    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Date: Tue, 21 May 2013 14:01:50 +0200

    Dnia 2013-05-21, o godz. 04:00:02
    Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com> napisał(a):

    > Caly czas zakladasz, ze to co masz na swoim komputerze jest
    > bezpieczne, to co wyslales na serwer juz nie. A zreszta - nie

    Nie - to co wysłałem na obcy serwer nie jest bezpieczne bo nie mam
    żadnej kontroli co się z tym dzieje. Dlatego np. odróżniam dane które
    mogę udostępnić a które nie.

    > wysylales nigdy CV emailem? Nie robiles zakupow online? Nie masz
    > elektronicznego konta bankowego? Konta w urzedzie skarbowym? Kasujesz
    > za kazdym razem adresy z wyslanych emailii zeby nie siedzialy na
    > serwerze? Jakis tam slad Twojej dzialanosci i tak krazy sobie po

    Wszystkie te rzeczy - może poza wysłaniem CV - robię. Za pomocą serwerów
    i rozwiązań nad którymi mam kontrolę.

    > sieci, jak nie u Ciebie to u tej "drugiej strony". Ja sie tak nie
    > przejmuje. Jak mi sie ktos wlamie na konto i na podstawie zdjecia
    > "moj syn na rowerze" wyle mi spam sklepu rowerowego to jakos to
    > przezyje. Wazniejsze jest to, ze mam kopie tego zdjecia np. na
    > wypadek pozaru. Zreszta co mamy sie bac kradziezy zdjecia z wakacji
    > jesli nawet nasze rozliczenia podatkowe, konta bankowe czy fundusze
    > emerytalne gdzies sobie tam kraza.

    A jeśli zdjęcia Twojego syna znajdą się wśród wymienianych przez
    pedofili to tez tak lekko będziesz podchodził do ich udostępniania?
    Rozliczenia, konta czy fundusze podlegają akurat bardzo mocnym
    obostrzeniom i nie krążą w chmurze. Zastanowiłeś się może kiedyś czemu
    banki nie korzystają z tak zachwalanej chmury? Wiesz że GIODO w
    przypadku gromadzenia takich danych wymaga zarejestrowania zbioru (bo
    zawiera on dane osobowe) i fizycznego wskazania miejsca ich
    przechowywania? I że nie jest możliwy ich transfer poza terytorium PL
    więc ta zachwalana chmura Google nie na wiele się przydaje? Mała firma
    może nawet nie mieć o tym pojęcia.

    > jakas prywatna dzialalnosc i dlatego sie o to boisz. Ja nie trzymam

    Także. Ale bardziej chodzi o moje prywatne dane. Mam np. swoje
    archiwum poczty od 1993 roku. Albo wiele projektów informatycznych. Nie
    chcę by coś w co włożyłem wysiłek było wykorzystywane bez mojej zgody i
    wiedzy. Co nie znaczy że nie udostępniam takich danych - tyle że robi
    to świadomie. Podobnie np. nie udostępniam prywatnego numeru swojego
    telefonu. I nie jest on wyszukiwalny w sieci. Po prostu dbam o sowja
    prywatność.

    > nic tajnego z pracy na komputerze domowym (to proszenie sie o klopoty
    > w przypadku kradziezy komputera). Moje dane z pracy to problem
    > pracodawcy. Od tego jest firmowy komputer, dzial IT i jakies
    > "bezpieczne miejsce" gdzie on te dane przechowuje. Generalnie nie moj
    > problem.

    Nie masz na kompie w domu _żadnych_ danych firmowych? Ot chociażby w
    programie pocztowym? Nie uwierzę. ;-)

    > To co, wozisz je tam za kazdym razem samochodem czy jednak jakos
    > wysylasz elektronicznie?

    Wysyłam. Tylko że w bezpieczny sposób, do znanej i zabezpieczonej
    lokacji. Zresztą dane z tej drugiej lokacji replikują się w druga
    stronę. Przesył danych i bezpieczny przesył danych to dwie różne rzeczy.

    Zdrówko