  • 71. Data: 2010-03-26 06:03:13
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-26 00:38, BQB pisze:

    > Tu akurat prawda - jest to wykonalne bez problemu. Oczywiście jakość nie
    > zachwyca, ale to zadziała. Tyle, że głośnik zazwyczaj jest do
    > wzmacniacza podłączony trzeba by było go wpierw odłączyć.

    No ale w laptopie programowo takiego czegoś się nie dokona na mój gust.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 72. Data: 2010-03-26 06:59:42
    Temat: Re: Jak siÄ&#65533; zabezpieczyÄ&#65533; przed podsĹ&#65533;uchem?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > W dniu 25-03-2010 19:52, Lukasz Sczygiel pisze:

    > Proponuję abyś przeszedł  na priv z twórcą wątku i do upojenia
    > wymieniał sie z nim przewidywaniami "kto mi kuku zrobi"

    Głupia propozycja. Pytanie zostało zadane na grupie, moj komentarz odnosi sie do
    tego co tu zostało napisane.
    Nie podoba ci sie to nie czytaj, nie odpowiadaj, ignoruj. Ja tak robie z
    wiekszoscia watkow w ktorych nie mam nic do napisania.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 73. Data: 2010-03-26 08:43:11
    Od: Gallus Anonimus <gallusnnms@na_gmailu.com>

    On Thu, 25 Mar 2010 10:18:31 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    <n...@s...pl> wrote:

> [...]

    A ja jednak martwił bym się o laptopa. Inwigilacja na laptopie jest
    prostsza i łatwiejsza dla przeciętnego średnio zaznajomionego z
    komputera człowieka.

    Widzę że większość nie docenia zagrożenia, pewnie niewielu z nich
    pracowało w jakiejś bardziej gównianej firmie gdzie szef ma za
    przeproszeniem pierdolca na punkcie tego co robią jego pracownicy
    za jego plecami.

    Są tacy którym wydaje się, że pracownik jedyne co robi to siedzi w
    necie i marnuje cenny czas pracy na pierdoły.

    Archiwizacja i przeglądanie firmowych mejli pracowników jest
    standardem w przynajmniej połowie polskich firm. W pracy u mnie
    i tam gdzie pracuje żona standardem jest również zainstalowany
    VNC do zdalnej kontroli i administracji. VNC ma możliwość również
    podłączenia się do komputera i podglądania co robi user. Myślicie
    że nikt z tego nie korzysta?

    Pracodawca mając pracownika który jest niewygodny, bardzo
    chętnie zinwigiluje go, aby zdobyć materiał do zwolnienia go w trybie
    natychmiastowym.

    Przytoczę dwie historie:

    Jedna niedawna, w mediach można było przeczytać nastolatku który
    dostał naganę od dyrektora szkoły za nieobyczajne zachowanie się w...
    domu! Dyrektor wiedział co uczeń robił, bo ten korzystał z laptopa
    ufundowanego przez szkołę, na której było oprogramowanie przesyłające
    obraz z kamerki laptopa do pana dyrektora.
    Ciekawe co na to powiedzą ci którzy wyśmiewają możliwość zdalnego
    użycia kamerki w laptopie do podglądu i podsłuchu.

    Druga historia z poprzedniej pracy mojej żony. Szef działu co miesiąc
    dostaje rutynowo listę stron kóre odwiedzał pracownik ze swojego
    komputera. Jedna z dziewczyn podejrzewając że jest w ciąży, wchodziła
    na strony i fora traktujące o pierwszych objawach ciąży żeby się
    upewnić. Efekt był taki że po dwóch tygodniach szef wezwał ją do
    gabinetu i przeniósł na jakieś gówniane stanowisko za połowę kasy.
    Kiedy powiedziała mu że jest w ciąży odpowiedział jej że wie od
    tygodnia, bo widział strony na które wchodziła.

    Tak więc jak ktoś nie wierzy w niebezpieczeństwo, jego sprawa.
    Jeśli jednak ktoś dostaje laptopa służbowego, ma posranego szefa,
    a laptop jest zabezpieczony i nie ma praw administratora, to powinien
    uważać co robi i mówi na takim sprzęcie. Może się okazać że kiedy
    przyjdzie czas zwolnień jego historia czynności na laptopie będzie
    doskonały pretekstem do natychmiastowego zwolnienia dyscyplinarnego.

    Dlatego: kamerę zakleić, mikrofon potraktować gwoździem i nie
    przeglądać youtuba z firmowego kompa :)

  • 74. Data: 2010-03-26 08:54:37
    Od: Gallus Anonimus <gallusnnms@na_gmailu.com>

    >Jedna niedawna, w mediach można było przeczytać nastolatku który
    >dostał naganę od dyrektora szkoły za nieobyczajne zachowanie się w...
    >domu!
    To oczywiście było w stanach, u nas nie dają w szkołach laptopów :))

  • 75. Data: 2010-03-26 09:02:31
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
    > wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.

    Sprzętowo(TG): wyłączyć urządzenie wyłącznikiem (o ile ma),
    wyłączyć w BIOSie (o ile można). Ew. grzebać w sprzęcie celem
    dorobienia rzeczonych wyłączników (technicznie prościutkie,
    znacznie trudniej zrobić to solidnie i estetycznie).

    Programowo(NTG): wyłączyć sterowniki odpowiadające danemu
    urządzeniu, aktualizować system, nie instalować podejrzanego softu.
    Nie ekscytować się artykułami z prasy.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 76. Data: 2010-03-26 09:04:59
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Gallus Anonimus rzecze:
    > To oczywiście było w stanach, u nas nie dają w szkołach laptopów :))

    W Stanach to siedmiolatek może być wpisany na listę przestępców
    seksualnych za pocałowanie koleżanki, więc tym przypadkiem bym
    się nie ekscytował...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 77. Data: 2010-03-26 10:59:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-26 10:04, Dominik & Co pisze:

    > W Stanach to siedmiolatek może być wpisany na listę przestępców
    > seksualnych za pocałowanie koleżanki, więc tym przypadkiem bym
    > się nie ekscytował...

    Ale co ma system prawny do technicznej możliwości?
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 78. Data: 2010-03-26 11:38:19
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Ale co ma system prawny do technicznej możliwości?

    Techniczną możliwość wyjaśniało Ci już wiele osób.
    Jawnie zainstalowany program specjalnie do tego celu.

    System prawny w takim jeno aspekcie, że takie
    coś jest nie tylko legalne, ale i doskonale wpisujące
    się w powszechną paranoję.

    Jeśli kupiłeś laptoka bezpośrednio od producenta,
    rzeczonego oprogramowania szpiegującego raczej
    możesz się nie obawiać. Zawsze jednak możesz
    postawić system na czysto, żeby mieć pewność.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 79. Data: 2010-03-26 11:42:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-26 12:38, Dominik & Co pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
    > Techniczną możliwość wyjaśniało Ci już wiele osób.

    Nie... Jak na razie to spotkałem się z prymitywnymi szyderstwami ze
    strony osób nie rozumiejących zagadnienia.

    > Jawnie zainstalowany program specjalnie do tego celu.

    A już niejawnie to nie może być?

    > Jeśli kupiłeś laptoka bezpośrednio od producenta,
    > rzeczonego oprogramowania szpiegującego raczej
    > możesz się nie obawiać. Zawsze jednak możesz
    > postawić system na czysto, żeby mieć pewność.

    I uważasz, że nikt takiego czegoś nie może doinstalować później
    wykorzystując luki w systemie albo w użytkowniku?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 80. Data: 2010-03-26 12:10:22
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Nie... Jak na razie to spotkałem się z prymitywnymi szyderstwami ze
    > strony osób nie rozumiejących zagadnienia.

    Wyluzuj...

    > A już niejawnie to nie może być?

    Może. Ale akurat w Twoim przykładzie był jawnie.

    > I uważasz, że nikt takiego czegoś nie może doinstalować później
    > wykorzystując luki w systemie albo w użytkowniku?

    Może. Zwłaszcza w Windows ;-)

    Luki w użytkowniku... tzn PEBKAC? Na to nie ma,
    niestety, żadnej rady.

    Inne rozwiązania podałem w odpowiedzi na post
    rozpoczynający wątek.

    --
    Dominik (& kąpany)