-
71. Data: 2010-11-23 18:34:14
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-11-22 22:30, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisał(a):
>
>>> Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.
>>>
>>
>> To powodzenia życzę, bo jak już odkręci wszystkie 4 koła i zabierze się
>> za przykręcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogoś od debili u
>> niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kół? :)
>
> No ja rozumiem, że sztuka płaszcz-fui polegająca na zapytaniu zanim się
> odda auto w ręce gumiarza jest trudnma...
>
Jak kogos w PL zapytasz, to kazdy jest mistrzem w swoim fachu, tak jak
tutaj sami najlepsi kierowcy pisują ;)
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
72. Data: 2010-11-24 07:20:17
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
news:icc8s5$pej$1@news.onet.pl...
> To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
> wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
> mi sie nie chcialo).
U mnie w mieście nie spotkałem się z wulkanizatorem który używa klucza
dynamometrycznego (w tym duże znane firmy). Wszyscy walą pneumatykiem ile
wlezie i potem jest problem ze zmiana koła w trasie. Na szczęście na
pobliskiej wsi (6km) znalazłem porządny warsztat - używają dynamometrycznego
klucza do dokręcania kół, mają niskie ceny (w sumie najtaniej ze
wszystkich), można płacić kartą i napić się gratisowej kawy/herbaty,
--
pozdrawiam
Leszek Kowalski
-
73. Data: 2010-11-24 14:15:05
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"scob" <9...@t...pl> wrote in message
news:icej0b$9kc$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:
>>
>> Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg.
>
> Kgm / Nm
> miales na mysli ?
No właśnie :-) Dzięki.
Nie wiem czemu nazywają to "footpound", czyli najpierw
idą stopy, potem funty. Tłumaczyłem to wprost na metry i kg :-)
-
74. Data: 2010-11-24 14:16:05
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4ceade00$0$20992$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze:
>
>>> Jeżeli mówisz o tym sprzęgle, które jest w takich kluczach, które po
>>> przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodując udarowe udarowe
>>> dobijanie śruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut.
>>
>> Nie, mówię np. o tym:
>> http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-
torque-limiting-extension-bar-set-92890.html
>
> To jak żyję nie widziałem w żadnym zakładzie wymieniającym koła.
> A jak to cudo działa?
Szczerze mówiąc nie wiem jak działa... I nie używam narzędzi na
sprężone powietrze - nie mam kompresora na podwórku pod
trzepakiem ;-)
-
75. Data: 2010-11-24 14:18:31
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4ceaea9d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl...
>> Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy...
>
> Etam.
>
> Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo śruby smarem miedziowym
> albo grafitowym.
> Dzięki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o
> przypadku żeby komuś się odkręciły śruby z tego powodu że były
> posmarowane.
> Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łącznie z
> powierzchniami styku nakrętki z felgą, ale mówię o niewielkiej ilości
> smaru na koniec gwintu.
>
> Tak z własnego doświadczenia to widzę że najbardziej niszczy gwint jak
> odkręca się na sucho nakrętkę z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i
> przelotowe nakrętki) kluczem elektrycznym.
> Nakrętka stawia tępy opór i przy takim odkręcaniu rozgrzewa się tak że
> można się poparzyć. Kilka razy w jedną i w drugą tak i po gwincie.
>
> Natomiast psiknięcie WD-40 przy odkręcaniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i
> nakrętki, a potem psiknięcie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko
> chodzi gładko dziesiątki razy bez problemu.
Zawsze miałem nakrętki zamknięte, bez przelotu.
Nigdy nie miałem problemów a zakręcam zawsze na sucho.
Jedyne problemy są po warsztacie, jak sam zakręcam to zero problemów.
-
76. Data: 2010-11-24 14:19:30
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message
news:icel18$8j1$2@news.dialog.net.pl...
> W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze:
>> "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
>> news:icbskg$gdp$1@news.onet.pl...
>>> W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze:
>>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> news:rpgie6142mhmn49oqdevkb21t4p1snrb1l@4ax.com...
>>>>> Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze
>>>>> -solidny klucz [rozerwal sie]
>>>>> -metrowa rurke [oj, zapodziala sie]
>>>>> -tubke smaru
>>>>> -"spray do opon"
>>>>>
>>>>> Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny
>>>>> zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka
>>>>> i ladowarka samochodowa.
>>>>
>>>> Zalecasz złą metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół!
>>>> No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek:
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0
>>>
>>> Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem
>>> jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykręcone.
>>
>> On miał śle dobrane nakrętki - może były na granicy wytrzymałości.
>> Jedna strzeliła, siły się zwiększyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie.
>> Nie wiem - zgaduję.
>
> Czyli to nie przez smar? :>
> No popatrz!
Nie napisałem nigdzie, że ten z filmu smarował nakrętki...
Napisałem że zbierasz koła z szosy jak ten z filmu.
Czytaj uważnie i nie dopowiadaj sobie czegoś, co nie było napisane.
-
77. Data: 2010-11-24 14:21:53
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"DoQ" <p...@g...com> wrote in message
news:icerd1$rav$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze:
>
>>> Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?
>> Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-)
>
> Synka to porzuciłeś w slumsie na Jackowie sklerotyku.
>
>> Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek.
>> Wiem o co chodziło w tym filmie bo właśnie znalazłem go szukając
>> nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek
>> zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smarują
>> smarem...
>
> Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałeś tylko dodać powagi
> swojej wypowiedzi.
Naucz się czytać ze zrozumieniem, synku...
Napisałem że potem zbierasz koła z szosy jak ten facet z filmu.
Nie napisałem nigdzie że facet z filmu smarował nakrętki.
To sobie dopowiedziałeś pod wpływem bujnej wyobraźni.
-
78. Data: 2010-11-28 01:09:54
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-11-24 07:20, Leszek Kowalski pisze:
> Użytkownik "venioo"<p...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:icc8s5$pej$1@news.onet.pl...
>
>> To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
>> wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
>> mi sie nie chcialo).
>
> U mnie w mieście nie spotkałem się z wulkanizatorem który używa klucza
> dynamometrycznego (w tym duże znane firmy). Wszyscy walą pneumatykiem ile
> wlezie i potem jest problem ze zmiana koła w trasie. Na szczęście na
> pobliskiej wsi (6km) znalazłem porządny warsztat - używają dynamometrycznego
> klucza do dokręcania kół, mają niskie ceny (w sumie najtaniej ze
> wszystkich), można płacić kartą i napić się gratisowej kawy/herbaty,
>
To moze zrobisz reklame i napiszesz nam gdzie to jest?
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086