    From: Dominik & Co <d...@c...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Date: Mon, 29 Mar 2010 07:54:59 +0200

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Nie jest, bo nawet jeśli niszowe systemy zapewniają takie a nie inne
    > zabezpieczenie, to rozmowa na ich temat jest jałowa w tym kontekście.
    > Lwia większość (żeby nie bawić się w przepychanie na procenty)
    > użytkowników korzysta z Windowsa i taka jest sytuacja zastana.

    Ale to jest grupa o sprzęcie. Poczyniłem tylko pewną uwagę
    i nie zamierzam o tym dyskutować.

    > No to zrobi to świadomie.

    Albo i nieświadomie. A potem zadzwoni do serwisu producenta,
    że mu kamerka nie działa. Skoro twierdzisz, że user to techniczny
    ignorant, to może nie montowanie wyłączników to celowe działanie
    producenta- kto lubi dodawać sobie roboty :-)

    > W jakim środowisku prowadziłeś badania? Bo jakoś Gates, Jobs czy Woźniak

    W środowisku tej grupy.

    > Możesz się snobować swoją wiedzą i swoją lepszością, ale faktów nie
    > zmienisz. Wasza grupka zniknie tak samo, jak zniknęła grupka
    > gików-automobilistów w morzu zwykłych kierowców.

    Szczerze, wisi mi to. O samochodzie też wolę wiedzieć więcej,
    niż "się nalewa, się jedzie, jakby co się wzywa". Dla mojego
    własnego dobra. A jeśli ktoś woli być technicznym ignorantem-
    jego wola (jego dane, jego goły tyłek).

    > Bo każesz grzebać w sprzęcie, co nie jest rozwiązaniem typowym. Każesz

    No do ciężkiej choroby, jak nie masz sprzętowego wyłącznika, a chcesz
    go mieć, to se kurna zrób. Albo sprzedaj laptopa, a kup bez kamerki
    lub z włącznikiem.

    > całkowicie pozbawiać się kamerki/mikrofonu, co też jest właśnie

    A gdzie było o "całkowicie pozbawiać"? Cytat?
    Ręce, nogi i inne części ciała opadają...

    > Możliwe, że tobie publikacja nagrań filmowych, zdjęć czy nagrań rozmów,
    > jakie prowadzisz zupełnie by nie przeszkadzała, ale coś mi się wydaje,
    > że to tak tylko na pokaz i jakbym powiedział ,,no to włącz kamerkę i
    > nagrywanie i prześlij mi efekt z najbliższego tygodnia'' to sprytnie się

    Nie mam kamerki. Nie mam laptopa, a w stacjonarnym nie nabyłem, bo i po co?
    Komunikatorami się nie ekscytowałem nigdy, na domowym kompie jest
    Skype i Pidgin, bo żona korzysta (obecnie zresztą rzadko).
    Ale jak kupię laptopa, a kamerka będzie- a niech sobie będzie, nie będę
    specjalnie szukał laptopa "bez", ani ze sprzętowym wyłącznikiem.

    > No to nie jest rozwiązanie sensowne wg mnie.

    Oczywiście, zamontowanie sprzętowego wyłącznika w sytuacji, gdy chcesz mieć
    sprzętowy wyłącznik nie jest sensowne...

    > A jak wyłączyć sterownik mikrofonu bez wyłączania dźwięku? No i wtedy
    > całkowicie zostanę bez mikrofonu.

    Jeśli samego mikrofonu, to ja np. bym wyciszył i zabrał uprawnienia
    dostępu do miksera.

    > Po pierwsze: rotkity istnieją

    A jakże. Pluskwy takoż.

    > Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
    > konta admina albo z póładmina w Viście.

    Rozmawiamy o sprzęcie. O Windows grupa obok.

    > Jeszcze raz: Ja nie twierdzę, że każdy każdego podsłuchuje. Ja
    > zauważyłem taką możliwość i zauważyłem, że producenci laptopów sami dają
    > szpiegom (przemysłowym lub społecznym) narzędzie do ręki.

    Dają także narzędzie do włamań do sieci/banków, hazardu i pornografii.
    Nie wiedziałeś?

    --
    Dominik (& kąpany)