    Date: Wed, 08 Jan 2014 12:05:43 +0100
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.kino-domowe,pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Jak to jest z tymi NASami

    Dnia 2014-01-07 12:01, *Krzysztof Duchnowski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Zawsze można crosspostować.

    W sumie tak, kino-domowe praktycznie martwe :)

    > Nie używam, ale jeśli chodzi o dobór to w pierwszej kolejności trzeba
    > sobie odpowiedzieć na parę ważnych pytań:
    > - tylko jako dysk do jednego TV, czy też może parę urządzeń
    > jednocześnie w sieci (jeśli jeden TV to może lepiej prostą obudowę USB?
    > - taniej)

    Kilka urządzeń, ale zwykle tylko jedno aktywnie.

    > - jeśli naprawdę dysk sieciowy dla sieci domowej, to w sieci kablowej
    > czy po WiFi (cena skacze w górę przy WiFi)

    NAS wpięty kablem do Routera WiFi i tym medium sygnał będzie
    przekazywany do TV (główny odbiornik)

    > - serwer jedno dyskowy czy wielo dyskowy?

    Biorąc pod uwagę cenę - raczej jedno dyskowy

    > - jakie typy systemów dyskowych obsługuje TV (są takie co obsługują
    > USB ale nie LAN, z WiFi to już w ogóle rarytas, czy obsługuje CIF/SMB a
    > może NFS lub FTP, lub WebDav - NAS musi to obsługiwać również)

    Kumpel ma plazmę Samsunga D6900 - ja będę (choć kiedy to zależy od
    ciagle niezawodnego Sharpa XD1EA ;) ) LG LA690 lub podobny.
    Wbudowane WiFi - jeszcze nie wiem jakie protokoły sieciowe obsługuje -
    DLNA na pewno.

    > - cena

    Raczej nie drogo :)

    Pozdrawiam - Mirek