  • 11. Data: 2009-11-29 19:21:03
    Temat: Re: Jaka lustrzanka dla nastolatki ?
    Od: StaM <a...@g...com>

    "Pan Piskorz"
    > analog jakiś, film cz-b, koreks itd.
    > wyjdzie bardzo tanio, jak się faktycznie interesuje, radochy będzie więcej
    > miała
    > P.
    Panie piskorz, kiedy caly swiat uzywal juz dlugopisow, mnie polscy
    nauczyciele zmuszali do pisania stalowka w obsadce, i babranie sie w
    kalamarzu. Odniesli sukces skubancy, bo bazgrze jak kura .
    StaM

  • 12. Data: 2009-11-29 19:22:39
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Pan Piskorz pisze:

    > analog jakiś, film cz-b, koreks itd.
    > wyjdzie bardzo tanio, jak się faktycznie interesuje, radochy będzie
    > więcej miała

    Jakiś czas temu był wątek na grupie o tym co się dostanie w zamian,
    trochę lepszą odbitkę na barycie od gorszego wydruku. Różnica dla wielu
    pomijalna, no chyba że ktoś szuka w formie talentu. Kolejna sprawa że i
    tak do najszerszej grupy dotrzeć można przez sieć (w przypadku analoga
    dochodzą dodatkowe koszty), a nawet w przypadku sukcesu i dojścia do
    publikacji masowych (druk offsetowy) różnice pomijalne. W przypadku
    analoga elementów do skopania jest sporo, w zamian dostajesz wyłącznie
    możliwość opanowania rzemiosła które jest w dodatku na wymarciu ;). To
    co napisał Marek już totalnie pogrąża Twoją radę, analog bez dostępu do
    ciemni to katorga, i najczęściej wygląda to tak że ludzie przechodzą na
    hybrydową, skanują negatywy (to też często się zleca) i powiększalnik
    zastępuje photoshop.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 13. Data: 2009-11-29 19:29:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 17:56, ąćęłńóśżź <u...@w...eu> wrote:
    > Wymyśliła sobie laska, że się interesuje fotografią i chce się nauczyć.
    >
    > Budżet mały, więc raczej mowa o czymś z drugiej ręki, już nieprodukowanym, ale o
    możliwościach rozwojowych (wymiana szkiełek,
    > wymiana body).
    >
    > Do nauki, czyli jak najwięcej manuala (przysłona, odległość, ogniskowa, kąt
    widzenia, głębia ostrości itp.), piksele mało ważne.

    > Nie chodzi o babochłopa - coś zgrabnego "damskiego" polecicie?

    byle jaka.

    jesli budzet maly to nie bedzie rozwojowa.

  • 14. Data: 2009-11-29 19:43:44
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśżź" <u...@w...eu>
> [...]
    > Budżet mały, więc raczej mowa o czymś z drugiej ręki,
    > już nieprodukowanym, ale o możliwościach rozwojowych (wymiana szkiełek,

    Zapomnij lepiej o czyms takim, cyfra to nie analog
    i jakosc body ma nie mniejsze znaczenie od jakosci szkla.

    > Do nauki, czyli jak najwięcej manuala (przysłona, odległość,
    > ogniskowa, kąt widzenia, głębia ostrości itp.), piksele mało ważne.
    > Nie chodzi o babochłopa - coś zgrabnego "damskiego" polecicie?

    LX3 lub S90, chyba nic lepszego tanio nie znajdziesz.
    A jesli juz naprawde to bedzie niewystarczajace,
    mozesz zaczac myslec o jakims porzadnym
    cyfrowym body i o szklach. Ale to juz bedzie
    naprawde kosztowne.
    ---

  • 15. Data: 2009-11-29 20:08:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    greenman wrote:
    > LX3 lub S90, chyba nic lepszego tanio nie znajdziesz.

    Noo, ale to bedzie malpka. Pobawisz sie manualem w czyms takim? Jasne,
    mozesz, ale... po co? Z mala GO zbyt wiele zabawy tez nie bedzie... Do
    dokumentowania - jasne, ale nie jako zabawka sluzaca rozwijaniu pasji.

    k,

  • 16. Data: 2009-11-29 20:15:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    widzenia, głębia ostrości itp.), piksele mało ważne.

    > Nie chodzi o babochłopa - coś zgrabnego "damskiego" polecicie?

    Panasonik fz 30 lub fz 50 - uzywane nie powinny byc drogie.
    ma wszelkie mozlwosci nastawy recznej i automatycznej .
    nie jest lustrzanka - jest lepszy od wielu lustrzanek , obsluguje sie
    tak samo , tyle ze lzejszy , cichszy , wygodnijeszy i rysuje zawsze
    ostro .

  • 17. Data: 2009-11-29 20:26:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    może się okazać, ze z obiektywem M42 lampa bedzie błyskała
    > zawsze z pełną mocą.

    I tak jest. Zarówno w K100D jak i w K7 (potwierdzone empirycznie osobiście).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 18. Data: 2009-11-29 20:46:02
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    XX YY pisze:
    > jesli budzet maly to nie bedzie rozwojowa.

    Dlaczego nie?

    --
    PSYLO

  • 19. Data: 2009-11-29 20:52:01
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    XX YY pisze:
    > nie jest lustrzanka - jest lepszy od wielu lustrzanek , obsluguje sie
    > tak samo , tyle ze lzejszy , cichszy , wygodnijeszy i rysuje zawsze
    > ostro .

    Nie zgodzę się z tym. To jest kompakt, choćby nie wiem jakiego miał
    "zuma". To się nadaje do pstrykania imienin ciotki, a nie dla kogoś z
    ponadprzeciętnymi ambicjami. Osobiście polecam używany korpus DSLR -
    duża matryca, wymienna optyka itd. Nie znamy konkretnego budżetu, ale
    jeśli granica ok. 2500 zł nie stanowi większego problemu to ciekawym
    rozwiązaniem jest np. Canon 30D + 18-55 IS + 50 f/1.8. Do zabawy dla
    amatora ze sporymi ambicjami idealny zestaw na początek (aczkolwiek
    korpus dość duży i ciężki, nie wiem czy będzie odpowiadał nastolatce).

    --
    PSYLO

  • 20. Data: 2009-11-29 21:02:33
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 29 Lis, 21:52, PSYLO <P...@o...pl> wrote:

> [...]
    > amatora ze sporymi ambicjami idealny zestaw na początek (aczkolwiek
    > korpus dość duży i ciężki, nie wiem czy będzie odpowiadał nastolatce).

    W bardzo dobrej cenie mozna dostac Fuji S3pro. Jest to juz sprzet,
    ktory moze przyniesc zaskakujaco dobre rezultaty, i do nauki. Na
    poczatek z jaims zoomikiem nikona, lub 2,8 tamrona. Bardzo ladnie sie
    prezentuje w damskiej raczce.