  • 41. Data: 2011-10-24 17:37:32
    Temat: Re: Jaka alternatywa dla benzyny?
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Chodzilo mi o szczelnosc takiego ukladu. Sprezarka tlokowa ma
    > przedmuchy, tloki/cylindry nagrzewaja sie. Nie mowie ze to od razu
    > wybuchnie ale w pelni bezpieczne napewno nie jest.

    dzwnym trafem
    sprężarki do cng są tłokowe.

  • 42. Data: 2011-10-24 19:26:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik PM napisał:

    > i co w tej pompie takiego kosmicznego?
    > różni się zasadniczo do jakiejś sprężarki 20MPa ???

    Nie mam pojęcia, ale jak zmajstrujesz mi coś takiego za 2000-3000 PLNów,
    to biorę w ciemno.

  • 43. Data: 2011-10-24 19:59:58
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-10-24 17:26, AZ pisze:

    > Chodzilo mi o szczelnosc takiego ukladu. Sprezarka tlokowa ma
    > przedmuchy, tloki/cylindry nagrzewaja sie. Nie mowie ze to od razu
    > wybuchnie ale w pelni bezpieczne napewno nie jest.

    a jaka sprężarka:
    a) jest 100% szczelna,
    b) nie podgrzewa sprężanego w niej gazu
    ?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 44. Data: 2011-10-24 21:07:31
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Nie mam pojęcia, ale jak zmajstrujesz mi coś takiego za 2000-3000 PLNów,
    > to biorę w ciemno.

    ale poważnie, czy tak tylko sobie piszesz?

  • 45. Data: 2011-10-24 22:28:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik nazgul napisał:

    > ale poważnie, czy tak tylko sobie piszesz?

    Jak najbardziej poważnie.
    Co prawda nie mam samochodu na CNG(choć miałem okazję takim jeździć) ale
    gdyby dało się kupić kompresor za podaną kwotę, to praktycznie od zaraz
    zaczynam szukać samochodu na CNG.
    Jednak chciałbym mieć jakąś gwarancję, że nie wywalę w powietrze siebie
    i pół osiedla, oraz że sprzęt wytrzyma kilka lat, a nie tygodni.
    Nie wiem też czy przypadkiem takie urządzenia nie podlegają pod UDT?
    Jakoś specjalnie na pieczątkach, certyfikatach i tego typu gównach mi
    nie zależy, jednak chciałbym od czasu do czasu, żeby urządzenie przeszło
    jakiś przegląd, nawet płatny lecz nie rujnujący budżet.
    Da się w cenie do 3000 spełnić powyższe warunki?

  • 46. Data: 2011-10-24 23:49:38
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2011-10-24 22:28, nadir pisze:

> [...]
    > Jednak chciałbym mieć jakąś gwarancję, że nie wywalę w powietrze siebie
    > i pół osiedla, oraz że sprzęt wytrzyma kilka lat, a nie tygodni....

    czyli wymiękasz, stawiasz dodatkowe warunki o których nie było mowy
    wcześniej.

    dozorowi podlegają zbiorniki ciśnieniowe - przy takim ciśnieniu może się
    okazać że nawet osuszacz spełnia warunki (V*P) i łapie się na dozór
    ale gdyby nie dawać osuszaczy.... to sama sprężarka się nie łapie.
    Niestety aby napełniać zbiorniki ciśnieniowe to sam musisz posiadać
    uprawnienia ;-)

    poza tym o czym mowa, chcesz na krzywy ryj pompować gaz a dupę zawracasz
    kwitkami?

    jednym słowem dostaniesz sprężarkę, z gwarancja np. na rok, a przegląd
    sobie rób na własny koszt we własnym zakresie, to chyba uczciwe co?

  • 47. Data: 2011-10-25 01:11:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    > czyli wymiękasz, stawiasz dodatkowe warunki o których nie było mowy
    > wcześniej.

    A to ja jakiś cudów wymagam?
    Najważniejszym dla mnie warunkiem jest opłacalność i bezpieczeństwo.
    Chciałbym coś co spełniałoby podobne wymagania jak sprężarka z linku:
    http://www.ebay.pl/itm/Nowy-kompresor-M5-S5-CNG-gazu
    -ziemnego-/370447474690
    Nie musi być niebieska i tak elegancka, jak będzie pracowała głośniej
    niż 69dB, to też przeżyję.
    Masz coś podobnego w cenie do 3000 zł?

> [...]
    > uprawnienia ;-)

    > poza tym o czym mowa, chcesz na krzywy ryj pompować gaz a dupę zawracasz
    Dlaczego na krzywy ryj? Mam w domu gaz, za który płacę i chcę go
    spożytkować nie tylko do gotowania i grzania, całe te farmazony o
    akcyzie mnie nie przekonują i jakoś je przeboleje.
    A kwity, jeżeli są wymagane do takiego sprzętu, to chcę dla własnego
    bezpieczeństwa, a nie dla samego "mania".

    > jednym słowem dostaniesz sprężarkę, z gwarancja np. na rok, a przegląd
    > sobie rób na własny koszt we własnym zakresie, to chyba uczciwe co?
    Jeszcze nie wiem czy uczciwe.
    Sprzedajesz, serwisujesz, produkujesz takie urządzenia?
    Możesz podać linka to tego co chcesz mi sprzedać?

  • 48. Data: 2011-10-25 14:28:50
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2011-10-25 01:11, nadir pisze:

    > A to ja jakiś cudów wymagam?

    nie o to chodzi czy cudów, ale że czegoś dodatkowo wymagasz
    co jest zasadniczo rożne od:

    "jak zmajstrujesz mi coś takiego za 2000-3000 PLNów, to biorę w ciemno."

    dodam że odnosiło się to do mojego postu z linkami do starych używanych
    sprężarek.

    no to ci zmajstruje a ty weź w ciemno
    - dotrzymaj słowa.

    > Dlaczego na krzywy ryj? Mam w domu gaz, za który płacę i chcę go
    > spożytkować nie tylko do gotowania i grzania, całe te farmazony o
    > akcyzie mnie nie przekonują i jakoś je przeboleje.

    czyli na krzywy ryj.

    > A kwity, jeżeli są wymagane do takiego sprzętu, to chcę dla własnego
    > bezpieczeństwa, a nie dla samego "mania".

    to dla własnego bezpieczeństwa najpierw zrób sobie uprawnienia UDT do
    obsługi zbiorników ciśnieniowych w zakresie ich napełniania ;-)

    > Jeszcze nie wiem czy uczciwe.
    > Sprzedajesz, serwisujesz, produkujesz takie urządzenia?
    > Możesz podać linka to tego co chcesz mi sprzedać?

    nie nie mogę, bo widzę ze nie podtrzymujesz oferty -miałeś brać w ciemno.

  • 49. Data: 2011-10-25 16:22:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > nie nie mogę, bo widzę ze nie podtrzymujesz oferty -miałeś brać w ciemno.
    W ciemno to ja wezmę urządzenie, które odpowiada parametrom jakie ma to,
    które podałem w swoim linku i będzie kosztowało mniej niż 3000.
    A Ty chcesz mi wcisnąć jakiś złom z NRD, ja rozumiem, że można to
    regenerować i do napełniana butli do nurkowania się może nadać.
    Mam jednak obawy co do CNG, dlatego chciałbym wiedzieć czy zrobiłeś już
    jakąś sprężarkę do gazu ziemnego i ktoś ją normalnie eksploatuje?

  • 50. Data: 2011-10-25 18:57:15
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > W ciemno to ja wezmę urządzenie, które odpowiada parametrom jakie ma to,
    > które podałem w swoim linku i będzie kosztowało mniej niż 3000.

    no to teraz w końcu zrozumiałem.
    ja ze swojej strony też chciałbym dostać coś za darmoszkę ;-)

    > A Ty chcesz mi wcisnąć jakiś złom z NRD.

    Nie chcę Ci wcisnąć.
    po prostu przyjąłem (jak widać błędnie), że chcesz urządzenie o
    podstawowej funkcjonalności
    czyli:
    nielegalna transfuzja gazu ziemnego do zbiorników przenośnych 20MPa.

    i to zmotywowało mnie do myślenia czy nie dałoby się za kwotę 3000zł
    zbudować sprężarki.
    a tu się piętrzą trudności.. gwarancja, decyzja UDT, aktualny przegląd,
    pewnie jeszcze faktura VAT, a w kolejce czeka wykonanie przyłącza
    gazowego (z projektem!), przewody wydawcze...
    ;-)))

    pozostaje Ci pojechać na stację CNG.