  • 41. Data: 2009-11-30 17:51:29
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał
    > Reksio pisze:[...]
    > Zasady są proste trzeba ćwiczyć i myśleć przy tym, oraz być konsekwentnym.
    > Jeśli ktoś jest bezmyślną małpą to jego problem, ale porada o analogu jako
    > fizycznego ogranicznika ilości jest bezsensowna.

    Chyba tylko pozornie bezsensowna.
    Zgodnie z rozsadna opinia, ze trzeba cwiczyc i myslec,
    ustala jednak inne proporcje pomiedzy iloscia i jakoscia tych cwiczen.
    ---

  • 42. Data: 2009-11-30 20:02:34
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    greenman pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał
    >
    > Chyba tylko pozornie bezsensowna.
    > Zgodnie z rozsadna opinia, ze trzeba cwiczyc i myslec,
    > ustala jednak inne proporcje pomiedzy iloscia i jakoscia tych cwiczen.

    Poważnie nie masz silnej woli i rozsądku? Jak do baru idziesz to też się
    musisz schlać na maska bo gorzały pod dostatkiem? Zresztą argument o
    ilości jest nie trafiony, proponuje lekturę biografii wymienionej tu
    Diane Arbus, która się totalnie nie liczyła z materiałem, i co teraz
    podważysz jej dorobek ;). Forma obecnie jest sposobem na szukanie
    talentu, ale nie tędy droga, co świetnie widać po wszelkich kursach
    organizowanych przez ZPAF, niby analog a z efektami różnie bywa.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 43. Data: 2009-11-30 20:32:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Reksio wrote:
> [...]
    25.html

> [...]
    > zasad działania apratu:-) lecz.......rachunek prawdopodobieństwa.
    > Gdyby małpa odpowiednio długo stukała w klawiaturę komputera, byłaby
    > szansa że napisze np. Hamleta :-)
    >
    > To oczywiście tak żartem - sam się z tego śmieję, gdyż też strzelam
    > więcej ujęć niż potrzeba.
    > Ale właśnie po tym poznać profesjonalistę - że jeszcze przed
    > pstryknięciem wie co wyjdzie na fotce. Zmienia obiektyw dlatego że
    > wie co dzięki niemu uzyska, a nie dlatego że jest ciekaw co dzięki
    > niemu uzyska. Nawet nie podnosi aparatu do oka, bo wie, że ujęcie

    a ja nas pogodzę i przypomnę że co fotograf to inna szkoła pracy...

    są tacy co strzelają całe serie i wybierają najlepsze kadry są tacy co robią
    jedno zdjęcie i już.

  • 44. Data: 2009-11-30 20:51:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > byle jaka.
    >
    > jesli budzet maly to nie bedzie rozwojowa.

    co za piramidalne brednie

  • 45. Data: 2009-11-30 21:09:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 12:32, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Zapomniałeś o drobiazgu.
    >   O tak bardzo polecanym myśleniu nad kadrem :P

    myslenie nad kadrem winno byc zawsze i jest niezalezne od aparatu.
    to jest myslenie nad wlasnie kadrem a nie nad aparatem.
    jest bardzo niedobrze jesli miast koncentrowac sie nad kadrem , osoba
    pochlonieta jest nastwami , prawidlowa obsluga aparatu.

    Myslec nad kadrem jak ta nazywasz mozna niezaleznie od marki , typu ,
    rodzaju budowy.

    Wymienilem FZ 30 FZ 50 , gdyz obsluguje sie je jak prawdziwe
    aparaty , i sa rozwojowe - celownik elektroniczny.

    Dni celownika lustrzanego sa policzone , jesli autor pyta o rozwoj to
    ja bym juz zaczynal od celownika elektornicznego.

  • 46. Data: 2009-11-30 21:13:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Nov., 21:51, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > co za piramidalne brednie- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    Dyjor , czy ty cos w zyciu kiedykolwiek zrozumiales ?

    Jesli tak trywialne rzeczy sa niejasne , to moze jakas latwiejsza
    grupa ?- jest cos np o kajakach - w zimie nie powinno to wywolywac
    przeslienia umyslowego , a na lato mozesz przerzucic sie na narty.
    Fotografie mozna uprawiac caly rok , odnosze wrazenie , ze to dla
    ciebie za duzo caly rok lamac sobie glowe czymstam np fotgrafia.

  • 47. Data: 2009-11-30 22:30:43
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > Poważnie nie masz silnej woli i rozsądku? Jak do baru idziesz to też się
    > musisz schlać na maska bo gorzały pod dostatkiem?

    Nie wiem dlaczego personalizujesz ta dyskusje,
    bo teksty o barach i gorzale to akurat nie z mojej bajki.
    A co do meritum sprawy, to ograniczone srodki po prostu
    ksztaltuja rowniez te wspomniane wyzej cechy charakteru
    i nie uciekniesz przed tym.

> [...]
    > talentu, ale nie tędy droga, co świetnie widać po wszelkich kursach
    > organizowanych przez ZPAF, niby analog a z efektami różnie bywa.

    Akurat nie jestem przekonany, ze nazwisko kogos uzywajacego
    analogu w srednim formacie przemawia na korzysc uzycia
    nieograniczonych srodkow do NAUKI (fotografii).
    Sam analog jest o tyle ograniczony (do cyfry),
    ze koncowy efekt widac dopiero po dluzszym czasie.
    A juz zupelnie na marginesie - jak dla mnie,
    to zbyt traumatyczne te fotki DA.
    ---

  • 48. Data: 2009-12-01 00:10:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-30, Reksio <m...@p...onet.pl> wrote:
    > I wtedy jest szansa że jedna z tysięcy fotek będzie udana?
    > To już nie jest warsztat, znajomość optyki i kompozycji, znajomość zasad
    > działania apratu:-) lecz.......rachunek prawdopodobieństwa.

    Prawdopdobieństwo to jest zawsze, tylko niektórzy maja trochę pokory i
    wyobraźni a niektórym wydaje się, ze potrafią w zawsze i wszędzie w 100%
    zapanować nad sceną :-) Hau.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2009-12-01 00:18:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-30, Reksio <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > działania apratu:-) lecz.......rachunek prawdopodobieństwa.

    Prawdopdobieństwo to jest zawsze, tylko niektórzy maja trochę pokory i
    wyobraźni a niektórym wydaje się, ze potrafią zawsze i wszędzie w 100%
    zapanować nad sceną :-) Hau.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2009-12-01 07:38:09
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "XX YY"
> [...]
    >
    >Dni celownika lustrzanego sa policzone , jesli autor pyta o rozwoj to
    >ja bym juz zaczynal od celownika elektornicznego.
    Nie mam nic do tych Panasoniców, nawet nie miałem ich w ręku, ale co rozumiesz
    przez "rozwojowość" celownika elektronicznego? W miarę używania będzie się
    powiększał? Zwiększy się jego rozdzielczość, częstotliwość odświeżania obrazu?
    Czy może na tym że jak się zepsuje to wymieni się go na następnego Panasonica z
    lepszym wizjerem?
    Oczywiście wizjer elektroniczny ma swoje zalety, można bezpośrednio na nim
    wyświetlać pewne informacje, ale do niedawna nie miał żadnych szans z porządnym
    wizjerem z lustrzanki.