-
41. Data: 2010-11-22 00:48:28
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 10-11-21 19:05, LEPEK pisze:
> A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykręcone śruby?
Szczerze? Nie wiem. Lapalismy sie wszystkiego co do glowy wpadlo, bo
sruby byly tak dokrecone, ze nic nie pomagalo i silowalismy sie z 3h.
Kiedys tak zapieczone odkrecilismy i poszlo od razu, wiec padl taki
pomysl :)
--
Pozdrawiam,
Maciej
-
42. Data: 2010-11-22 00:48:34
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisał(a):
>> Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,
>> nawet nakrętki z piast.
> Mozesz jakis konkretny polecic?
Mam taki firmy mannesmann. Poszukaj na allegro.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
43. Data: 2010-11-22 00:49:02
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisał(a):
>> Po pierwsze, to nie jeździć do serwisu z debilami.
>
> To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy
> wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz
> mi sie nie chcialo).
Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
44. Data: 2010-11-22 01:07:42
Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Od: r...@p...onet.pl
> Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator
> "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta
> odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to
> bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke.
>
> ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale.
>
Tu nie chodzi o sile fizyczna.
Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury.
Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz
leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
45. Data: 2010-11-22 01:23:33
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Piter <b...@e...pl>
na ** p.m.s ** G.K. pisze tak:
> Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem,
> ale co jeśli złapie się kapcia w trasie i np. w nocy?
Zawsze po wyjeździe od gumiarza odkręć sobie koło pod blokiem i
przykręć po swojemu. Tak, wiem że się nie chce :)
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
46. Data: 2010-11-22 08:04:00
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
> Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu. Mam
> dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale oczywiście
> ci debile z serwisu przykręcają koła pistoletami pneumatycznymi z taką
> siłą, że prędzej klucz się złamie niż koło odkręci. Pół biedy kiedy chce
> się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem, ale co jeśli złapie się kapcia w
> trasie i np. w nocy?
najlepiej byłoby zmienić gumiarza na takiego który wie, że używa się klucza
dynamometrycznego do dokręcania śrub, tylko ...nie wiem czy takiego
znajdziesz, nawet ci którzy "wstępnie" dokręcają pneumatem z regulacją a
później dokręcają ręcznie i tak robią to bez sensu bo np u mnie w aucie
moment dokręcenia śruby koła to 110Nm a zwykle pneumaty I stopnień mają na
poziomie 200-250Nm,
brat
-
47. Data: 2010-11-22 09:45:22
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: "Wojtek" <w...@l...plll>
No i poza zmianą gumiarza, to jesli jezdzisz p307 ( ja mam z roku 2003) to
sobie zmień klucz bo te co frace dają orginalnie to niech się w głowy walną!
tymi śmieciami. Gorsze od hińskiego gówna, bo gną się jak plastelina nawet
jak koło jest lekko przykręcone.
--
Wojtek
-
48. Data: 2010-11-22 10:24:24
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
Piotr Molski pisze:
> Witam
> Jakis czas temu zmienialem kola w busie VW T3 - zapieczone po
> paroletnim staniu.
> Pierwsze podejscie klucz rozkladany - nie poszlo, drugie klucz-krzyzak
> - nie poszlo.
> Trzecie podejscie 2 metrowa rura nalozona na klucz-krzyzak i kolega
> wiszacy na niej - nie poszlo. Dopiero klucz krzyzak + 2 metrowa rura +
> kumpel na jej koncu + uderzenia 5kg mlotem w klucz (w osi sruby)
O właśnie. W końcu stara dobra szkoła. Jebnąć młotem! Szkoła trochę
zapomniana. A szkoda, dobre jebnięcie młotem potrafi czynić cuda, na
przykład z zapieczoną śrubą.
Seco
--
Szukam pracy:
http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
-
49. Data: 2010-11-22 11:10:39
Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie?
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 10-11-22 01:07, r...@p...onet.pl pisze:
> Tu nie chodzi o sile fizyczna.
A o co? O sile psychiczna?;) Zwiekszajac ramie zwiekszasz moment z
ktorym sie odkreca srube. Zreszta ja nie wiem o co chodzi i wlasciwie
czemu odpisujesz na moj post. Ja pisalem o rozwiazaniu z rurka i
kluczem, ktore w 99% przypadkow jest skuteczne.
--
Pozdrawiam,
Maciej
-
50. Data: 2010-11-22 12:22:35
Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, "Kuba \(aka cita\)"
<y...@w...pl> wrote:
>Porządny zakład wulkanizacyjny dokręca koła z taką siła, zeby była
>wystarczająca z punktu widzenia trzymania koła i jednocześnie odpowiednią do
>odkręcenia tego koła za pomocą klucza ręcznego.
>Jeszcze lepsze zakłady dokręcają wstępnie kołą kluczem pneumatycznym, a
>dokręcają ręcznie.
a i tacy dziwacy bywają, którzy dokręcają dynamometrycznym :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski