  • 31. Data: 2010-11-21 19:57:35
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
    > Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
    > -solidny klucz [rozerwal sie]
    > -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
    > -tubke smaru
    > -"spray do opon"
    >
    > Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
    > zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
    > i ladowarka samochodowa.

    Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
    No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
    http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

  • 32. Data: 2010-11-21 20:35:00
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

    > Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
    > No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
    > http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

    Akurat ten gostek, miał źle dobrane nakrętki.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 33. Data: 2010-11-21 20:41:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

    > Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
    > No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
    > http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

    Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem
    jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 34. Data: 2010-11-21 21:35:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!

    Idź przec, ignorancie.

    --
    ___________ (R)

  • 35. Data: 2010-11-21 22:02:10
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Idź przec, ignorancie.

    A co? Rodzi? :>

  • 36. Data: 2010-11-21 22:25:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:

    > Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
    > No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
    > http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0

    "This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone
    sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight
    until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross"

    Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 37. Data: 2010-11-21 23:04:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-21 17:37, G.K. pisze:

    > Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak
    > masełko a śruba ani drgnęła.

    Słabe narzędzie.
    Porządnym kluczem albo urwiesz śrubę, albo przerobisz jej łeb na okrągły.

  • 38. Data: 2010-11-21 23:42:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze:

    > Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na właściwą siłę.

    Nie wiem co to za sprzęt o którym piszesz, którym się da precyzyjnie
    ustawić moment dokręcenia śruby przez klucz pneumatyczny.

    Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po
    przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodując udarowe udarowe
    dobijanie śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.

    Używanie ich bez kontroli do dokręcania śrub, to bardzo zły pomysł.

    Bo w tych wszystkich zakładach oni mają to na 100Nm, co w żaden sposób
    nie przeszkadza w tym żeby wypuszczać klientów ze śrubami dobitymi w
    taki sposób że potem trudno to ruszyć bez metrowej rury i najlepiej
    jeszcze palnika (nie wiem - może dokręcone 300Nm, może więcej).

    Nie wiem do końca jak to się dzieje, ale już nie raz widziałem takie efekty.

    Jak dokręcę kluczem dynamometrycznym, to po ustawieniu go na odkręcanie
    wszystkie śruby odkręca się bardzo podobnym momentem.
    Natomiast jak sobie z ciekawości sprawdziłem śruby tego samego dnia
    dokręcone pneumatykiem przez gumiarza, to rozrzut był 100% między
    najsłabszą, a najmocniej dokręconą śrubą.

  • 39. Data: 2010-11-22 00:09:59
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Po pierwsze, to nie jeździć do serwisu z debilami.

    To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
    wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
    mi sie nie chcialo).

    > Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
    > nawet nakrętki z piast.

    Mozesz jakis konkretny polecic?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 40. Data: 2010-11-22 00:10:58
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze:
> [...]
    > odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    > ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?

    Klucz na przedluzanej rurce teleskopowej zalatwia sprawe, na razie nie
    mialem problemow z 1m przedluzka, ale czasami sie zaprzec mocno trzeba
    (fakt, chuchro jestem)

    --
    venioo
    GG:198909