  • 1. Data: 2014-01-07 10:23:17
    Temat: Jak to jest z tymi NASami
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Hello!

    Kumpel zadał mi pytanie o jakiś serwerek NAS, który chciałby sobie w
    domu postawić i oglądać z niego jakieś filmiki na TV. Jako że i mnie coś
    takiego interesuje a nie znam odpowiedzi na jego pytanie to piszę tutaj.
    Jak wygląda obsługa takiego dysku przez TV? - czy działa to jak jakiś
    serwer DLNA (np TVersity), co oznacza kłopoty z napisami, czy też można
    to ustawić tak, że TV widzi to podobnie jak dysk USB (połączenie przez
    WiFi) co oznacza brak kłopotów z napisami.

    Pozdrawiam - Mirek
    FUT: pl.rec.kino-domowe
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 2. Data: 2014-01-07 12:01:09
    Temat: Re: Jak to jest z tymi NASami
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 07.01.2014 10:47, Waldek Godel wrote:

    > Testowane na dwóch tunerach i jednym playerku sieciowym: wiekszosc z tych
    > urzadzen pozwala podmapowac dysk sieciowy jak kolejny dysk i spokojnie
    > uzywac jako zrodla danych.
    > Jest jednak niestety problem z wydajnoscia - wiekszosc prockow SoC ktore sa
    > uzywane w tych urzadzeniach po prostu obsysa w temacie wydajnosci
    > transmisji sieciowej, nawet jezeli sam interfejs jest gigabitowy.
    > To z kolei skutkuje przycieciami w obrazie HD, nawet jezeli wiele osob
    > twierdzi, ze u nich dziala.

    > Nie czytam - chcesz cos wiecej - wroc na pl.rec.telewizja

    Zawsze można crosspostować.

    Nie używam, ale jeśli chodzi o dobór to w pierwszej kolejności trzeba
    sobie odpowiedzieć na parę ważnych pytań:
    - tylko jako dysk do jednego TV, czy też może parę urządzeń
    jednocześnie w sieci (jeśli jeden TV to może lepiej prostą obudowę USB?
    - taniej)
    - jeśli naprawdę dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
    czy po WiFi (cena skacze w górę przy WiFi)
    - serwer jedno dyskowy czy wielo dyskowy?
    - jakie typy systemów dyskowych obsługuje TV (są takie co obsługują
    USB ale nie LAN, z WiFi to już w ogóle rarytas, czy obsługuje CIF/SMB a
    może NFS lub FTP, lub WebDav - NAS musi to obsługiwać również)
    - cena

    Następnie poczytaj testy i wybierz te, które mają testowe transfery
    powyżej 40MB/s z wybranymi właściwościami.

    Np. Synology DS112j http://bit.ly/1iNAwRw za ~570PLN
    Max odczyt przez LAN to ~80MB/s a max zapis to ~50MB/s.
    To umożliwia jednoczesne oglądanie 2 do 3 filmów na różnych odbiornikach
    w domu (jeśli tylko router wydoli).

    A np. Welland ME-747ANS http://bit.ly/1iNCrFF za ~200PLN
    Max odczyt ~5MB/s ??? Nawet 720p na tym się nie da oglądać z jednego
    odbiornika.

    Nie oszukujmy się, w mirę dobre NAS'y zaczynają się od 500PLN a i tu
    trzeba uważać żeby nie trafić na minę, jak ZyXEL NSA221 (22MB/s), czy
    D-Link DNS-323 (18MB/s).

  • 3. Data: 2014-01-07 17:18:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 07 Jan 2014 12:01:09 +0100, Krzysztof Duchnowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie oszukujmy się, w mirę dobre NAS'y zaczynają się od 500PLN a i tu
    > trzeba uważać żeby nie trafić na minę, jak ZyXEL NSA221 (22MB/s), czy

    Ja mam QNAP TS-112 (praktycznie to samo co Synology) - też potrafi
    przyciąć. Teraz przesiadłem się na Vu+ Solo2 - najszybszy tuner na rynku i
    jeszcze go nie testowałem pod tym kątem, muszę spróbować.
    Vu+ Duo wolny nie był a potrafił przyciąć.
    Popcorn Hour obsysał przy oglądaniu z sieci - słaba wydajność procka jeżeli
    chodzi o wydajność sieciową. Z lokalnych dysków - jak burza.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2014-01-07 18:24:30
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 07.01.2014 17:18, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Popcorn Hour obsysał przy oglądaniu z sieci - słaba wydajność procka jeżeli
    > chodzi o wydajność sieciową. Z lokalnych dysków - jak burza.

    Powiedział bym nawet, że szybszy, gdyż DS112j ma CPU mv6281 1GHz, a
    TS-112 ma mv6281 1.2GHz
    Swoją drogą bardzo fajne SoC'e:
    - oddzielna magistrala DDR (co prawda 16bit ale to lepiej niż wbudowane
    256MB pamięci i koniec)
    - PCIE, USB, SATA i GPe podłączone bezpośrednio do magistrali
    systemowej (widziałem padła podłączone pod USB - to dopiero żółwie)

    Niestety testy przeprowadzane w różnych portalach są robione na sprzęcie
    serwerowym (od przełącznika po serwer jako odbiornik).

    Tak więc oba sprzęty są dobre ale:
    - procesor 1GHz czy 1.2GHz to za mało na MPEG4 i DLNA, tylko MPEG2 jako
    tako da radę
    - FTP jest o 30-40% wolniejsze niż SMB
    - szyfrowanie zmniejsza transfery 8x

  • 5. Data: 2014-01-07 19:31:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 07 Jan 2014 18:24:30 +0100, Krzysztof Duchnowski napisał(a):

    > Tak więc oba sprzęty są dobre ale:
    > - procesor 1GHz czy 1.2GHz to za mało na MPEG4 i DLNA, tylko MPEG2 jako
> [...]

    ponad 50 MB/s to mało? Bo właśnie sprawdziłem transfer z Qnapa i tyle
    wyciąga. Tyle, że do peceta.

    Qnap TS-879U wyciąga 110MB, ale tego to raczej nikt w domu do divixów nie
    będzie używał. :-)

  • 6. Data: 2014-01-08 00:17:37
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 07.01.2014 19:31, Waldek Godel wrote:

    > ponad 50 MB/s to mało? Bo właśnie sprawdziłem transfer z Qnapa i tyle
    > wyciąga. Tyle, że do peceta.

    I właśnie to jest problem z testami.
    Wszędzie są kopiowane pliki. A to nie to samo co ciągły i nie przerwany
    streaming do odtwarzania.
    Podczas kopiowania wahania transferu raz w dół, raz w górę nie robią
    różnicy jeśli tylko średni transfer wyjdzie dobrze.
    Podczas oglądania zaś, chwilowe spadki to 5MB/s a potem skok w górę do
    160MB/s nie równoważą się. Przy spadku będzie przycięcie i już.

    > Qnap TS-879U wyciąga 110MB, ale tego to raczej nikt w domu do divixów nie
    > będzie używał. :-)

    Ale taki transfer średni z testu gwarantuje raczej stabilny transfer
    przy wymaganych 20MB/s gdy oglądasz zrzut z bluraya.

    Sytuację może poprawić duży bufor dla systemu plików, np. w linuxie,
    system używa całą wolną pamięć do buforowania operacji dyskowych.

    Przykład z mojego systemu (wartości w MiB):
    :~$ free -m
    total used free shared buffers cached
    Mem: 3884 3506 378 128 200 1768
    -/+ buffers/cache: 1536 2348
    Swap: 8259 6 8253

    W totalu 3,8GiB, używane 3,5GiB, kaszowane 1,7GiB (0,2GiB buforów I/O
    jest doliczanych do kaszy).
    Gdy odjąć 1,5GiB czystego kaszu dyskowego, zostaje 2,3GiB wolnej pamięci.
    I tak ten kasz dyskowy jest uważany, jako wolna pamięć gdyż każde
    żądanie z systemu zwalnia tą pamięć. Do kaszowania (poza normalnymi
    buforami) jest używane wszystko co można.

    Czy TV robi tak samo? Jak dużo ma pamięci do buforowania operacji
    dyskowych/sieciowych?

  • 7. Data: 2014-01-08 12:05:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-07 12:01, *Krzysztof Duchnowski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Zawsze można crosspostować.

    W sumie tak, kino-domowe praktycznie martwe :)

> [...]
    > - tylko jako dysk do jednego TV, czy też może parę urządzeń
    > jednocześnie w sieci (jeśli jeden TV to może lepiej prostą obudowę USB?

    Kilka urządzeń, ale zwykle tylko jedno aktywnie.

    > - jeśli naprawdę dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
    > czy po WiFi (cena skacze w górę przy WiFi)

    NAS wpięty kablem do Routera WiFi i tym medium sygnał będzie
    przekazywany do TV (główny odbiornik)

    > - serwer jedno dyskowy czy wielo dyskowy?

    Biorąc pod uwagę cenę - raczej jedno dyskowy

    > - jakie typy systemów dyskowych obsługuje TV (są takie co obsługują
    > USB ale nie LAN, z WiFi to już w ogóle rarytas, czy obsługuje CIF/SMB a
    > może NFS lub FTP, lub WebDav - NAS musi to obsługiwać również)

    Kumpel ma plazmę Samsunga D6900 - ja będę (choć kiedy to zależy od
    ciagle niezawodnego Sharpa XD1EA ;) ) LG LA690 lub podobny.
    Wbudowane WiFi - jeszcze nie wiem jakie protokoły sieciowe obsługuje -
    DLNA na pewno.

    > - cena

    Raczej nie drogo :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 8. Data: 2014-01-08 12:33:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-08 12:05, *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > NAS wpięty kablem do Routera WiFi i tym medium sygnał będzie
    > przekazywany do TV (główny odbiornik)

    Jeszcze dopiszę, w czym problem - NAS jako taki wybrać się da - zapewne
    lepszy korzystając z Waszych podpowiedzi.
    Chodzi bardziej o praktyczną stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV -
    odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 9. Data: 2014-01-08 15:03:18
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 08.01.2014 12:33, Mirek Ptak wrote:
> [...]

    > Chodzi bardziej o praktyczną stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV -
    > odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

    Jeśli będzie tylko jeden TV, a reszta to komputery, to najlepiej jeśli
    wybierzesz jakiś NAS z HDMI i oprogramowaniem XBMC lub Boxee.
    Na TV będziesz oglądał z XBMC/Boxee bez problemu przez HDMI z napisami
    każdy format, XBMC ma masę wtyczek, m.in. YouTube czy prognozę pogody,
    odtwarzacz wideo, muzyczny, co chcesz.

    A komputery mogą się połączyć z NAS'em przez SMB i podpinać jego dysk
    jako udział sieciowy.

    Np. Thecus N2800HDMI http://bit.ly/1fd1gKB za ~1500PLN
    z procesorem Intel Atom 2.13GHz
    Powinien dać rade odtworzyć wszystko.

  • 10. Data: 2014-01-08 21:48:34
    Od: Mailkontent <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-08 12:33, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > Chodzi bardziej o praktyczną stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV -
    > odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

    Osobiście uważam, że pewniejszym rozwiązaniem jest player z HDD i LAN,
    osobiście używam od kilku lat EMTEC S800H z dyskiem 2T kupiony na all za
    400 zł. Urządzenie to ma swoje wady (np. YouTube działa tylko chwilę po
    aktualizacji oprogramowania)jednak jako odtwarzacz audio-video,
    "magnetowid", radio internetowe jest bezkonkurencyjny. Funkcje sieciowe
    takie jak NAS i ftp umożliwiają dostęp z sieci u mnie robione są na nim
    automatyczne BACKUPy ze wszystkich komputerów. Jeśli DLNA to można
    jeszcze tak http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=280.

    --
    wq