  • 11. Data: 2014-01-09 01:26:15
    Temat: Re: Jak to jest z tymi NASami
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 08 Jan 2014 12:33:13 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > Jeszcze dopiszę, w czym problem - NAS jako taki wybrać się da - zapewne
    > lepszy korzystając z Waszych podpowiedzi.
    > Chodzi bardziej o praktyczną stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV -
    > odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

    Jeszcze raz, powoli: ustrojstwo, jak dobre, nie jest problemem.
    Problemem jest TV. I to silnie zależy od konkretnego modelu, a raczej od
    tego jak bardzo producent przyoszczędził. Trzeba sprawdzić jak pójdzie i
    tyle.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2014-01-09 08:04:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-01-08 15:03, *Krzysztof Duchnowski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > Jeśli będzie tylko jeden TV, a reszta to komputery, to najlepiej jeśli
    > wybierzesz jakiś NAS z HDMI i oprogramowaniem XBMC lub Boxee.
    > Na TV będziesz oglądał z XBMC/Boxee bez problemu przez HDMI z napisami
    > każdy format, XBMC ma masę wtyczek, m.in. YouTube czy prognozę pogody,
    > odtwarzacz wideo, muzyczny, co chcesz.

    Tak mu chyba poradzę, tylko podłączenie będzie przez USB (TV ponoć
    odtwarza wszystko), bo podejrzewam, że te ustrojstwa potrafią udawać
    dyski przy takim połączeniu.

    > A komputery mogą się połączyć z NAS'em przez SMB i podpinać jego dysk
    > jako udział sieciowy.
    >
    > Np. Thecus N2800HDMIhttp://bit.ly/1fd1gKB za ~1500PLN

    No to jest zdecydowanie poza jego budżetem :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2014-01-09 11:35:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 08 Jan 2014 00:17:37 +0100, Krzysztof Duchnowski
    <q...@c...barg.cy> wrote:
    > Czy TV robi tak samo? Jak dużo ma pamięci do buforowania operacji
    > dyskowych/sieciowych?

    W samsungach jest linux, w panasonicach freebsd. Oba systemy mają
    trochę inną politykę buforowania ale czy producenci zachowali w
    konfiguracji te same ustawienia buforowania jak są w dystrybucjach na
    PC to raczej wątpię, nas pewno pożałowali ram (bo zawsze tak robią),
    więc bufory są na absolutne wymagane minimum.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-01-09 11:48:06
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 09.01.2014 01:26, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Problemem jest TV. I to silnie zależy od konkretnego modelu, a raczej od
    > tego jak bardzo producent przyoszczędził. Trzeba sprawdzić jak pójdzie i

    Jest jeszcze jedno rozwiązanie. HTPC

    Płyta ITX/mATX LGA 1155 za ~200PLN (np. MSI B75MA-E33 mATX, czy MSI
    H61I-E35 V2/W8 mITX, lub GIGABYTE GA-B75M-D2V uATX), jakiś celeron z
    integrą na LGA1155 za ~160PLN (np. G1610, G530), 2GiB DDR3 za ~60PLN,
    dysk hybrydowy SSHD 1TB za ~350PLN
    Obudowa. Tu trochę gorzej. mITX z zewnętrznym zasilaczem, np. Modecom
    Feel 202 albo Modecom Feel 302 za ~200PLN.
    Albo mITX z wbudowanym zasilaczem pasywnym, np. AKYGA 730-01B 200W za
    ~180PLN

    Albo mATX (mają mocowania dla mITX), np.Chieftec BT-03B 180W za ~200PLN
    Obudowy mATX można i w okolicach 100PLN znaleźć, ale są one albo z
    zasilaczami mATX (małe, ale drogie i nie ma teraz pasywnych) albo z
    dużymi ATX.

    Jeśli ma stać w salonie/sypialni przy TV to trzeba dokupić cichszy
    wentylator na CPU: ~100PLN

    Można zainstalować na tym XBMC
    http://xbmc.org.pl/
    a do tego doinstalować SAMBA (trochę pracy w terminalu linuxowym) i mieć
    HTPC z NAS'em.

    Albo można zainstalować WIN7 (4GiB pamięci by się przydało), MCPHC i
    udostępnić katalogi z multimediami w grupie roboczej.

    Albo zainstalować FreeNAS - http://www.freenas.cba.pl/news.php
    i postawić gdzieś w przedpokoju/w szafie, razem z routerem, żeby nie
    hałasowało.

    Podsumowanie: ~1000-1100PLN razem z dyskiem (bez kosztu WIN7), z
    wydajnym procesorem 2,6GHz
    To raczej nie powinno przycinać bez względu czy jako NAS czy jako DLNA
    czy HTPC.

  • 15. Data: 2014-01-09 11:51:07
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi bardziej o praktyczną stronę tego ustrojstwa we współpracy z TV -
    > odtwarzanie filmów z napisami przede wszystkim.

    Jak chce mieć święty spokój to niech zapomni o DLNA i innych wynalazkach,
    nie wspominając o odtwarzaniu po WiFi. Kupuje np. coś tego
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=570 /z dyskiem/ i zapomina o
    problemach z przepustowością. A jak mu braknie dysku to podpina zasoby
    sieciowe komputera, kieszeni itd,itp.

  • 16. Data: 2014-01-09 12:13:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 09 Jan 2014 11:48:06 +0100, Krzysztof Duchnowski napisał(a):

    > Jest jeszcze jedno rozwiązanie. HTPC

    Bosz.. tylko po co? Nie prościej Raspberry Pi z XBMC?

  • 17. Data: 2014-01-09 12:39:12
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-01-09 11:48, Krzysztof Duchnowski pisze:

    > Jest jeszcze jedno rozwiązanie. HTPC

    proponuje Raspberry Pi.
    zasilanie 5V, system na karcie SD, małe wymiary.
    odtwarzanie wspomagane sprzętowo.

  • 18. Data: 2014-01-09 14:26:08
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 09.01.2014 12:39, pawell32 wrote:

    > proponuje Raspberry Pi.
    > zasilanie 5V, system na karcie SD, małe wymiary.
    > odtwarzanie wspomagane sprzętowo.

    I ludzie którzy to mieli przesiadają się na ITX z intelami bo za wolne i
    za dużo problemów.

  • 19. Data: 2014-01-10 08:39:45
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-01-09 14:26, Krzysztof Duchnowski pisze:

    > I ludzie którzy to mieli przesiadają się na ITX z intelami bo za wolne i
    > za dużo problemów.

    nie zauważyłem.
    wszystko otwiera się szybko, nie mam problemów.
    poza tym, mam zamontowane za odbiornikiem, więc
    nie mam stojącego dodatkowego klocka.

  • 20. Data: 2014-01-10 10:53:28
    Od: Krzysztof Duchnowski <q...@c...barg.cy>

    On 10.01.2014 08:39, pawell32 wrote:

    > nie zauważyłem.
    > wszystko otwiera się szybko, nie mam problemów.
    > poza tym, mam zamontowane za odbiornikiem, więc
    > nie mam stojącego dodatkowego klocka.

    Brak kodeka MPEG2 i VC1, dysk podłączany tylko przez USB 2.0 i musi mieć
    własne zasilanie gdyż RPi podaje tylko 100mA na każde z dwóch USB.
    No i zasilacz, musi być 700mA bo inaczej będzie wariować.
    Aha... LAN to tylko 100Mbps i tylko w modelu B.