  • 31. Data: 2009-11-30 09:19:47
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "ąćęłńóśżź" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:heu9op$kb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Wymyśliła sobie laska, że się interesuje fotografią i chce się nauczyć.
    >
    > Budżet mały, więc raczej mowa o czymś z drugiej ręki, już nieprodukowanym,
    > ale o możliwościach rozwojowych (wymiana szkiełek,
    > wymiana body).
    >
    > Do nauki, czyli jak najwięcej manuala (przysłona, odległość, ogniskowa,
    > kąt widzenia, głębia ostrości itp.), piksele mało ważne.
    >
    > Nie chodzi o babochłopa - coś zgrabnego "damskiego" polecicie?

    coś sie powinno znaleźć z kryształkami svarowskiego:)

  • 32. Data: 2009-11-30 10:03:29
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hf02ou$4sc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    Kokos nabazgrał:

    > coś sie powinno znaleźć z kryształkami svarowskiego:)

    Coście się tak na tego Pentaksa uparli wszyscy? ;)

    --
    If all your 3-year-old has is a hammer, watch out for the furniture.
    --Donal K. Fellows, o programowaniu obiektowym

  • 33. Data: 2009-11-30 10:06:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

    [...]

    > Coście się tak na tego Pentaksa uparli wszyscy? ;)

    Nie ma FF w systemie wiec pozerzy migruja ;P

    j.

  • 34. Data: 2009-11-30 10:35:10
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    >W poście <hf02ou$4sc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    > Kokos nabazgrał:

    > Coście się tak na tego Pentaksa uparli wszyscy? ;)
    Bo przyszłościowy jest - można się na średni format przesiąść i pewnie
    tradycyjnie posiadane szkła wykorzystać (najwyżej niewielka winietka będzie -
    ale niektórzy i tak ją chętnie dodają więc dodatkowo napracować się nie trzeba
    :-) ).

  • 35. Data: 2009-11-30 11:32:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Nov 2009, XX YY wrote:

    > Panasonik fz 30 lub fz 50 - uzywane nie powinny byc drogie.
    > ma wszelkie mozlwosci nastawy recznej i automatycznej .
    > nie jest lustrzanka - jest lepszy od wielu lustrzanek

    Zapomniałeś o drobiazgu.
    O tak bardzo polecanym myśleniu nad kadrem :P
    Bardzo wskazane w takich aparatach, znacznie bardziej niż
    przy lustrzankach
    FZ50 w ręku miałem, acz dokładnych danych nie pamiętam,
    mogę służyć KM 200: seria 5xRAW -> 45..55 s zapisu ;)
    Bardzo polecam pod rozwagę, szczególnie kliszologom
    stosowanym kiedy powołują się na to że coś "uczy myślenia".

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-11-30 13:30:36
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Zapomniałeś o drobiazgu.
    > O tak bardzo polecanym myśleniu nad kadrem :P

    Myślenie nad kadrem wymusza się w szkołach grafiki czy to komputerowej,
    reklamowej, czy innej za pomocą fotografowania na kliszy :-) Przynajmniej w
    tych szkołach o których słyszałem - np. w Krakowie.

    Ciekawe kto na tej grupie przed pstryknięciem fotki wie co chce uzyskać :-)
    I ciekawe ilu jest takich którzy to uzyskują, a nie wybierają jedno ujęcie z
    30 i są usatysfakcjonowani :-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 37. Data: 2009-11-30 13:41:47
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Reksio pisze:

    > Myślenie nad kadrem wymusza się w szkołach grafiki czy to komputerowej,
    > reklamowej, czy innej za pomocą fotografowania na kliszy :-)
    > Przynajmniej w tych szkołach o których słyszałem - np. w Krakowie.

    A na kolacje to tylko kawior z schłodzoną czystą ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 38. Data: 2009-11-30 13:48:06
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Reksio pisze:
    > Ciekawe kto na tej grupie przed pstryknięciem fotki wie co chce uzyskać
    > :-) I ciekawe ilu jest takich którzy to uzyskują, a nie wybierają jedno
    > ujęcie z 30 i są usatysfakcjonowani :-)

    To tylko bieda zmusiła nas do liczenia każdej klatki, tam gdzie wiodło
    się lepiej nikt nie zaprzątał sobie głowy oszczędnością. Niech za
    przykład posłuży historia Denisa Hoppera
    http://www.przekroj.pl/cywilizacja_otworz_artykul,59
    25.html
    Facet po zakupie aparatu zrobił 300 rolek filmu. Akurat foto taka
    dziedzina w której by coś osiągnąć trzeba sporo pracować, a to właśnie
    się wiąże z ilością naświetlonego materiału.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 39. Data: 2009-11-30 16:16:54
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dziedzina w której by coś osiągnąć trzeba sporo pracować, a to właśnie się
    > wiąże z ilością naświetlonego materiału.

    I wtedy jest szansa że jedna z tysięcy fotek będzie udana?
    To już nie jest warsztat, znajomość optyki i kompozycji, znajomość zasad
    działania apratu:-) lecz.......rachunek prawdopodobieństwa.
    Gdyby małpa odpowiednio długo stukała w klawiaturę komputera, byłaby szansa
    że napisze np. Hamleta :-)

    To oczywiście tak żartem - sam się z tego śmieję, gdyż też strzelam więcej
    ujęć niż potrzeba.
    Ale właśnie po tym poznać profesjonalistę - że jeszcze przed pstryknięciem
    wie co wyjdzie na fotce. Zmienia obiektyw dlatego że wie co dzięki niemu
    uzyska, a nie dlatego że jest ciekaw co dzięki niemu uzyska. Nawet nie
    podnosi aparatu do oka, bo wie, że ujęcie będzie nieciekawe.

    A na koniec cytat z przytoczonego przez Ciebie artykułu: "Poważnego
    podejścia do robienia zdjęć nauczył go sam James Dean, przekonując, że skoro
    zamierza kiedyś zostać reżyserem filmowym, musi przykładać wielką wagę do
    komponowania kadrów już jako fotograf."
    I jak się to ma do kawioru i wódki o której wpominałeś? Tym bardziej że
    naprawdę nie jeden raz próbowałem jednego z drugim. Ciekawy to kraj....

    Pozdrrr... Reksio

  • 40. Data: 2009-11-30 16:30:48
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Reksio pisze:
> [...]
    > skoro zamierza kiedyś zostać reżyserem filmowym, musi przykładać wielką
    > wagę do komponowania kadrów już jako fotograf."

    Cóż pamiętaj że to artykuł prasowy na potrzeby mas ;), coś jak te
    autobusy na gazeta.pl co przewożą 250 osób za jednym razem. Dwa, zdjęcia
    Hoppera bronią się same, zresztą jego kino też. Trzy, chyba nie chcesz
    powiedzieć że Irving Penn czy Helmut Newton robili rolkę miesięcznie ;).
    Dobrym przykładem jest Diane Arbus, która trzepała masę klatek niekiedy
    bardzo instynktownie, a jest jedną z rewolucjonistek świata fotografii.
    Zasady są proste trzeba ćwiczyć i myśleć przy tym, oraz być
    konsekwentnym. Jeśli ktoś jest bezmyślną małpą to jego problem, ale
    porada o analogu jako fizycznego ogranicznika ilości jest bezsensowna.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.