  • 21. Data: 2010-11-21 17:37:13
    Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    W dniu 2010-11-21 15:11, Pszemol pisze:
    > "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    >
    > Obawiam się, że się nie da - prędzej urwie się śruba.

    Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak
    masełko a śruba ani drgnęła.

  • 22. Data: 2010-11-21 18:10:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin G.K.

    > Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    > ale co jeśli złapie się kapcia w trasie

    Spróbuj wtedy złapać drugiego, będzie jak znalazł na zimę.

    > i np. w nocy?

    W nocy może być trudno złapać, bo słabo widać.

    --
    ignorance is bliss

  • 23. Data: 2010-11-21 18:13:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin G.K.

    > Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skręcił się klucz jak
    > masełko a śruba ani drgnęła.

    No to było przynajmniej czym chlebuś posmarować.

    --
    ignorance is bliss

  • 24. Data: 2010-11-21 18:20:42
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 21-11-2010 o 14:07:44 G.K. <g...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu.
    > Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale
    > oczywiście ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami
    > pneumatycznymi z taką siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło
    > odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    > ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    Ponieważ zmieniam koła zimowe/letnie sam, na początku potrzebowałem
    długiego klucza, jednak praktyka wykazała że wystarczy zwykły klucz który
    dają razem z nowym samochodem.

    Gdy ręką nie mogę, to staję nogą na klucz i delikatnymi przyciskami nogą
    próbuje odkręcić (jakbym skakał na kluczu, ale z wyczuciem).
    Ciężko to opisać ale jakoś tak to wygląda.
    dodam że zawsze smaruje smarem śruby przed założeniem koła.

  • 25. Data: 2010-11-21 18:38:19
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
    paroletnim staniu.
    Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
    - nie poszlo.
    Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
    wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
    kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby) daly
    rade.
    Kumpel na koncu rury (mechanik) twierdzil, ze pierwszy raz sie spotkal
    z taka wredna sruba ;)

    pozd
    Piotr

  • 26. Data: 2010-11-21 19:05:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze:
    > Mi kiedys wulkanizator
    > "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
    > odkreconych nie pomogla

    A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone śruby?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 27. Data: 2010-11-21 19:33:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisał(a):

> [...]
    > odkręci. Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
    > ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?

    Po pierwsze, to nie jeździć do serwisu z debilami.
    Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
    nawet nakrętki z piast.

    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2010-11-21 19:34:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a
    > dokręcają ręcznie.

    A te które są jedynie dobre, to biorą klucz dynamometryczny.

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2010-11-21 19:51:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    > wiadomości news:icba5c$a66$2@node1.news.atman.pl...

    > Koła powinny być dokręcane kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatykiem.
    > Jeśli któryś gumiarz robi inaczej, to trzeba z buzią na niego wylecieć już
    > w tym momencie.

    Chwileczkę - nasadki na pneumatyki też można użyć dające
    taki sam efekt jak klucz dynamometryczny... Nie wiedziałeś o tym?

  • 30. Data: 2010-11-21 19:52:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message news:icbn4u$310l$1@news.mm.pl...

    > A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone
    > śruby?

    Podejrzewam że nieco naciągasz śruby...
    Powodujesz też może jakiś ruch między nakrętką a felgą?
    To może pomóc pewnie na przyrdzewiałe nakrętki ale nie na za
    mocno dokręcone lub takie z ukręconym krzywo gwintem...