  • 1. Data: 2010-05-04 18:35:18
    Temat: Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
    Od: takeshin <a...@g...com>

    Mam serwer plików na Ubuntu z dwoma dyskami RAID 1.
    Teoretycznie, w razie padu dysku, dane będzie można odzyskać z
    drugiego.

    Ale często się zdarza, że pada zasilacz (np. przepięcie w sieci
    energetycznej)
    i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.

    Jak uniknąć sytuacji wypalenia dysków z ważnymi danymi przez zasilacz?

    --
    takeshin
    http://lipsum.pl

  • 2. Data: 2010-05-04 18:59:30
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed wypaleniem HDD?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "takeshin" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    9g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]
    > i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.
    >
    > Jak uniknąć sytuacji wypalenia dysków z ważnymi danymi przez zasilacz?

    Wymienić na normalny zasilacz a nie złom?

  • 3. Data: 2010-05-04 19:27:41
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    takeshin nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:

    UPS?
    Przem

  • 4. Data: 2010-05-04 19:28:52
    Od: Janusz Pabłocki <j...@g...pl>

> [...]
    > energetycznej)
    > i podaje zbyt wysokie napięcie na pozostałe podzespoły.

    > Wymienić na normalny zasilacz a nie złom?

    Podasz model zasilacza którego producent gwarantuje powyższe?

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2010-05-04 19:40:59
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemek pisze:

    > UPS?
    > Przem

    Czasem dogorywający zasilacz bez impulsu z sieci pociągnie za sobą
    resztę kompa.

    Nie wymyślono nic lepszego niż archiwizacja na innym kompie, płycie,
    dysku zewnętrznym, w innym budynku. Wybierz co będzie dla Ciebie
    najbardziej odpowiednie. Cudów nie ma. To wszystko są tylko urządzenia
    niestety tak projektowane żeby wytrzymywały tylko gwarancję. :-(

  • 6. Data: 2010-05-04 19:48:54
    Od: Janusz Pabłocki <j...@g...pl>

    > W dniu 2010-05-04 21:40, z pisze:
    > Nie wymyślono nic lepszego niż archiwizacja na innym kompie, płycie,
    > dysku zewnętrznym, w innym budynku. Wybierz co będzie dla Ciebie
    > najbardziej odpowiednie.

    I to jest prawidłowa odpowiedź.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2010-05-04 20:06:44
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Janusz Pabłocki nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > I to jest prawidłowa odpowiedź.

    Wszystko zależy od tego jak ważne dane i ile można wydac na ich
    archiwizację, łącznie z czasem.
    Przem

  • 8. Data: 2010-05-04 20:28:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "takeshin" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    >Jak uniknąć sytuacji wypalenia dysków z ważnymi danymi przez zasilacz?

    Praktycznie większość dysków ma na wejściu zasilania transile (dioda Zenera
    dwukierunkowa), która po przekroczeniu określonego dla niego napięcia
    zaczyna przewodzić biorąc "na siebie" skutek przepięcia (nawet bardzo
    krótki, rzędu 1 pikosekundy). Miałem kiedyś taki dysk Seagate, który przeżył
    po wyładowaniu atmosferycznym w napowietrzną linię energetyczną (zasilacz
    "nie przeżył"), wystarczyło wylutować transila (bo robi zwarcie) i dysk
    działa dalej już z 2 lata.

  • 9. Data: 2010-05-04 20:31:52
    Od: z <z...@g...pl>

    Przemek pisze:
    > Janusz Pabłocki nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Wszystko zależy od tego jak ważne dane i ile można wydac na ich
    > archiwizację, łącznie z czasem.
    > Przem

    Skoro się wątkodawca pyta to już wie że ważne.
    Dyski zewnętrzne kosztują grosze a archiwizacja nie jest już taka
    pracochłonna jak kiedyś.
    Załamuje mnie beztroska w firmach zwłaszcza.

  • 10. Data: 2010-05-04 20:34:10
    Od: Janusz Pabłocki <j...@g...pl>

    W dniu 2010-05-04 22:06, Przemek pisze:
    > Wszystko zależy od tego jak ważne dane i ile można wydac na ich
    > archiwizację, łącznie z czasem.

    Jak nie są ważne to po co zabezpieczać?

    --
    Janusz