  • 81. Data: 2009-12-01 19:41:51
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > ja wiem cos zupelnie przeciwnego, ze jest to bardzo rozsadny sposob
    > podawania rozdzielczosci oka - caly rachunek glebi ostrosci od
    > poczatku istnienia fotografii do dnia dzisiajeszego wychodzi za
    > zalozenia najwyzszej mozliwej rozdzielczosci liniowej przecietnego oka
    > ludzkiego rownej 10 cykli /mm .

    A to nie jest tak, że te 10 cykli/mm jest mierzone nie w oku, a z
    najmniejszej możliwej odległości patrzenia, czyli odległości, w której
    oko łapie jeszcze ostrość? Przy starczowzroczności te 10 cykli/mm
    spadnie ci do 1 albo 0,5, jeśli nie bardziej, chociaż siatkówka nadal
    będzie niezmieniona fizycznie.

    Ja tu tylko zgaduję, co mogą znaczyć te cykle/mm, ale ty, skoro się nimi
    posługujesz lepiej doczytaj, co one konkretnie znaczą, albo jasno to
    wytłumacz, albo najlepiej podaj link/źródło tych twoich informacji.
    Najlepiej polsko lub angielskojęzyczne, jako, że w języku Goethego mówi
    tu mniejszość.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 82. Data: 2009-12-01 19:43:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 20:37, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo jak piszesz, e oko ma rozdzielczo 0,1mm, to tak jakby pisa , e
    > wentylek w kole porusza si z pr dko ci 50cm. (kropka). :P
    >
    > Pozdrawiam,
    > Pawe W.
    >
    > --

    Pawle W
    nie kompromituj sie

    napisalem wyraznie rozdzielczosc 10 cykli /mm , co jest
    rownoznaczne z 0,1mm/cykl .
    poniewaz cykl jest bezwymiarowy wiec okreslenie rozdzileczosc 0,1 mm
    jest jak najbardziej prawidlowe - i jest stosowane .

    czy mam odszukac w sieci powazniejsze prace naukowe uzywajace tych
    terminow.
    szkoda mi czasu - to jest tak oczywiste.
    pogoogluj a te terminy z pewnoscia gdzies znajdziesz.

    XXX

  • 83. Data: 2009-12-01 19:46:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > czy mam odszukac w sieci powazniejsze prace naukowe uzywajace tych
    > terminow.

    Tak, proszę.

    > szkoda mi czasu - to jest tak oczywiste.

    Zauważ, że dla NIKOGO na tej grupie nie jest to oczywiste poza tobą.
    Więc bądź tak łaskawy i poświęć trochę tego swojego czasu kosztem np.
    różnych pyskówek, czy głupich słownych przepychanek, na które to trawisz
    tutaj mnóstwo czasu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 84. Data: 2009-12-01 19:50:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Chyba nie tak wiele. Weź jakąś nowoczesną lustrzankę z LV i
    > wysokorozdzielczym ekranem. Ja na tych 920k pix na prawdę nie mam
    > problemu z ustawieniem ostrości, a po powiększeniu x2, to w punkt i to
    > jasnym szkłem (co prawda najjaśniejsze jakie mam to 1,8, ale z
    > jaśniejszymi też nie byłoby problemu). EVF w G1 ma jeszcze większą
    > rozdzielczość, bo coś ok. 1400k pix., więc nie widzę problemu w ręcznym
    > ostrzeniu.

    Mam Konicę Minoltę A2 z wizjerem 922kpix (stary aparat, ale EVF nawet na
    dzisiejsze czasy jeden z najlepszych) i jednak od obrazu na matówce
    jakościowo to odstaje. Jak powiększysz - owszem, ostrość ustawisz - może i
    lepiej niż na matówce - ale tracisz kontrolę nad całością kadru. Przy
    scenach statycznych to bez znaczenia, ale przy ruchomych motywach to poważne
    utrudnienie.

    > Natomiast ostrzenia na matówce w K7 + muszla powiększająca (x1,18), nie
    > jestem już taki pewien, chociaż też jest w miarę łatwo.

    Mi się na matówce K20D (również z muszlą powiększajacą) ostrzy zdecydowanie
    lepiej. Do wielu celów wolę jednak A2 zamaist lustrzanki ze względu na
    większą poręczność i kapitalną zaletę unikalną dla starych hybryd Minolty -
    wizjer (właśnie wizjer a nie ekranik LCD) odchylany do góry pod dowolnym
    kątem - aż do 90 stopni. Przy makrofotografii to często nieoceniona zaleta.

    > Wyższość EVF/LCD
    > ujawnia się w słabych warunkach oświetleniowych - w OVF nie jestem już w
    > stanie ocenić, czy jest dobrze, na LCD działa wzmocnienie sygnału i
    > jeszcze co nieco widać.

    A ja jestem odmiennego zdania - po odrobinie czasu na przyzwyczajenie oka do
    ciemności na matówce widzę lepiej.

    > Osobiście jestem za EVF, bo jedyną jego wadą (do wyeliminowania
    > wkrótce), jest opóźnienie obrazu.

    Jak dla mnie nie jedyną...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 85. Data: 2009-12-01 20:00:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 20:46, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    > zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

    zanim znajde wskaze cos co wyrzucily mi google niemal na poczatku

    przeczytaj sam jak glupota cytuje:

    Board FrazPC.pl - [KOM] News - 20 calowy Sharp z zabudowanym Blu-ray -
    [ Translate this page ]24 Maj 2009 ... Tego typu dywagacje też nie
    mają sensu, skoro dla ludzkiego oka ważniejsza jest rozdzielczość
    kątowa a nie liniowa. ...

    q. .a

    czytacie tego typu glupoty i potem bezkrytycznie przyjmujcie takie
    poglady.

    kiedy przeczytalem to zdanie nawet nie chcialem dalej otworzyc.

    jak mozna takie glupoty pisac ?!!!
    to straszne.

    ktos udziela autorytatywnie odpowiedzi nie majac najmniejszego pojecia
    jakich terminow uzywa.

    wlacz wlasna mozgownice i przemysl to .
    jesli nie dojdziesz do podobnych wnioskow w ciagu dwoch dni to napisz
    - wtedy odszukam odpowiedni link.
    szkoda mi naprawde czasu.

  • 86. Data: 2009-12-01 20:02:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 21:00, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > - wtedy odszukam odpowiedni link.
    > szkoda mi naprawde czasu.- Zitierten Text ausblenden -

    o prosze znalazlem bez problemu pierwszy lepszy i interesujacy

    http://home.agh.edu.pl/~zfiit/publikacje_pliki/Pyka_
    2005b.pdf

  • 87. Data: 2009-12-01 20:05:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > wlacz wlasna mozgownice i przemysl to .
    Ależ mam włączoną i nijak nie mogę dojść, o co ci chodzi.

    > jesli nie dojdziesz do podobnych wnioskow w ciagu dwoch dni to napisz
    > - wtedy odszukam odpowiedni link.
    > szkoda mi naprawde czasu.

    Zbywasz mnie, ot co. Za dwa dni będzie następny wykręt. No to znajdź
    jakiś artykuł na ten temat po niemiecku i daj tu link. Jakoś sobie
    poradzę z google translate.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 88. Data: 2009-12-01 20:10:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

> [...]
    > jasno to wytłumacz, albo najlepiej podaj link/źródło tych twoich
    > informacji. Najlepiej polsko lub angielskojęzyczne, jako, że w języku

    coś gdzies usłyszał potem napsiałe a potem zaczął nerwowo szukać bo wyszło,
    że pisze brednie bo zapomnial napsiac kontekstu tego co napisał.

  • 89. Data: 2009-12-01 20:10:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 21:05, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    > zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

    dalem pierwszy link

    wrzuc np.: rozdzielczosc liniowa AGH - znajdziesz tam wiecej
    publikowanych prac n.t. temat.

  • 90. Data: 2009-12-01 20:13:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > No ja też wolę matowe, ale sprzedawca przekonywał mnie, jakie to one
    > lepsze, jakie podświetlenie lepsze, że bardziej równomierne, itp,
    > itd, a przecież to tylko różnica w tym, co kładą na sam wierzch :)
    >
    > A wracając do EVF - generalnie na razie wolę optyczny lub duży LCD z
    > tyłu. Chociaż ten w G1 był już bliski temu poziomowi, gdzie nie
    > robiłoby mi różnicy, a nawet wolałbym EVF.

    szkoda tylko że dokładany EVF do nowego Panasonica już nie jest taki fajny
    tylko zwykła dupa o małej rozdziałce. :/