  • 1. Data: 2009-03-31 21:06:39
    Temat: Proszę o poradę dotyczacą akumulatora do Sony R1
    Od: " halon" <h...@g...pl>

    Pytanie do użytkowników aparatu Sony R1. Ładuję akumulator ( NP-FM50 Made in
    Japan) do pełna. W dniu następnym chcę robić zdjęcia ale po ok. 3 min. w
    wizjerze pokazuje się migający symbol przekreślonej baterii i aparat wyłącza
    się. Tu uwaga : aparat używany już 3 lata. Zawsze ładuję akumulator w pełni
    wyładowany. Czasami w wizjerze miga napis 'tylko dla info lithium' Pytania
    brzmią:
    Czy oryginalny akumulator Sony jest 'inteligentny' czy sterowany jest
    procesorem aparatu.
    Czy kupno zamiennika wpływa niekorzystnie na funkcje aparatu.

    Dziekuję z góry za odpowiedz.

    halon

  • 2. Data: 2009-03-31 22:35:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    halon napisał:
    > Zawsze ładuję akumulator w pełni wyładowany.

    I tu popełniasz błąd - akumulator jest zarżnięty.

    m.

    --
    I am social scientist - I don't know the difference between good and
    bad, only the difference between difference.

  • 3. Data: 2009-04-01 05:14:44
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    halon wrote:
    > Czasami w wizjerze miga napis 'tylko dla
    > info lithium'

    To by moglo wskazywac na zanieczyszczone styki - wowczas problemy z
    zasilaniem nie powinny dziwic. Choc z drugiej strony z tego co wiem taki
    aku komunikuje sie z aparatem przez interfejs w rodzaju 1wire, przekazujac
    dane o poziomie rozladowania itp. Wiec moze faktycznie jest juz zarzniety.

    > Czy kupno zamiennika wpływa niekorzystnie na funkcje aparatu.

    Na funkcje nie. Sztuka jest znalezc dobry zamiennik (a takim bedzie np
    ansmann), bo tanie badziewie to... badziewie.

    k,