    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Jak to jest z NEX-em?
    Date: Tue, 01 Feb 2011 00:12:03 +0100

    Zachciało mi się zanabyć kompaktowy* aparat jako wyposażenie firmy,
    powiedział bym że do szpiegostwa przemysłowego, ale tak naprawdę na
    własne potrzeby (budowa maszyn).

    Założenia były proste:
    - doskonała ostrość zdjęć (aby było widać szczegóły mechanizmów),
    - dobrze radzący sobie w słabo oświetlonych miejscach (zakamarki
    konstrukcji),
    - szybki w spuście (czasami trzeba utrafić jakiś układ i opóźnienie w
    spuście na poziomie 1s jak kiedyś miałem, powoduje że nie sposób trafić),
    - fajnie by było, gdyby robił szybko zdjęcia w serii (fazy pracy
    mechanizmu),
    - fajnie też by było, gdyby kręcił dobrej jakości film, choć kamerę już
    mamy,
    - makro... oj bardzo wskazane, ale bez dodatkowych pierścieni czy
    obiektywów, wystarczy jeżeli wyostrzy z paru centymetrów.
    - mały, zgrabny, niekoniecznie najtańszy.
    Obiektyw nie mus być wymienny, doszliśmy do wniosku że zoom niekonieczny.

    Oglądałem Soniaka NEX-3/5 (w sumie to to samo z mojego punktu widzenia)
    i bardzo mi się spodobał.
    Szybko ostrzy, błyskawicznie reaguje na spust, stałka 16 daje radę z
    makro - choć tylko w trybie manualnej regulacji ostrości (za to z ładnym
    powiększeniem), filmy nawet HD... niby ideał, ale...
    No właśnie, oglądałem zdjęcia, czytałem recenzje i widzę że ostrego
    zdjęcia bez zniekształconego planu to tym raczej nie zrobię. Mam
    wrażenie że aparat wyjątkowo dobry z przepaskudnym obiektywem
    (jakikolwiek bym wybrał). Zakup dużej lustrzanki raczej nie wchodzi w
    grę, to ma być podręczny aparat serwisowy, a nie reportersko/sesyjny że
    tak powiem.

    Poradźcie proszę coś praktycznego, bo na poprawę soniaka raczej nie mam
    co liczyć.

    Irek.N.