    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Date: Mon, 22 Mar 2010 11:05:13 +0100

    Witam,

    tak się właśnie zastanawiam, że laptopy mogą służyć do podsłuchu
    W moim lenowo nie ma mikrofonu, ale w HPku już jest wbudowany mikrofon i
    większość laptopów chyba taki mikrofon ma, bo Acer, jakiego używałem
    kiedyś, też miał.

    Więc wystarczy zapuścić jakiegoś konia trojańskiego, który przechwytuje
    i wysyła to do podsłuchującego.

    I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
    wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.

    Podobnie z kamerką. Sporo lapków ma wbudowaną kamerkę. Fakt, że moja
    świeci jak ją włączać, ale nie wiem czy tego też nie da się programowo
    obskoczyć. Wychodzi więc na to, że mój własny sprzęt może mnie podgladać
    i podsłuchiwać i nie wiadomo do końca jak kto i kiedy to wykorzysta.

    Co o tym myślicie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek