  • 1. Data: 2009-04-01 08:40:06
    Temat: Jak tulejka i filtr polaryzacyjny dla A720?
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Na Allegro są 2 typy zestawów filtrów z tulejkami do Canona A720
    52mm i 58mm. Jaką kupić? Może ktoś poleci konkretny zestaw?

    Wiosna idzie, będzie dużo okazji do zdjęć w plenerze i chciałem dołożyć
    do swojego aparatu filtr polaryzacyjny.

    A może nie ma różnicy pomiędzy zestawami z tulejką 52mm i 58mmm? A może
    nie kupować zastawu tylko tulejkę + filtr? W tym wariancie też wiem na
    co mam się zdecydować. W zestawach są jeszcze soczewki makro, warto brać?

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-04-01 09:35:52
    Temat: Re: Jak tulejka i filtr polaryzacyjny dla A720?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Na Allegro są 2 typy zestawów filtrów z tulejkami do Canona A720
    > 52mm i 58mm. Jaką kupić? Może ktoś poleci konkretny zestaw?

    Jeden troszke winietuje na szerokim, drugi troche przyslania lampe...
    Generalnie bawilem sie z ktoryms z A5x0, wiec lepiej poczekaj
    na potwierdzenie jakiegos posiadacza A720. ;)

    > Wiosna idzie, będzie dużo okazji do zdjęć w plenerze i chciałem
    > dołożyć do swojego aparatu filtr polaryzacyjny.

    Warto.

    > A może nie kupować zastawu tylko tulejkę + filtr?

    A to juz od Twojego widzimisie i zasobnosci portfela zalezy.

    > W zestawach są jeszcze soczewki makro, warto brać?

    IMHO nieszczegolnie.

    Raz, ze jakosc bedzie kiepska. A dwa, ze Twoj aparat
    i bez soczewki lapie ostrosc od centymetra.

    Zamiast tego pomysl o jakims Raynox'ie albo
    wyszperaj w szufladzie jakiegos Zenita z Heliosem 58/2.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2009-04-01 13:04:58
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Vituniu pisze:
    [...]
> [...]
    > i bez soczewki lapie ostrosc od centymetra.
    >
    > Zamiast tego pomysl o jakims Raynox'ie albo
    > wyszperaj w szufladzie jakiegos Zenita z Heliosem 58/2.

    Z makro jestem zadowolony, tak pytałem na wypadek gdyby można było
    uzyskać jakieś spektakularne efekty.

    Sebastian