  • 1. Data: 2010-05-04 11:51:49
    Temat: Jak szybko i jak to sie liczy?
    Od: "pk" <p...@e...pl>

    Intel Core i5 660 3.33 GHz
    Jak szybkie pamięci do powyższego procesora?
    1066 czy 1133 MHz?
    Doczytałem tylko, że procesor ma mnożnik 25, co mi nic nie mówi.
    Wypadłem z obiegu i nie wiem jak to sie stosuje i jak liczy.
    Jeśli nigdy w nic nie gram a tylko morduje fotki na rózne sposoby to
    powinienem wybrac powyzszy czy lepszym wyborem jest Core 2 Duo E8500?

  • 2. Data: 2010-05-04 17:18:14
    Temat: Re: Jak szybko i jak to sie liczy?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 13:51:49 +0200, pk napisał(a):

    > Intel Core i5 660 3.33 GHz
    > Jak szybkie pamięci do powyższego procesora?
    > 1066 czy 1133 MHz?
    > Doczytałem tylko, że procesor ma mnożnik 25, co mi nic nie mówi.

    3333/25*8=1066 MHz
    Zatem takie kup :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-05-04 19:20:37
    Od: "pk" <p...@e...pl>

    > 3333/25*8=1066 MHz
    > Zatem takie kup :)
    Dziękuje, szukam w takim razie 1066.
    Ale co oznacza 8 jesli to nie klopot.

  • 4. Data: 2010-05-04 19:25:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 21:20:37 +0200, pk napisał(a):

    > Dziękuje, szukam w takim razie 1066.
    > Ale co oznacza 8 jesli to nie klopot.

    Tak sobie wydedukowałem :) Jakiś wewnętrzny mnożnik tam jest, i on ma
    zawsze okrągłą wartość - jakieś 2, 4, 8 itp. Nie kojarzę już też
    dokładnie, ale 1066 będzie dobre.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-05-04 21:04:55
    Od: muk <n...@m...pl>

    On 2010-05-04 21:20, pk wrote:
    > Dziękuje, szukam w takim razie 1066.

    Nie, nie, kup 1333.
    http://ark.intel.com/Product.aspx?id=43550&processor
    =i5-660&spec-codes=SLBLV
    (pozycja: memory spec.).

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-04 22:08:19
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > Jeśli nigdy w nic nie gram a tylko morduje fotki na rózne sposoby to
    > powinienem wybrac powyzszy czy lepszym wyborem jest Core 2 Duo E8500?

    Wiadomo, lepiej nowszy procesor czyli i5.
    No i czym te fotki mordujesz bo Adobe jedzie na 1 rdzeniu a Nikon Capure NX
    zadowala sie 2GB. Ale na 3 GB lepiej pojedzie.
    Najlepiej fotek nie mordować bo nic z tego nie wyniknie tylko robić dobre.

  • 7. Data: 2010-05-05 15:01:16
    Od: "pk" <p...@e...pl>

    > No i czym te fotki mordujesz bo Adobe jedzie na 1 rdzeniu a Nikon Capure
    > NX
    > zadowala sie 2GB. Ale na 3 GB lepiej pojedzie.
    Robi sie np kilkadziesiat fotek w RAWach i poki co moj LightRoom po wydaniu
    mu komendy wyeksportowania do jpgów robi to w nieskonczonosc. Mozna isc na
    piwo lub na dluzsza drzemke.
    Chcialbym zeby to dzialalo w rozsadnym czasie. Jako, że juz raczej
    jednordzeniowych proc nie kupuje sie do domu to wybralem i5 jako
    dwurdzeniowy a nie jakiegos Qada.
    2 rdzeniowy wlasnie dlatego, ze programy graficzne rzadko wykorzystuja
    wiecej niz dwa rdzenie. Teraz mam P4 3,2 GHz i licze na spory wzrost
    wydajnosci po wymianie.
    Tylko nadal zagwozdka z tymi pamieciami.
    Bylem na tej stronie co podal kolega muk powyzej i tam stoi
    DDR3-1066/1333
    Kupie wiec 1333, niech strace. Zakladam, ze jesli wymagane sa 1066 to
    szybsze pamieci dostosuja sie do pracy z nizsza czestotliwoscia.

  • 8. Data: 2010-05-05 18:42:13
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces pk <p...@e...pl> zwrócił błąd:

    > DDR3-1066/1333
    > Kupie wiec 1333, niech strace. Zakladam, ze jesli wymagane sa 1066 to
    > szybsze pamieci dostosuja sie do pracy z nizsza czestotliwoscia.

    Ależ nic nie stracisz, ten procesor może pracować nawet z wyższymi
    częstotliwościami pamięci, po OC i jeśli płyta pozwoli. Te pamięci mogą
    pracować na 1066 MHz oczywiście, różnica nie będzie zresztą taka duża...
    Tylko że najlepiej sprawdzić na stronie producenta płyty głównej które
    pamięci są rekomendowane i takie wybrać - albo zagwarantować sobie
    możliwość wymiany w razie czego. Pamięci DDR3 bywają kapryśne.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8