  • 91. Data: 2009-12-01 20:17:27
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > dalem pierwszy link
    >
    > wrzuc np.: rozdzielczosc liniowa AGH - znajdziesz tam wiecej
    > publikowanych prac n.t. temat.

    pierwszy artykuł jaki znalazłem w sieci podaje od 1 do 3 minuty kątowe ;-)

  • 92. Data: 2009-12-01 20:19:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 21:17, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > pierwszy artyku jaki znalaz em w sieci podaje od 1 do  3 minuty k towe  ;-)-
    Zitierten Text ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    i z taka wiedza bedziesz musial kiedys umrzec ..

    czy to nie tragiczne ?

  • 93. Data: 2009-12-01 20:19:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Dez., 21:10, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > dalem pierwszy link
    >
    > wrzuc np.:    rozdzielczosc liniowa AGH     - znajdziesz tam wiecej
    > publikowanych prac n.t. temat.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    zzobacz w podanym artykule str 4.

  • 94. Data: 2009-12-01 20:25:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > i z taka wiedza bedziesz musial kiedys umrzec ..
    >
    > czy to nie tragiczne ?

    tragiczne jest to jak brniesz zawsze w gówno w które wdepniesz.

    Przeczytales gdzies o tym 0.1 mm i teraz usilujesz udowadniac ze to jest
    ogólnie uznana i oczywista metoda podawania rozdzielczosci ludzkiego wzroku.

  • 95. Data: 2009-12-01 20:34:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > Bo jak piszesz, że oko ma rozdzielczość 0,1mm, to tak jakbyś pisał, że
    > wentylek w kole porusza się z prędkością 50cm. (kropka). :P
    >[...]

    I tak ta cała dyskusja jest bez sensu. Wyznaczanie ostrości obrazu na
    monitorze na podstawie prostego przemnożenia rozdzielczości oka przez
    powiększenie między matówką a monitorem jest piramidalną bzdurą - gdyż we
    współczesnych lustrzankach nie oglądamy matówki gołym okiem - zawsze między
    okiem a matówką jest kawałek optyki wizjera którego wpływu na ocenę ostrości
    na matówce nie można pominąć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 96. Data: 2009-12-01 20:34:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > ogólnie uznana i oczywista metoda podawania rozdzielczosci ludzkiego wzroku.-

    na prawde malo czytasz.
    nic na to nie poradze.

    rozdzielczosc oka jest jego cecha fizjologiczna - pochodzi od moze
    Boga , a moze jest wynikiem ewolucji.
    mozesz ja mierzyc i wyrazac jak chcesz.
    nawet w cyklach na stereoradian , albo w cyklach na metr
    kwadratowych lub szescienny , lub tez w sztukach na litr.

    Jesli nie wierzysz zapytaj swojego brygadzisty .

  • 97. Data: 2009-12-01 20:40:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:
    > o prosze znalazlem bez problemu pierwszy lepszy i interesujacy

    > http://home.agh.edu.pl/~zfiit/publikacje_pliki/Pyka_
    2005b.pdf

    No i już na 3 stronie znalazłem tekst, który wykaże TWÓJ błąd. Pamiętaj,
    że ten tekst sam mi podesłałeś.
    A więc cytuję z powyższego artykułu:
    > Oko wykazuje zmienną czułość na kontrast w zależności od
    częstotliwości przestrzennej fragmentów obrazu. Częstotliwość
    przestrzenna obrazu jest wyrażana przez liczbę zmian luminancji
    występujących w określonym kierunku a odniesionych do jednostki długości
    lub kąta obserwacji.

    > Związek zachodzący pomiędzy percepcją kontrastu a częstotliwością
    przestrzenną obrazu opisuje funkcja czułości kontrastu (ang. CSF -
    Contrast Sensitivity Function). Różne badania wskazują, że ekstremum
    czułości systemu wzrokowego człowieka na kontrast leży w przedziale od 5
    do 10 cylki/stopień* (Grainger, 1972; Schieber, 1992)

    > * cykl/stopień to liczba cykli mieszczących się w kącie oserwacji 1
    stopień; cykl oznacza odcinek testu sinusoidalnego w którym zmiana
    luminancji odpowiada okresowi funkcji sinus;

    Ty cały czas podajesz i upierasz się na cykle/mm. W tekście jest
    wyraźnie cykl/stopień, co już ma sens. Mowa też o możliwości wyrażenia w
    cyklach/odległość, ale nie na mm. Odległość musisz dobrać tak, aby po
    przeliczeniu wychodził kąt 1 stopnia dla tych 10 cykli.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 98. Data: 2009-12-01 20:40:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > kwadratowych lub szescienny , lub tez w sztukach na litr.
    >
    > Jesli nie wierzysz zapytaj swojego brygadzisty .

    normalnie pieprzysz jak moon z prega, dokladnie ten sam styl jeszcze napisz
    mi z jestem komuchem i pochwal sie IQ 150...

  • 99. Data: 2009-12-01 20:43:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    >[...]
    > A to nie jest tak, że te 10 cykli/mm jest mierzone nie w oku, a z
    > najmniejszej możliwej odległości patrzenia, czyli odległości, w której
    > oko łapie jeszcze ostrość? Przy starczowzroczności te 10 cykli/mm
    > spadnie ci do 1 albo 0,5, jeśli nie bardziej, chociaż siatkówka nadal
    > będzie niezmieniona fizycznie.
    >[...]

    Z tego co wiem, mniej więcej tak właśnie jest.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 100. Data: 2009-12-01 20:43:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > szkoda tylko że dokładany EVF do nowego Panasonica już nie jest taki
    > fajny tylko zwykła dupa o małej rozdziałce. :/

    Spokojnie. Przecież te wizjery są wymienne, więc za pół roku pojawi się
    taki o 2 x większej rozdzielczości i 4x większej cenie ;)
    Albo Sigma lub Tamron pokażą coś swojego :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.