole roweru porusza sie z
    > predkoscia np 20 stopni / sekunde i np 50 cm/sek.

    Bo jak piszesz, że oko ma rozdzielczość 0,1mm, to tak jakbyś pisał, że
    wentylek w kole porusza się z prędkością 50cm. (kropka). :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.