  • 1. Data: 2014-01-07 00:31:48
    Temat: TechniStar K1 - problem z DVR
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Od kilkunastu dni używam dekodera jak w tytule (TechniStar K1)
    do odbioru lokalnej telewizji kablowej (DVB-C). Mam pytanie
    do użytkowników takiego dekodera - o problemy z nagrywaniem
    na USB. Przez kilka początkowych dni nagrywanie działało
    poprawnie (tak mi się wydaje). Potem zaczęły się problemy:
    po uruchomieniu nagrywania obraz (oglądany "na żywo")
    zatrzymuje się na chwilę co około sekundę, dźwięku nie ma wcale.
    Ale nagranie powstaje i obraz w nim jest płynny, z tym że bez dźwięku.
    Przykład (nagranie SD):
    http://piotrne.republika.pl/Nagranie004.zip

    Nie wiem, czy czegoś przypadkowo nie przełączyłem i stąd takie
    efekty. Ale przejrzałem wszystkie ustawienia i niczego podejrzanego
    nie znalazłem. Z wątpliwych ustawień sprawdziłem ustawienia
    audio HDMI: można przełączać między "PCM" a "Bitstream". W obu
    przypadkach nagrywanie tak samo działa (tzn. nie działa).
    Efekt zatrzymywania obrazu i braku dźwięku występuje zarówno
    na kanałach SD, jak i HD (sprawdzałem m.in. TVP1 HD). Nagranie
    zawiera płynny obraz (również HD), bez dźwięku.

    Sprawdziłem też szybkość nośnika (jest w menu taka opcja)
    - otrzymuję informację, że jest wystarczająca. Zresztą skoro
    nagrywa się płynny obraz HD, to nie powinno być problemu
    z SD (z dźwiękiem). Próbowałem też formatować pendrive
    w systemie "TSD" zamiast FAT - efekt taki sam. Na komputerze
    pendrive pozwala na zapis z szybkością ok. 9 MB/s, odczyt
    powyżej 20 MB/s.

    Poszedłem też z pendrivem do sąsiadów, którzy mają identyczny
    dekoder. Wszystko tam działa tak, jak powinno... Jest normalny
    obraz i dźwięk, zarówno w podglądzie na żywo, jak i w nagraniu.

    Co z tym zrobić? Może jednak coś przełączyłem? Jeśli nie,
    to zostaje chyba tylko serwis...

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2014-01-07 00:48:34
    Temat: Re: TechniStar K1 - problem z DVR
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-07 00:31, Piotrne pisze:

    > Co z tym zrobić?

    ...przeczytałem swój tekst i zauważyłem, że nie zrobiłem
    jednej rzeczy polecanej przez informatyków w razie problemów:
    nie wyłączyłem i nie włączyłem ponownie urządzenia.
    Zrobiłem to (ale wyłączyłem całość z zasilania, nie tylko
    do "stand by") - i pomogło. Nagrywanie działa poprawnie.
    Cóż, taka technika...

    P.