  • 21. Data: 2009-11-29 21:04:42
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Noo, ale to bedzie malpka. Pobawisz sie manualem w czyms takim? Jasne,
    > mozesz, ale... po co? Z mala GO zbyt wiele zabawy tez nie bedzie... Do
    > dokumentowania - jasne, ale nie jako zabawka sluzaca rozwijaniu pasji.

    No ale to chociaz bedzie porzadna malpka,
    jesli nie - najlepsza z dostepnych.
    Zadne tam stare lustro i szkla M42
    do manualnego ostrzenia,
    co na cropie moze zniechecic najwiekszego pasjonata...
    No i malpa w kazda strone tansza od najtanszego
    zestawu body DSLR plus szkla
    - bo tu, wydatki nigdy sie nie koncza.
    Pejzaz, architektura, ulica, pamiatki
    - tu mala GO jest niepotrzebna,
    a wogole zawracanie sobie glowy mysleniem o GO
    jesli nie potrafi sie jeszcze dobrze kadru skroic,
    rozumiec zaleznosci pomiedzy ekspozycja
    a fotografowanym tematem,
    to w mojej opinii nieporozumienie.
    ---

  • 22. Data: 2009-11-29 21:11:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 21:46, PSYLO <P...@o...pl> wrote:

    > Dlaczego nie?
    >
    > --
    > PSYLO

    jesli autor pytania ma na mysli przyszly rozwoj i rozbudowe sprzetu to
    jest oczywiszym iz nie.
    nie mozna kierowac sie przy decyzji wyboru sprzetu na aktualnym
    poziomie techniczno-techologicznym faktem iz w przeszosci posiadalo
    sie tani , satry aparat dabego systemu.
    Raczej nalezy sie kierowac wlasnie tymi aktulalnymi mozliwosciami
    techniczymi.

    jesli autor pytania ma na mysli rozwoj osoby fotografujacej , to tania
    lustrzanka ze swoimi slabosciami raczej go zahamuje niez przyspieszy,
    Zamiast fotografowac , fotografujacy bedzie pochloniety obsluga czyli
    wywarzaniem drzwi , ktore w innych modelach sa otwarte. Rozwijac sie
    mozna z kazdym aparatem.

  • 23. Data: 2009-11-29 21:11:27
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    KILu pisze:

    > Noo, ale to bedzie malpka. Pobawisz sie manualem w czyms takim? Jasne,
    > mozesz, ale... po co? Z mala GO zbyt wiele zabawy tez nie bedzie... Do
    > dokumentowania - jasne, ale nie jako zabawka sluzaca rozwijaniu pasji.

    Założę się, że gdyby to lustrzanki miały dużą głębię ostrości,
    a kompakty małą, to największą wadą kompaktów (w opinii
    "profesjonalistów") byłaby mała głębia ostrości...

    A czy nikomu nie przeszkadza, że nie da się ustawić głębi ostrości
    np. od 400 do 500 metrów - żeby sfotografować wybrany budynek na ładnie
    rozmytym tle? Albo od 6 do 7 kilometrów - żeby zrobić zdjęcie
    tylko interesującej góry? Dlaczego "granica profesjonalizmu" przebiega
    akurat między parametrami obecnie używanych "dużych" ("lustrzankowych")
    i "małych" ("kompaktowych") obiektywów? To właściwie przypadek,
    że technika robienia zdjęć wymusiła stosowanie kadru/matrycy o wielkości
    rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu milimetrów. A gdyby "od zawsze"
    obiektywy miały ogniskowe 2 milimetry, a klisza 1*1 milimetr? Czy wtedy
    kompakty z ogniskowymi kilkadziesiąt razy większymi uznane zostałyby
    za zabawki z powodu bezużytecznie małej głębi ostrości?

    Piotr

  • 24. Data: 2009-11-29 21:21:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "PSYLO" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jeśli granica ok. 2500 zł nie stanowi większego problemu to ciekawym

    Za te pieniądze to będzia miała pentaxa k-x i manualnego SMC A 50-f1,4, co
    do zabawy, nauki i zrobienia bardzo dobrych zdjęć w zupełności wystarczy.
    Ale,jak rozumiem, budżet jest o wiele mniejszy, więc pozostaje np. k100d.
    Pentax do nauki jest idealny, zwłąszcza ze względu na ergonomię (nie, nie
    chcę rozpętywać kolejnej wojny sprzętowej) - analogowe olympucy i canony nie
    sa mi obce (canony już sprzedałem) ale i tak MZ-S pentaxowy ma je "pod
    sobą" - pod względem ergonomii właśnie.

    Na allegro są w tym momencie K100D za 700-800 zł. Nic lepszego w tej cenie
    do nauki, zabawy i podszlifowania warsztatu.

    --
    Yogi(n)

  • 25. Data: 2009-11-29 21:21:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotrne pisze:

> [...]
    > np. od 400 do 500 metrów - żeby sfotografować wybrany budynek na ładnie
    > rozmytym tle? Albo od 6 do 7 kilometrów - żeby zrobić zdjęcie

    Ależ przeszkadza. I do tego służą prawdziwe aparaty! Wielkoformatowe. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-11-29 21:22:31
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Że Pentax, to zgoda, ale ograniczyłbym trochę listę modeli. Zdecydowanie
    > na
    > 1 miejscu z tych, które wymieniłeś K100D - ze względu na nowaszą
    > konstrukcję
    > niż seria *istD* i stabilizację. Jeśli z tej starszej serii, to *istDs/Ds2
    > lub nie wymieniony pzrez Ciebie *istD - ze względu na pryzmat w wizjerze
    > bezproblemową współpracę ze starymi lampami TTL które mozna obecnie za
    > grosze kupić.

    K100D są w tej chwili na allegro za 700-800 zł, nic lepszego nie można chyba
    doradzić.

    --
    Yogi(n)

  • 27. Data: 2009-11-29 21:39:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > Zamiast fotografowac , fotografujacy bedzie pochloniety obsluga czyli
    > wywarzaniem drzwi , ktore w innych modelach sa otwarte.

    Pieprzysz jak zwykle, każdą współczesną lustrzanką zrobi się dziś
    dowolny temat. Skrajne fanaberie (naście klatek na sekundę, sto tysięcy
    iso) pomińmy dla uproszczenia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-11-29 21:42:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > Wymyśliła sobie laska, że się interesuje fotografią i chce się nauczyć.

    Cóż, bądź z niej dumny.

    > Budżet mały, więc raczej mowa o czymś z drugiej ręki, już nieprodukowanym, ale o
    możliwościach rozwojowych (wymiana szkiełek,
    > wymiana body).

    No to lustrzanka każda z wyjątkiem Sigmy :)

    > Do nauki, czyli jak najwięcej manuala (przysłona, odległość, ogniskowa, kąt
    widzenia, głębia ostrości itp.), piksele mało ważne.

    Każda lustrzanka ma manual.

    > Nie chodzi o babochłopa - coś zgrabnego "damskiego" polecicie?

    Olympusa. Najlepiej ze stabilizatorem. Zresztą każdy producent ma
    przynajmniej jednego zgrabnego kurdupelka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 29. Data: 2009-11-29 21:44:23
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    XX YY pisze:
    > nie mozna kierowac sie przy decyzji wyboru sprzetu na aktualnym
    > poziomie techniczno-techologicznym faktem iz w przeszosci posiadalo
    > sie tani , satry aparat dabego systemu.

    Dlaczego nie? Jeśli ma się już optykę z danego systemu to właśnie w ten
    sposób się postępuje. Poza tym różnice między korpusami nie są na tyle
    istotne, żeby rezygnować z całego systemu przy zakupie nowej puszki.

> [...]
    > Zamiast fotografowac , fotografujacy bedzie pochloniety obsluga czyli
    > wywarzaniem drzwi , ktore w innych modelach sa otwarte. Rozwijac sie

    Bzdura. Cała frajda polega właśnie na zabawie tym, co oferuje
    lustrzanka. Następnie na analizie efektów, przemyśleniu i powtórzeniu
    algorytmu z nowymi pomysłami. Co masz na myśli pisząc o tym "wyważaniu
    drzwi", bo nie bardzo rozumiem?

    --
    PSYLO

  • 30. Data: 2009-11-30 07:36:27
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Z wymienionymi Pentaxami przez przejściówkę - tak. Będzie działał pomiar
    > światła, automatyka ekspozycji z preselekcją przysłony i potwierdzenie
    > ustawienia ostrości przez czujniki AF (to ostatnie moze wymagać dodatkowego
    > zwarcia styków w bagnecie o ile sam obiektyw nie zewrze ich swoją podstawą.

    W k-m chyba jest inaczej. Potwierdzenie ostrości działa zawsze,
    natomiast bez zwarcia styków strasznie niedoświetla.

    Tak właśnie jest w k-m.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)